Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje over herplaatser

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:47

dit vond ik op het internet:

''Advertentietekst: Gr Int Champ Balou Miss Piggy Le Duck is een Pers van 9 jaar . Hij is een prachtige seal point pers (himalayan) met een lief rustig karakter, heel
aanhankelijk en krijgt heel graag aandacht. Hij is gezond en ondertussen gecastreerd, met stamboom,
volledig gevaccineerd, en PKD vrij. Balou heeft nooit gespritst. Hij kan heel goed met andere katten en
kittens om en zit heel graag in jouw gezelschap, een hond is hij echter nooit gewoon geweest.
Hij heeft een heel gemakkelijke vacht om te onderhouden. Mijn cattery is onlangs nog negatief getest op
FIP, kattenaids en lucose. Balou is jaren dekkater geweest van mijn cattery en heeft me altijd gezonde
en lieve kittens geschonken. Nu mag hij genieten van zijn welverdiende rust. Wij hopen voor Balou een
lieve rustig thuis te vinden, waar hij een gezellige oude dag tegemoet mag gaan, want dat heeft dit ventje
meer dan verdiend.

wil niemand hier op de huid zitten maar vind het erg dat dat altijd maar opnieuw gebeurt, weet dat ik de reden niet ken waarom hij weg moet maar vind het altijd zo erg, zeker als ze een bepaalde leeftijd hebben...dus deze wordt weggedaan omdat hij te oud is??

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:52

zoveel herplaatsers dat er eigenlijk zijn.... zo jammer :paw
moest ik kunnen neem ze allemaal in huis
:loveshower: :rub:

Bewerkt door wendyded, 02 februari 2011 - 19:54.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:53

ik denk dat ie wordt weggedaan om opnieuw plaats te hebben in de cattery. (niet dat ik er mee akkoord ga, het dier is geen werktuig maar in de eerste plaats een huisdier, een vriend..) trouwens wat een stomme naam "miss piggy le duck" voor een kater...
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:59

ja das idd zo...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:10

Goh ja... om er over te kunnen oordelen zou je al ter plaatse moeten gaan kijken en moeten weten waarom deze kater precies moet verhuizen. Hij is in elk geval al gecastreerd voor verhuis, dus dat vind ik netjes. Er zijn genoeg herplaatsers die in de handen vallen van mensen die er perse toch nog mee willen gaan fokken. Dus wat dat betreft nemen deze mensen hun verantwoordelijkheid.

Bewerkt door Smitten Kitten, 02 februari 2011 - 20:11.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:13

Het kan ook zijn dat hij niet meer overeenkomt met de andere poezen en of castraten en dat de hele groep hierdoor compleet overhoop ligt en dat het soms beter is om een nieuwe thuis voor hem te zoeken.

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:15

ze kan hem toch ook zelf houden op pensioen???
vind het maar raar :catscratchhead

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:20

tijgertje75 zei:

ze kan hem toch ook zelf houden op pensioen???
vind het maar raar :catscratchhead

ewel dat zou ik toch doen... kan me niet inbeelden dat ik een zou wegdoen omdat er geen plaats meer is, alle alst god beliefd zou ik ze nog lang bij mij hebben, je weet nooit in welke situatie je terecht komt, maar tis niet dat ze stopt of zo he, alle ja vond het maar raar...wou dat ff kwijt

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:25

Hij zal moeten plaats maken voor de jongere generatie. Ik vind dit heel erg dat hij zelfs zijn oude dag niet mag verslijten bij hen want 9j is al zo jong niet meer.  

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:34

catherine zei:

Hij zal moeten plaats maken voor de jongere generatie. Ik vind dit heel erg dat hij zelfs zijn oude dag niet mag verslijten bij hen want 9j is al zo jong niet meer.  

ja wat kan die  nog meer doen dan slapen eten en knuffels vragen, ge hebt daar toch geen werk mee? maar ja...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:40

Wat ik vreselijk vind, is dat deze cattery alle castraten herplaats en dus plaats maak voor nieuwe fokdieren.
Wat voor een reden er ook is, maar dit is niet mijn ding, bah bah bah

Bij deze cattery is dus totaal geen castraat. Niet kijken of een castraat wel mogelijk is in een groep maar plaatsen maar :( :( :( :(

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:42

jubikelcats zei:

Wat ik vreselijk vind, is dat deze cattery alle castraten herplaats en dus plaats maak voor nieuwe fokdieren.
Wat voor een reden er ook is, maar dit is niet mijn ding, bah bah bah

Bij deze cattery is dus totaal geen castraat. Niet kijken of een castraat wel mogelijk is in een groep maar plaatsen maar :( :( :( :(

dus ze worden als ze oud zijn en genoeg van geprofiteerd (zo komt dat bij mij over) worden ze gedumpt, met andere woorden??

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:43

Zo kan je het idd benoemen.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:45

ppfffft! das erg, dat kan ter bij mij niet in zenne!!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:49

Bij mij ook niet :(