Spring naar inhoud

- - - - -

poep blijft in haar kleven ... hoe voorkome/oplossen?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
hannelore
hannelore
  • 9 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 februari 2011 - 15:53

Hallo,

onze 5 maand oude kitten is een echte snoes maar heeft regelmatig last van poep die in het haar blijft kleven op zich geen ramp ... we verwijderen die keuteltjes wel tijdens de kammomenten (2 keer daags) als we dit zien.

Gisteren was ze keutelvrij en we boften: mss gaat het vanaf nu beter...
nu kom ik net thuis van het werk en komt onze schat zich op mijn schoot nestelen ... amai dat ruikt hier opeens naar poep denk ik :misselijk: ... en wat zie ik ... een klonter zo groot als een pingpongbal helemaal in het haar genesteld .... jakkes maar goed dat moet eruit ... alleen kan ik het niet probeer het met pauzes beetje bij beetje, maar ga wrs moeten wachten tot mijn vriend trug thuis is (pas tegen 21h) ...

kan ik iets doen om dit te voorkomen ofzo want ik vrees dat dit een hoogst onaamgenaam werkje wordt vooral voor de poes, tis tenslotte haar kontje waar we aan zitten te prutsen ... :s

hopelijk weet iemand raad

groetjes

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 februari 2011 - 15:54

De broek kortknippen, scheren ;)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 03 februari 2011 - 16:23

Ik knip de broek van mijn halflangharige katten fijn.

En regelmatig droogshampoo erop en uitborstelen

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:35

Haar inkorten , dan neutrale talk in masseren en voorzichtig uit borstelen !

Chriske en de poezels :catwalk2

hannelore
hannelore
  • 9 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2011 - 22:27

we hebben het vieze werkje gisteren geklaard, manman wat een stank, maar goed de klonter is verwijderd de poep grondig gewassen, gekamd getalkt. we hebben getracht om ook het broekje wat bij te knippen zoals aangeraden en hopen dat het nu wat beter gaat. bedankt voor de reacties.

groetjes Hannelore, Nicky en Lily-poesXX

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 februari 2011 - 22:44

De eerste momenten dat ons Roosje diarree had, liep ik er met een warm en nat washandje achter en probeerde haar te verschonen, wat niet simpel was :evil: . Eénmaal trachtte ik haar in wat water te zetten maar euh dat is niet goed afgelopen :misselijk: . Sindsdien heb ik haar voeding aangepast zodat die niet meer zo plat wordt. Omdat mijn katjes langharig zijn blijft er geregeld een bolletje ontlasting in hun haartjes hangen, maar dat kan ik er eigenlijk vrij makkelijk uittrekken. En als het al eens smerig wordt, neem ik een bot schaartje en knip het eruit. Zo bespaar ik haar een heleboel stress en je ziet er niks tenslotte niets van :LOL: .

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 februari 2011 - 22:47

chriske zei:

Haar inkorten , dan neutrale talk in masseren en voorzichtig uit borstelen !

Chriske en de poezels :catwalk2

Ik vroeg me al af welke talk ik moet gebruiken? Is babytalkpoeder ok?

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 04 februari 2011 - 22:58

Ik gebruik talkpoeder van het merk Jean Peau gekocht op een kattenshow :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 februari 2011 - 23:01

babetatilla zei:

Ik gebruik talkpoeder van het merk Jean Peau gekocht op een kattenshow :)

Klinkt chique, babetatilla ;) ! Misschien gaan wij volgende week naar een show, dus ik zal m'n ogen openhouden 8)

Bewerkt door papaver, 04 februari 2011 - 23:02.

Heidiken
Heidiken
  • 1.169 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 05 februari 2011 - 07:40

Ik gebruik zwitsal babypoeder.
Eén van de fokkers waar ik mijn poezels gehaald heb gebruikte dit ook :LOL:

" Le plus grand désir de l'homme est le désir d'être désiré" (J.P.Sartre)

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 februari 2011 - 17:13

Heb vandaag een beetje zwitsal babypoeder op hun buikjes gedaan en uitgeborsteld. Ik denk dat alle klitjes nu weg zijn :dance: :duim:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 06 februari 2011 - 17:58

Heidiken zei:

Ik gebruik zwitsal babypoeder.
Eén van de fokkers waar ik mijn poezels gehaald heb gebruikte dit ook :LOL:

papaver zei:

Heb vandaag een beetje zwitsal babypoeder op hun buikjes gedaan en uitgeborsteld. Ik denk dat alle klitjes nu weg zijn :dance: :duim:

Zwitsal wordt juist afgeraden om te gebruiken voor kattenvachten omdat het te vettig is (zit olie in). Als je perse babypoeder wilt gebruiken gebruik je er dan beter eentje zonder olie. Ik dacht dat Johnson & Johnson er zo eentje was en die kan je ook in de supermarkt kopen. Bij de apotheker zijn er ook verschillende te krijgen zonder olie/vetten in. En uiteraard heb je ook de verschillende babypoeders die je kan kopen bij verschillende webshops, zoals Borotalco bij BeautyfullPets.eu - Selective Pet Supplies

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 06 februari 2011 - 21:23

Ooh, olie klinkt als iets dat klitten juist in de hand werkt, dus niet ok :misselijk: ! Ik denk dat alle klitten nu weg zijn dan maar ga trachten dat zo te houden door de klittenkam en -spray geregeld te gebruiken ;) ! PS: iemand een tubeke babypoeder nodig voor de billetjes :x

Bewerkt door papaver, 06 februari 2011 - 21:23.

Phoebe'05
Phoebe'05
  • 11 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 15 februari 2011 - 11:09

ik zit met hetzelfde probleem. onze poes van 5 jaar heeft constant 'poep' in haar haren zitten aan het achterwerk. ook zie ik vaak dat ze haar kont over de grond afveegt (of dan toch een poging tot)
wij proberen haar telkens te verlossen van deze viezigheid, maar dat is geen makkie!
met zen 2en lukt het amper, en dan sta ik of mijn man nadien VOL met wondjes, ze verzet zich natuurlijk! ik weet niet hoe jullie dit doen hoor! :onzeker: ons lukt het niet!
als ze me met water ziet afkomen is het al helemaal klaar!
met de schaar is een ramp want je wil niet perongeluk in de poep knippen,
er uit kammen is te pijnlijk... wat wel te verstaan is!
en scheren durf ik niet, omdat ik al denk dat dat niet zo'n goed idee gaat zijn... of ik moet me inpakken met een sterke outfit waar ze niet door kan krabben...

help! :cry:

ik wil men poesje helpen, maar hoe?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 15 februari 2011 - 15:00

Hier vind ik het nog altijd het gemakkelijkst gaan met een kammetje. Eerst de grootste viezigheid eruit kammen en daarna even de rest afkuisen met een vochtig doekje.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag