Spring naar inhoud

- - - - -

eten?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:58

Prutske mag maandagmorgen binnen voor sterilisatie.

Moet ik haar eten en drinken van zondagavond al wegnemen als we naar bed gaan??

Mss dan best Moby ( de kater) mee naar boven nemen zodat hij boven kan eten en drinken??

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:07

je mag het eten voor beide gewoon wegnemen hoor. Hier hebben we dat vorige week ook gedaan voor Kali en kita maakte er geen bezwaar tegen. Eens  prutske in haar transportmandje zit kan je moby terug eten geven. :)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:29

Om middernacht water en eten wegnemen. Ik neem hier alles weg van iedereen en de groep moet solidair zijn. :ha Eens ze binnen bij de da is kan je het eten terug zetten.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:33

inderdaad, solidair zijn en de thuisblijvers eten geven als je poes bij de dierenarts zit.
zo hebben wij het hier ook gedaan, water heb ik laten staan trouwens, dat kon geen kwaad zei onze dierenarts.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#5 Geplaatst 03 februari 2011 - 12:50

MarieDufoor, reageren de thuisblijvers dan niet raar als je kat waar je mee naar de dierenarts bent geweest naar huis komt?
Wij slepen altijd alle 4 de katten mee naar de dierenarts ook al moet er eigenlijk maar eentje gaan omdat ik eens gelezen heb dat als je maar 1 kat meeneemt en de rest thuislaat er bij thuiskomst dan toch kan gespuugd en geblazen en gemept worden, omdat diegene die is weggeweest anders ruikt en de thuisblijvers de geur niet meer herkennen
De dierenarts komt hier altijd naar huis tenzij natuurlijk voor een operatie of als ze een onderzoek moeten laten doen dat thuis niet kan gedaan worden.
Maar onzen diddl wordt bijvoorbeeld wagenziek na vijf minuten in de auto en als dat niet nodig is om hem mee te nemen dan zou ik dat manneke liever thuis laten... (hij krijgt medicatie voor wagenziekte maar ligt dan nog heel zielig te wezen in de auto ocharme en hij mag niet stressen vanwege zijn hcm maar ik wil dan ook de stress vermijden van onderling vechtende katten die zich niet op hun gemak voelen bij mekaar...)

bij de castraties/sterilisatie van onze katten moesten we het eten wegnemen om 22 uur de avond voordien (de operaties stonden altijd gepland rond halftien of tien uur de volgende ochtend) Drinken mochten ze nog doen. We namen dan al het eten weg en als iemand die niet moest geopereerd worden liet zien dat ze wel eten wou dan gaven we die apart in de keuken nog wat te eten

Bewerkt door lathyrus, 03 februari 2011 - 12:52.
Reden van bewerken: iets vergeten vermelden

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:22

Ik nam eten weg 24 u voor ze bij de DA moest zijn  en water 2u ervoor
Ja nadien wordt er wat geblazen en gedaan (ene x erger dan andere x) maar de volgende dag is dat gedaan.
Denk dat het stressvoller is als je ze allemaal meedoet naar de DA

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#7 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:26

Ik geef geen eten meer 12 uur voor de operatie en neem het drinken weg.
De eerste keer had ik mijn kat ook 24 zonder eten gezet en die was daarna echt niet te genieten. De da zei dan 12 uur meer dan voldoende was.

Drinken weg moet niet maar amai, Twister die :censored: alles onder dus geen drinken meer

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:31

Sorry ik bedoelde 12u geen 24u :trance:
En DA vroeg mij (begin januari'11) om 2u voordien water weg te nemen

Bewerkt door sisi, 03 februari 2011 - 17:32.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:42

lathyrus zei:

MarieDufoor, reageren de thuisblijvers dan niet raar als je kat waar je mee naar de dierenarts bent geweest naar huis komt?
Wij slepen altijd alle 4 de katten mee naar de dierenarts ook al moet er eigenlijk maar eentje gaan omdat ik eens gelezen heb dat als je maar 1 kat meeneemt en de rest thuislaat er bij thuiskomst dan toch kan gespuugd en geblazen en gemept worden, omdat diegene die is weggeweest anders ruikt en de thuisblijvers de geur niet meer herkennen
De dierenarts komt hier altijd naar huis tenzij natuurlijk voor een operatie of als ze een onderzoek moeten laten doen dat thuis niet kan gedaan worden.
Maar onzen diddl wordt bijvoorbeeld wagenziek na vijf minuten in de auto en als dat niet nodig is om hem mee te nemen dan zou ik dat manneke liever thuis laten... (hij krijgt medicatie voor wagenziekte maar ligt dan nog heel zielig te wezen in de auto ocharme en hij mag niet stressen vanwege zijn hcm maar ik wil dan ook de stress vermijden van onderling vechtende katten die zich niet op hun gemak voelen bij mekaar...)

bij de castraties/sterilisatie van onze katten moesten we het eten wegnemen om 22 uur de avond voordien (de operaties stonden altijd gepland rond halftien of tien uur de volgende ochtend) Drinken mochten ze nog doen. We namen dan al het eten weg en als iemand die niet moest geopereerd worden liet zien dat ze wel eten wou dan gaven we die apart in de keuken nog wat te eten

Ik nam mijn poezen nooit allebei mee hoor.
toen Ubie terugkwam van de DA ontplofte Chanel haar staart :p (Chanel was nog maar 5 maand toen en nog niet zo lang bij ons, + Ubie kon haast niet wandelen, ze had een lastige en moeilijke sterilisatie achter de rug dus ze was echt zichzelf niet op dat moment!)
er werd een keer geblazen en grondig aan Ubie gesnuffeld...
na 1 minuutje had ze door dat het Ubietje was en was er geen enkel probleem meer...
Omgekeerd was er zelfs niets van probleem, Ubie wist meteen dat het Chanel was die uit het mandje stapte, die had haar gemist! echt niet normaal eigenlijk, de hele dag liep ze rond mijn benen te draaien en mij achtervolgen en zoeken en bij het minste geluidje gaan kijken of ze daar toch niet was...
Zij was gewoon heel blij om Chanel terug te zien :thumb:

Ik zou je poezen gewoon thuis laten eigenlijk, zeker als er eentje wagenziek wordt, je kan maar proberen hé?
en ze heel goed in de gaten houden bij thuiskomst, ze eventueel eerst een beetje apart houden in huis moest het toch niet goed gaan...
:geluk:
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:42

k denk dat ik ze dan toch maar niet thuislaat.
Als ik onzen diddl meeneem (en de rest ook) dan wordt hij mottig van den auto maar daarna is t wel gedaan
Maar als ik hem zou thuislaten en t is hier nadien stressen bij thuiskomt van diegene die bij de dierenarts is geweest dan gaat hij weer ziek worden waarschijnlijk.
Toen onze twee laatste katertjes erbijkwamen in mei en september kreeg onzen diddl opstoot van niesziekte van de stress.
En dan moet hij weer medicatie en dan geeft dat ook stress dat pillen
En we moeten opletten met hem met stress met zijn hcm en voorzichtig zijn dat er zich niks op zijn hart zet.
Blijven meenemen dan maar

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 04 februari 2011 - 15:31

Vanaf middernacht geen eten meer geven, water mochten wij ook laten staan van onze DA. Hier moeten ze ook solidair zijn met elkaar hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag