Spring naar inhoud

- - - - -

Minneke Poes

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_kabouter_*
Guest_kabouter_*

#1 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:06

Hallo iedereen
Mijn Minneke Poes (gesteriliseerd) wordt regelmatig aangevallen door een kater uit de buurt (die 2x groter is). Die kater mept ons mijn Minneke letterlijk door de kattendeur. Diezelfde buurtkater komt elk hoekje in mijn tuin besproeien tot zelfs tegen mijn ramen, gevels en de rand van de kattendeur.
M.a.w. Minneke wordt op alle vlakken geterroriseerd.
Enkel als ik mee buiten ga om de kater te verjagen voelt Minneke zich sterk.
Volgens mijn dierenarts zou ik op verschillende plaatsen amoniak moeten zetten maar ook Minneke komt op die plaatsen.
Ik heb al met de eigenaars van die kater gesproken maar die zien daar geen probleem in.
De dierenbescherming kan ook geen oplossing bieden.
Wat moet ik doen om mijn Minneke te beschermen en haar tuin terug te geven. En wat moet ik doen om tegen het sproeien tegen gevels en ramen?
Met de andere poezen in de buurt heeft Minneke geen problemen en die komen ook niet afbakenen, die kater is gewoon de tiran van de buurt.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op dit probleem, ik heb er echt hartzeer van.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:13

eigenlijk is de beste oplossing de kater laten castreren, maar aangezien de eigenaars er geen probleem in zien, zal dat wel geen oplossing zijn. de plekken waar er gesproeid is, moet je opkuisen met azijn(katten haten die geur) , javel trekt aan dus dat mag je niet gebruiken. en tja zolang die kater z'n ballen niet deponeert zal het blijven duren vrees ik.
Geplaatste afbeelding

Guest_kabouter_*
Guest_kabouter_*

#3 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:35

Tja, stel dat ik de kattendeur met azijn afwas, dan bestaat de kans dat Minneke daar niet meer door wil.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:42

dat is goed mogelijk.  een andere optie is minneke binnenhouden. of je tuin katproof maken. er zijn bij de categorie "outdoor" hier op het forum enkele voorbeelden van manieren hoe je je tuin catproof kan maken voor minneke en dus ook om de kater weg te houden.
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 februari 2011 - 15:35

De kat zelf vangen en zelf laten castreren is de enige oplossing die 100% zeker zal werken.
Jammer, maar dit is niet de kat zijn schuld, wel die van de eigenaars...