Spring naar inhoud

- - - - -

poezen 3 weken alleen thuis?

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_icenymph_*
Guest_icenymph_*

#1 Geplaatst 03 februari 2011 - 20:31

Hallo,

mijn man en ik zouden graag binnenkort 2 kittens in huis halen :LOL: maar in augustus zouden we nog een verre reis willen maken van +- 3 weken.

We zouden zorgen dat ze binnen in ons tuinhuis kunnen schuilen, dan zal het ook niet koud zijn. Ook zouden de buren / schoonouders dagelijks langskomen om hen eten te geven en te kijken of alles in orde is.

Nu vragen we ons wel af hoe oud de kittens moeten zijn om alleen thuis te kunnen blijven en of het wel haalbaar is. Ik weet dat katten best wel zelfstandig zijn en blijven rondhangen zolang ze eten krijgen (mijn ouders lieten de poezen vroeger ook alleen thuis). Onze tuin is wel afgezet, maar ze kunnen natuurlijk wel wegglippen als ze willen. We zouden gewoon niet willen dat ze plots niet meer terugkomen of zo... :o

Wat denken jullie?

Bedankt en groetjes,

icenymph

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 februari 2011 - 20:33

Zou je dan mss niet beter wachten met de kittens tot na je grote reis? Vind het toch maar zielig om de poezen 3 weken "alleen" te laten...

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 februari 2011 - 20:47

ja ik denk hetzelfde als hier boven.. of je kan ze mss naar een kattenhotel doen?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 februari 2011 - 21:40

Het zou inderdaad beter zijn te wachten tot na de reis. Kittens 3 weken alleen laten, is niet aan te raden.
Wel kan je ze nu in huis halen en ze dan op poezenhotel laten verblijven.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2011 - 07:12

Arme kittens :( . Ze worden geen eens in huis gehaald maar moeten direct naar buiten. :(
Bart smit verkoopt ook katten. Ze zullen niet gaan lopen, hebben geen kattenbak nodig en geen onderhoud.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:23

Ik vroeg mij inderdaad ook af vanwaar tuinhuis en niet gewoon binnen?
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:38

Ik ook.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:42

tuinhuis..... laat ze toch gewoon binnen in huis?!  Het zijn kittens!

Wacht dan AUB tot na je reis...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:44

Zoals je wel merkt aan de reakties, zijn de meeste ks'ers ervoor om de katjes binnen te houden, zeker als het nog maar kittens zijn. Misschien kan je al eens rondkijken en info vragen en dan wachten tot jullie terug thuis zijn? Dan hebben jullie iets superleuks om naar uit te kijken :hug: .

Geplaatste afbeelding

Guest_icenymph_*
Guest_icenymph_*

#10 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:36

Ok, bedankt voor jullie reacties! We hebben intussen al beslist om idd te  wachten tot na onze reis. We waren gewoon nu al aan het overwegen om  kittens te adopteren omdat we gecontacteerd werden door kennissen die  een nestje kittens hebben, vandaar. Dus eind augustus gaan we naar het  asiel, dan hebben we idd iets om nog naar uit te kijken :LOL:

Die ene opmerking van 07:12 vind ik een beetje... euh... erover... Zonder dat we ook maar iets ondernomen hebben... We wilden gewoon een beetje advies, da's alles. :s

Ter  verduidelijking: we gaan onze poezen zeker en vast wél binnen laten. Als  ze groot genoeg zijn en als het niet te koud is, mogen ze overdag  buiten als wij uit werken zijn, maar wel met een kattenluikje naar de  garage / tuinhuis dat ze nog altijd binnen kunnen als ze willen. Heb  vroeger bij mijn ouders thuis ondervonden dat onze katten gelukkiger waren als ze  binnen en buiten konden. En ze zullen echt alles krijgen wat ze nodig hebben, maar vooral heel veel liefde :heart:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:42

icenymph zei:

Heb  vroeger bij mijn ouders thuis ondervonden dat onze katten gelukkiger waren als ze  binnen en buiten konden.

Dat is waarschijnlijk omdat ze al eenmaal de buitenlucht geroken hadden ;)
Katten zijn prima binnen te houden en missen niets eraan, als ze dat zo gewend zijn.
Als je echter de mogelijkheid hebt ze een buiten te bieden dat veilig is (d.w.z. ze kunnen de tuin niet uit, bijv. tuigje/schrikdraad/afzetting/ren), dan zou ik dat ook zeker doen hoor! Heerlijk met het mooie weer :)
Maar ajb, als ze er wel uit kunnen hou ze dan toch liever binnen als je er niet bij bent, i.v.m. weglopen, onder auto komen, vergiftiging, ergens vast komen te zitten.. zo kan ik nog wel even doorgaan :(

Veel succes met het vinden van het tweetal straks en geniet van de vakantie (al duurt het nog even ;) )!

Bewerkt door eve, 04 februari 2011 - 12:43.

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#12 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:47

Goeie beslissing dat je wacht tot na jullie reis en het is toch veel leuker dat je de twee kittens van in het begin ziet opgroeien en aan alles laat wennen als jullie er zelf zijn :geluk: !!!
Dat je ze binnen en buiten laat is je eigen keuze hé !!!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 04 februari 2011 - 13:13

icenymph zei:

Ok, bedankt voor jullie reacties! We hebben intussen al beslist om idd te wachten tot na onze reis. We waren gewoon nu al aan het overwegen om kittens te adopteren omdat we gecontacteerd werden door kennissen die een nestje kittens hebben, vandaar. Dus eind augustus gaan we naar het asiel, dan hebben we idd iets om nog naar uit te kijken :LOL:

Die ene opmerking van 07:12 vind ik een beetje... euh... erover... Zonder dat we ook maar iets ondernomen hebben... We wilden gewoon een beetje advies, da's alles. :s

Ter verduidelijking: we gaan onze poezen zeker en vast wél binnen laten. Als ze groot genoeg zijn en als het niet te koud is, mogen ze overdag buiten als wij uit werken zijn, maar wel met een kattenluikje naar de garage / tuinhuis dat ze nog altijd binnen kunnen als ze willen. Heb vroeger bij mijn ouders thuis ondervonden dat onze katten gelukkiger waren als ze binnen en buiten konden. En ze zullen echt alles krijgen wat ze nodig hebben, maar vooral heel veel liefde :heart:

Tot ze overreden/vergiftigd worden , dan zul je ze nooit meer buiten laten :onzeker:  Mijne blijven ook binnen en gaan met ons buiten , momenteel nog aan een litsje, maar binnekort in een afgesloten tuin, maar wel nog enkel als wij erbij zijn...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 04 februari 2011 - 19:32

:geluk: :geluk: :geluk: , vind het ook een goed idee om te wachten tot na jullie reis. Er zullen in augustus nog meer dan genoeg kittentjes te vinden zijn in de asiels.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 04 februari 2011 - 22:18

Informeer je wel op voorhand over het asiel waar je wil gaan. Er zijn er goede, maar nog veel meer slechte... Hier een voorbeeld (en er zijn er nog) Het blauwe kruis brugge.... NOOIT MEER!!!
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.