Spring naar inhoud

- - - - -

Morgen doet mijn kater een schoonheidsslaapje

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#31 Geplaatst 05 februari 2011 - 10:22

Mieke zei:

Daar heb je helemaal gelijk in en nu pas ik dit ook toe. Ik doe het alleen en als het niet gaat alleen moet ik beroep doen op mijn schoonzus, want Koen vindt dat zielig. Ik zeg hem dan ook dat het voor de kat mss. een paar seconden ongemak is, maar dat het er wel voor zorgt om in de toekomst geen last en pijn te hebben.

Ik gebruik daar deze vlooienkam voor: Blue Line vlooienkam luxe Daarmee is een beginnende klit er echt meteen uit.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 06 februari 2011 - 20:28

Smitten Kitten zei:

Ik gebruik daar deze vlooienkam voor: Blue Line vlooienkam luxe Daarmee is een beginnende klit er echt meteen uit.

Ow ja, ik heb deze ook denk ik. Ik gebruik deze eigenlijk zeer weinig, omdat de tanden zo fijn zijn en ik dan snel vast zit in de vacht. Hierdoor wordt het een nog minder aangename kambeurt. Ik zal het de volgende keer wel es proberen met deze.
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 06 februari 2011 - 20:34

Mieke zei:

Daar heb je helemaal gelijk in en nu pas ik dit ook toe. Ik doe het alleen en als het niet gaat alleen moet ik beroep doen op mijn schoonzus, want Koen vindt dat zielig. Ik zeg hem dan ook dat het voor de kat mss. een paar seconden ongemak is, maar dat het er wel voor zorgt om in de toekomst geen last en pijn te hebben.
O:) hier idem en Mimi weet dat precies :louche:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#34 Geplaatst 06 februari 2011 - 21:34

Smitten Kitten zei:

Misschien ook omdat het zelf eerder BKH fokkers zijn? Ik leef hier natuurlijk dag in dag uit samen met langhaarkatten en ja dan kan je dat "probleem" niet negeren.

Ik vind het altijd ZO verdrietig als een kat met lang haar niet goed verzorgd wordt en ik weet ook dat dat niet altijd is omdat de baasjes geen goede intenties hebben, maar omdat ze niet weten hoe eraan te beginnen.

En als de kat dan geen kamtraining heeft gekregen bij de fokker (wat ik tot op zekere hoogte begrijpt, want een kittenvacht hoeft vaak niet gekamd te worden om er mooi en netjes uit te zien, veel katten krijgen pas een lastigere vacht -lees: af en toe een knoop- als ze de eerste echte rui meemaken, dus voor sommige katten pas met een jaar ofzo) dan kan het kamproces een kwelling voor kat en baasje worden, want de eerste echte ervaring die de kat dan heeft met kammen is een slechte: getrek aan die knoop, in een houdgreep gedwongen worden... dat is pijnlijk en onaangenaam.

In elk geval goed dat jij het als kittenkoper meteen door had en niet hebt gewacht tot de kat een klittenbal was ;)

De furmi heb ik vorig jaar maar echt voor een kat gebruikt, namelijk Poppie. Die had nog zooooo'n dikke vacht in de zomer en dan babies. Het arme beestje had het echt super warm.

Ik heb de laatste twee weken nogal frequent de klittenkam gebruikt en ook die speciale antiklitten-spray. Ze vinden het natuurlijk niet leuk, maar ik merk duidelijk dat ze het toch toelaten omdat het helpt! En achteraf beloon ik ze ook, hé. Nu zijn we zo ver dat alle vervilde klitten weg zijn en nu is het zaak om dat zo te houden in de toekomst :) !