Spring naar inhoud

- - - - -

Whiskasbrokken e.d. slecht?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:45

Binnen een maand komt m'n 1e raskatje (british longhair poes) hier wonen & ik zat nog met enkele vragen ;)

Ik heb altijd gewone huiskatten gehad & die kregen Whiskasbrokken gemengd met RC/purina. Ik lees echter dat de meeste mensen enkel brokken geven die je in de dierenspeciaalzaak vindt... Daarom mijn vraag:

Is het dan zo slecht om de "duurdere" brokken (RC,...) te mengelen met brokken die je in het grootwarenhuis vindt? :oops:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:50

Ik vind van niet, ik doe dat ook. Het is voordeliger, ze lusten meer en hun vacht is hier ook erg mooi, kakjes in orde...

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:56

ik doe het ook whiskas of friskies mengen met de dure soorten anti- hairball brokken.

En ze zijn eerlijk verzot op de whiskas en friskies ook.

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#4 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:00

wij geven geen whiskas veel te zout
ik geef ze carokat..en nat voer geven we
gourmet

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#5 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:20

Over whiskas zijn er al veel topics geopend; gebruik de zoekfunctie en je vind echt een heleboel terug :wi .
Dit bv:

Wiskas --> nieraandoeningen?

Ester, van op dit forum heeft in het subforum 'voeding' ook heel interessante info over katteneten, daar moet je maar es naar kijken ;)
Hier een paar linken :)
http://www.kattensit...er-voeding.html
http://www.kattensit...-schokkend.html
http://www.kattensit...en-wat-wat.html
http://www.kattensit...-sanabelle.html

:hi: trouwens :wi

Bewerkt door Cilia, 02 februari 2011 - 22:22.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:30

@ Cilia: thanks ;) meteen wat leesmateriaal :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#7 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:36

Ik geloof niet dat deze brokken veel voedingswaarde hebben, hoor. Lekker ruiken en aantrekkelijk zullen ze voor de katjes wel zijn, maar of ze er op latere leeftijd geen nadeel van ondervinden :catscratchhead ? Volgens mij zijn je katjes écht gebaat bij volwaardige voeding en geen vorm van fastfood op langere termijn. Ooh en véél geluk met je brits langhaartje :catkiss , ze zijn allerliefst!! Verwacht je een katertje of een poesje? Welke kleur? Krijgen we gauw fotootjes te zien :jump: ?

Bewerkt door papaver, 02 februari 2011 - 22:39.

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 23:24

Ik geef mijn katten nu Hills en RC maar voorheen kregen mijn katten ook gewoon huismerk van de supermarkt en onze katten vroeger thuis ook en die zijn allebei 16 en 17 geworden en altijd kerngezond geweest!
ook mijn oude kan Tarzan (bijna 16) eet ook goedkoop voer, omdat ie niks anders eet, hij is het al te lang gewend en bij zijn laatste check vorig jaar bij de DA vonden ze dat ie er prachtig en goed gezond uitzag!
Hij ziet er beter uit dan enkele van mijn noren die naar mijn idee te mager zijn, oa charlotte en Ivar,die wil ook maar niet stevig worden teriwjl ze hartstikke duur en goed voer krijgen!

Bewerkt door noesje, 02 februari 2011 - 23:25.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 23:35

Zo zie je maar :catnoknow ...gelukkig maar voor de katjes :LOL: !

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 februari 2011 - 00:12

Na wat meer te lezen, zal ze dus geen whiskas krijgen :)
Bedankt voor jullie hulp! Al die keuze in kattenbrokken maakt het ook niet makkelijker é :LOL:

Sowieso zal ze in het begin mastery kitten krijgen (wat ze nu krijgt), maar ik ga (denk ik) geleidelijk aan wel overstappen naar een degelijk maar iets goedkoper merk.

Op de site van de dierenwinkel waar ik ga, zie ik dat de merken Delcon & Carocat maar de helft kosten. Dus zal ik deze eens goed bekijken & mss kopen...

En ik verwacht binnen een maand een blue brits langhaar poesje. Hieronder een foto van als ze 5 weken & 7 weken (niet zo'n superfoto) was. Volgende week ga ik nog eens langs en maak ik mss zelf wat foto's ;)

Bijgevoegde thumbnails

• bailey 5 weken (Medium).jpg
  • bailey 7 weken (Medium).jpg

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 03 februari 2011 - 08:15

Wat een dotje!! Veel succes in je zoektocht naar een geschikt voer voor je poezel!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 03 februari 2011 - 08:25

:love3:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#13 Geplaatst 03 februari 2011 - 08:29

Wat een schatje :)

Wij noemen Whiskas altijd: MacDonalds voor de kat :LOL: ( en dat is dus niet positief bedoeld haha )

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 03 februari 2011 - 09:47

:heart: :heart: :heart: zo'n dotje

Hier kregen ze (voor ik op dit forum kwam) ook whiskas en droogvoer uit Aldi. Maar Kali liet echt verschrikkelijk scheten en maar drinken dat ze deed. Ben dan overgeschakeld op Hills en het gaat veel beter, ook met Kita en Snoopy, hun vacht verbeterde enorm en hun kakjes werden ook beter. Ondertussen ben ik verschillende soorten voer gaan uittesten. Van rc kreeg kali diaree, op hills doet ze het goed, op acana ook en op sanabelle ook. Dus vanaf nu koop ik sanabelle ipv hills en meng ik deze met ander kwalitatief voer. Hier zal er dus geen whiskas ofzo meer binnenkomen. qua natvoer krijgen ze hier soms gourmet en nu ben ik animonda soupé en miamor aan het uitproberen. een waterfonteintje helpt ook als je vind dat je katje niet genoeg drinkt. :)
Veel succes met je lief kittentje :heart:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#15 Geplaatst 03 februari 2011 - 16:06

Wat een schattig katje :love3: