Spring naar inhoud

- - - - -

Langhaar kittens

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#16 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:20

Nee dat weet ik. Uit het vorige nest heb ik ook geregeld gekamt. Nu vind hij het prima om soms gekamt te worden. Blijkbaar is zijn vacht simpel te onderhouden. :)

Ok weer wat geleerd. Nog nooit over lavabo gehoord. Word het wel schoon dan zonder zeepjes? Hoe doe jij dat dan? zonder een paar tattoo's extra te hebben op je gezicht of zo?
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:24

Smitten Kitten zei:

En ik mag hier nu net de rommel opruimen die een zekere korthaar uit de kast heeft gegooid. En nee, de dader is geen eigen fokje :p Volgens mij zijn die kortharen het stouts hoor :p

Pepertje? :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Chopintje is niet  stout hoor, hoogstens af en toe een beetje ondeugend :mrgreen:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#18 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:26

Meestal zijn ze op die leeftijd ook nog niet vuil, het badje is puur als "water gewenning". Dus zeep moet daar niet in. Tenzij ze vuil zijn dus. En mijn kitties zijn heel lief denk ik dan, want krabben als ze in badje gaan dat doen ze hier echt niet. Gewoon zachtjes en lief tegen hen praten, hen gerust stellen en dan komt het goed ;) Ik had een langhaartje dat volledig slap ging hangen van zodra ik zijn achterwerk in het warme (lichaamstemp ;) ) water liet zakken. zoooo schattig :ha

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:27

beetje baby zeep
en goed spoelen

zal eens die foto zoeken van madox in zijn badje

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:33

britjes zei:

Lavabo? Nou ik kan dat niet. Wassen met welke zeep dan? Heb nooit 1 gewassen. Wel een kontje een paar keer met vorige nest. Die poepte ook niet zo fijn dus moest ik de billen wel wassen. Ja kammen probeer ik wel maar mee spelen is leuker. Ja op hun buikje krijgen ze nu krulletjes. Kammen probeer ik ze wel te leren. Ja heb 2 varkentjes op het moment. Zijn echt veeeeel viezer dan korthaartjes

Bij ons nestje Ragdolls is elk kitje ook minstens 1 keer in de lavabo gewassen geweest met babyshampoo. Het is nog van pas gekomen vorige week, want toen had Fear geplast in zijn draagbak... En ik kan je zeggen. Zo'n dikke beer wassen in bad is veel aangenamer als ze het wat gewend zijn ;)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#21 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:27

Mirjam,wees maar blij dat de langhaartjes niet wit zijn,daar heb ik er 2 van gehad,die zaten soms wel iedere dag met hun billen en poten in de wastafel ;)
Gewoon een beetje babyshampoo en ze ruiken ook weer lekker :LOL:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#22 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:29

Karwendel zei:

Mirjam,wees maar blij dat de langhaartjes niet wit zijn,daar heb ik er 2 van gehad,die zaten soms wel iedere dag met hun billen en poten in de wastafel ;)
Gewoon een beetje babyshampoo en ze ruiken ook weer lekker :LOL:
Heb jij al veel langhaartjes gefokt in al die jaren dat je fokt? Ik wil graag foto's zien :oops: (jep, daar ben ik weer :ha )

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#23 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:35

Smitten Kitten zei:

Heb jij al veel langhaartjes gefokt in al die jaren dat je fokt? Ik wil graag foto's zien :oops: (jep, daar ben ik weer :ha )

Nee,in al die jaren heb ik er maar 2 gehad en dat is al 13 en 14 jaar geleden,dus foto's moeten eerst gescand worden :p

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#24 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:43

Smitten Kitten zei:

Die foto's wil ik ook wel zien :LOL:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#25 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:45

britjes zei:

Die foto's wil ik ook wel zien :LOL:

:p Eerst zelf foto's maken, jij :p ;)