Spring naar inhoud

- - - - -

voorteken haarbal ?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_trio_*
Guest_trio_*

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:53

Twee dagen na mekaar als ik thuis kom heb ik gele schuimende vlekken gevonden.  Niet veel de omvang van een 2 euro stuk, van welke poes weet ik niet omdat ik het niet zie en ook geen van hen hoor braken als ik weg ben, verder doen ze normaal.
Kan dit een voorteken zijn van een haarbal want dat heb ik hier nog nooit gezien ?

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:55

kan je niet voorkomen als er een haarbal zit kotsen ze die gewoon uit

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:01

Ah dan kan ik zo iets wel verwachten ja hij kan er dan maar beter uitkomen hé. Heb het nog nooit gezien hier.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:01

Geel overgeefsel is dikwijls gal. Dit is ook als het maagje leeg is. Kan zijn dat het door een haarbal komt maar kan ook door een maagontsteking zijn. Hou ze maar goed in het oog en probeer te zien wie het is dat overgeeft.
Je kan ook af en toe anti haarbal pasta geven of de anti haarbal snoepjes van whiskas.

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#5 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:02

zie het wel eens hier gaan ze goed over hun nek

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#6 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:17

catherine zei:

Geel overgeefsel is dikwijls gal. Dit is ook als het maagje leeg is. Kan zijn dat het door een haarbal komt maar kan ook door een maagontsteking zijn. Hou ze maar goed in het oog en probeer te zien wie het is dat overgeeft.
Je kan ook af en toe anti haarbal pasta geven of de anti haarbal snoepjes van whiskas.

Ja die snoepjes krijgen ze hier regelmatig, ik hou ze in de gaten moest het nog gebeuren.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:28

sjaak zei:

zie het wel eens hier gaan ze goed over hun nek

ik ken die uitdrukking niet :oops:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:41

Is inderdaad gal, die snoepjes kunnen inderdaad helpen en meestal gaat het na een paar dagen wel over zijn. ;)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:46

Ons Roosje heeft daar ook een dikke week last van gehad, steeds 's morgens, na een eerste slokje water denk ik. Aanvankelijk leek het doorzichtig maar de laatste twee dagen was een gele gal. Toen was het ineens over, gelukkig maar. Hier krijgen ze elke zondag stipt een klein beetje antihaarbalpaste en heb nog nooit een haarbal gezien. Toevallig vanmorgen in een kakje van Frodo kon ik wat haartjes ontwaren :LOL: dus de nieuwe voeding doet goed zijn werk want 'ze' (de kakjes :p ) ruiken niet meer zo sterk 8) !

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#10 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:53

Dat stelt mij al geruster, ik hou ze goed in de gaten.
Papaver, goed dat het beter gaat met je poezels :thumb: !!!
.

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#11 Geplaatst 05 februari 2011 - 11:12

Dante geeft soms ook eerst wat schuim voor dat er een haarbal uitkomt, maar meestal volgt die wel niet zo heel lang erna.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#12 Geplaatst 05 februari 2011 - 11:14

Nog één dag heb ik hier wat gevonden toen ik thuis kwam maar enkele druppels en verder nergens iets van haarbal, er zal er toch wel één wat last van haar of zijn maag gehad hebben. Tot hier toe niks meer.

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#13 Geplaatst 05 februari 2011 - 12:50

MarieDufoor zei:

ik ken die uitdrukking niet :oops:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: