Spring naar inhoud

- - - - -

wondje op voetzool

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 23:25

Hoi mn broertje belde net op dat 1 van de katten van mn vader binnen kwam met een bloedend pootje. Toen hij ernaar wilden kijken rende de kat weer naar buiten toe. Inmiddels is de kat weer binnen en blijkt dat er op 1 van de voetzooltjes een wondje zit...hij kon het niet heel goed zien, omdat er nog bloed op zat. Ik had het advies gegeven om het even schoon te maken met afgekookt water met wat betadine erin. Dit heeft hij inmiddels gedaan en de kat is zn pootje nu ook aan het schoonlikken. Maar is er nog iets anders dat hij kan doen? Want het is natuurlijk wel vervelend dat het wondje op zn voetzooltje zit, nu kan er viezigheid in komen enzo....ik weet verder niet of het een grote of kleine wond is...hij zou daar straks nog naar kijken. Hij mocht er wel gewoon aanzitten, alleen de kat wilden geen vlees en melk hebben :s Terwijl hij dat normaal graag wilt...maar misschien is de kat een beetje geschrokken of heeft ie tog wat pijn!!
Hoop maar dat het meevalt met het wondje!!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 23:42

Ik zou het wondje proberen proper te maken met fysiologisch water (of water en ontsmettende zeep als je dat niet hebt) en inderdaad ontsmetten met isobetadine. Om te voorkomen dat ze aan het wondje gaat likken, kan je een oud sokje aan haar pootje doen. En morgen best maar bellen naar de da voor een goede opvolging   :geluk: !

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 23:52

papaver zei:

Ik zou het wondje proberen proper te maken met fysiologisch water (of water en ontsmettende zeep als je dat niet hebt) en inderdaad ontsmetten met isobetadine. Om te voorkomen dat ze aan het wondje gaat likken, kan je een oud sokje aan haar pootje doen. En morgen best maar bellen naar de da voor een goede opvolging :geluk: !

Neej fysiologisch water heeft ie niet en ontsmetten zeep ook niet..dus vandaar dat ik betadine had aangeraden...had ooit hier gelezen dat je dat wel een beetje door het water kon mengen. Een sok aan het pootje? Is dat niet veel te groot en gaat ie dat er niet afhalen? Ik weet verder dus ook weinig over de wond, misschien is het heel oppervlakkig, of heeft ie in iets scherps gestaan ofzo...dus jah kan er verder ook weinig over zeggen. Hij zou morgen kijken hoe het er dan uit ziet en nog een keer ontsmetten.
Mocht ie het niet vertrouwen dan zal ie vast even naar de DA gaan om na te vragen (ze wonen bijna tegenover de DA, dus das heel handig haha).

Hij zou me morgen nog bellen over hoe het ervoor staat, dus dan weet ik meer!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 februari 2011 - 23:08

Nou ik heb mn broertje niet meer gesproken, maar mn vader wel...en die wist dus sochtends van nix haha..Maar hij rende gewoon door het huis heen, was nix aan hem te zien verder. Dus ik denk dat het wel meeviel!! Gelukkig maar!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2011 - 15:14

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#6 Geplaatst 04 februari 2011 - 19:47

Zoveel te beter :d