Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje over herplaatser

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#31 Geplaatst 12 februari 2011 - 19:55

als een cattery het echt goed doet houden ze hun kater zelfs niet zo lang ... heel vaak zien we katertjes van 2à4 jaar na een aantal dekkingen afgestoten worden om de bloedlijn niet uit te putten. Goede catteries zullen dan de kater castreren en herplaatsen. Het is immers bijna onmogelijk alle katten zelf te houden. Ook kattinnnen gaan na een aantal nestjes op pensioen. Zelfde regeling, steriliseren en plaatsen. Heel vaak aan de prijs van de ingreep.
Het nieuwe personeel krijgt dan de stamboom, diploma's, keuringen, paspoortje mee.
Voor hen is het vooral belangrijk dat hun kat goed terechtkomt en mag genieten van een huiselijk leven.
Persoonlijk zou ik een kat die ik zo lang heb, niet meer kunnen afgeven. Ik heb het al moeilijk als er een kat hier 24 uur in een bench heeft gezeten om ze nog af te geven bij een asiel of dierenbescherming.
In alle eerlijkheid, wij hebben er zelf zo een paar en dat zijn echt hele mooie katten, heel erg lief, gewoon van gekamd te worden, gewoon van in een groep te leven, ... voor velen een aanrader om een degelijke mooie raskat in huis te halen :rub:
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 12 februari 2011 - 21:13

amazingdolls zei:

De meeste fokkers hebben het zelf moeilijk om te herplaatsen maar soms heb je geen andere keus.
Ik heb tot hiertoe 2 volwassen katten moeten herplaatsen.
Leina (oh wat mis ik mijn schatje nog steeds), ze voelde zich helemaal niet goed bij ons, ze was zo lief maar is nu beter op haar plek alleen met haar baasje.
Ons Lotte was een lieve knuffel voor mensen mùaar viel hier de anderen aan tot bloedens toe, niet allemaal want ze had ook vriendinnetjes, maar degene die te braaf waren werden afgestraft. Nu woont Lotte alleen zonder andere katten en wordt ze behandelt als een prinsesje
De groep moet overeen komen, voor mij is belangrijk dat mijn lieverds gelukkig zijn en herplaatsen doe ik nooit omdat ik dat wil maar omdatr het beter is voor de kat.
Op dat moment mag ik niet egoïstisch zijn want ik wil ze niet herplaatsen, maar het geluk van al mijn schatten staat hier bovenaan.
Toch zoek ik zeer kieskeurig naar een baasje.
Ik wil eerst de persoon in kwestie beter leren kennen, wil weten hoe hun dagelijks leven er een beetje uitziet (of ze andere dieren hebben, kinderen, veel bezoek, weinig of veel thuis,....)
Bij een kitten vraag ik dit ook, hoop ik ook dat ik nadien contact kan behouden maar bij een volwassen herplaatser is het niet een vraag maar meer een eis, ik wil contact hebben al is het maar af en toe, een kort mailtje en een fotootje meer hoeft het niet te zijn.

dat zou ik dan toch ook willen, eerste vereiste dat we dan nog contact houden...