Spring naar inhoud

- - - - -

De lang verwachtte naam!! p 7

• Log in om te reageren
121 reacties op dit onderwerp
3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#1 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:18

Er werd ons gevraagd of we geen langharige poezen wisten die dringend een gouden mandje nodig hadden. Natuurlijk wilden we graag helpen en wisten we er een deel zitten die echt heel dringend een gouden mandje zoeken. Een heel schrijnend verhaal van iemand die 18 prachtige rosse langharige poezen had, allemaal al geholpen, altijd goed verzorgd geweest, tot het noodlot toesloeg voor die mensen en ze jammer genoeg vandaag op morgen uit hun huis  op straat werden gezet!!! :trance: Nu word er door een oudere dame wel voor zover voor gezorgd dat ze hun eten geeft en ze enkele uurtjes bij haar binnen mogen komen, maar al deze poezen moesten dus dringend een nieuwe thuis vinden. Dus wij gingen enkele foto's trekken voor de geïnterresseerden daar de poezen bemiddeld worden door "allemaal poezen" in kruibeke. Die ons ondertussen heel goed kent! We dachten er zelf aan om één van deze poesjes een gouden mandje te geven , zo lief en zachtaardig en zooooo mooi! Maar plots zagen we daar een poezeltje zitten dat zo zielig naar ons keek, echt om aandacht vroeg . Dus wij vroegen aan haar info hierover!!! :oops: Het was een poezeltje dat normaal niet voor adoptie vrij stond. Een echt heel schrijnend verhaal ocharme! Zij werden gebeld op een gegeven moment , nu 6 maanden geleden, met de vraag dat iemand met 2 nestjes zat en vroeg hoe ze die "van kant " konden maken!! :evil: :evil: :evil:  In eerste instantie was ze heel boos dat ze net aan haar zoiets durvden te vragen, maar toen heeft ze die mensen terug gebeld en is ze er naar toe  getrokken!! Wat ze daar zag was verschrikkelijk, allemaal uitgemergelde beestjes, sommigen meer dood als levend, die daar rondliepen. Mensen hadden kinderen die keken er dus ook niet naar om want, poezen waren in een hok opgesloten en kregen sporadisch eten!!! :trance: Ze heeft dan heel diplomatisch de nestjes  en poezen meegenomen! Poezen laten steriliseren en één van de nestjes met de fles groot getrokken!! En dan was er nog dit poesje dat meer dood dan levend was. Ze hadden in het begin bitter weinig hoop dat het zou overleven , hebben het met de grootste zorg proberen te redden en ja het overleefde! :love3: Dan werd het gesteriliseerd en mocht verder bekomen. Het was een blijvertje voor hun. Ze hadden teveel moeite gedaan om het beestje te redden dat het zeker nergens terug slecht terecht mocht komen.Maar toen wij achter haar vroegen , vonden ze dat het beestje verdiende om een echt gouden mandje te krijgen want het beestje kreeg niet de aandacht die het verdiende door al hun werk. Voor ons maakte ze een uitzondering want ze wist dat het hier zeer zeker alle aandacht zou krijgen, want het moet echt nog heel erg aansterken. Leeftijd weten we nog niet , er word gedacht aan zo'n 5 jaar al lijkt ons dat als we het poesje zien  wel wat te oud geschat. We zullen meer weten als we naar onze DA zijn geweest! Want ja het beestje krijgt hier haar verdiende gouden mandje. Al hadden we steevast gezegd tot de ren en de verbouwingen achter de rug zijn komt er geen poezeltje meer bij! O:)
Maar we zouden het ons zelf echt niet vergeven als we dit arm hummeltje niet zouden helpen!! Dus hebben we een uitzondering gemaakt! :oops:
We hebben het eerst onderhanden genomen vooraleer we aan de voorstelling begonnen hier. Ze lag gewoon te spinnen terwijl we haar aan het kammen waren en meteen ontvlooid hebben , al heeft ze geen enkele vlo! We willen echt dat dit poesje kan openbloeien hier en een echte prachtmeid gaat worden.
Nu weer een passende naam gaan zoeken O:)
De kennismaking is zonder enig geblaas of gegrom geweest, nu haar rustig de tijd geven om te ontdooien en haar plaatsje te laten zoeken.
Dat krijg je dus als je anderen wilt helpen, dan kom je dus zelf met eentje naar huis. :lachen: Naam en profiel volgen dus nog wel :oops:
En als er nog iemand een gouden mandje wil geven aan een heel mooi lief langharig ros geholpen poezeltje geef dan maar zo vlug mogelijk een seintje!! :twisted:

Bijgevoegde thumbnails

• P1090264.JPG
  • P1090266.JPG
  • P1090273.JPG
  • P1090276.JPG
  • P1090278.JPG
  • P1090282.JPG
  • P1090284.JPG
  • P1090287.JPG
  • P1090289.JPG
  • P1090292.JPG
  • P1090294.JPG
  • P1090296.JPG

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:27

ze is weer prachtig ,
:heart: :heart: :heart: :heart:
wat een verhaal schuilt er weer achter!

hier komt er eentje van de rossekes , zonder staart!
ben benieuwd!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#3 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:28

:love: :jump: :jump: :jump: :love:
weer 1 gered :wi .
En nu ben ik toch wel heel benieuwd naar de andere poezels die een goudenmandje zoeken.
Heb nu helemaal na lizzy een zwak voor een langhaar en aangezien we eigenlijk nog 1 mandje vrij hebben :oops: .......... (die ik beloofd had niet meteen te vulen :oops: )

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.914 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:28

:LOL: Daarom check ik dus om de zoveel dagen jullie aantal :d hoe kunnen jullie die allemaal onderhouden en genoeg aandacht geven? :trance:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#5 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:29

Ja je bent een schat ellen dat je dit poesje een gouden mandje gaat geven :hug

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#6 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:29

:LOL: :LOL:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#7 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:29

OK zal een topic openen voor die andere poezeltjes, even geduld :twisted:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:32

:thumb: :thumb: :thumb:
Weer eentje die met zijn "gat in de boter" gevallen is! ;)

Voor 1 keer ben ik ook meteen mee! :lachen:

Waar hadden we ergens iets zien staan over "iedere week eentje bij"? O:) :x
Emilie, werk aan de winkel! :lachen:

Ik kijk uit naar de naam (al heb ik wel moeite die te onthouden ;) )!

Bewerkt door haemoglobine, 22 januari 2011 - 21:33.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#9 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:33

haemoglobine zei:

Ik kijk uit naar de naam (al heb ik wel moeite die te onthouden ;) )!

ik weet nog niet eens hoe je ze uitspreekt :oops:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#10 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:34

Elfonia zei:

ik weet nog niet eens hoe je ze uitspreekt :oops:

:ha :ha :ha ik heb al wel eens hier voor mijn beeldscherm een naam luidop proberen uitspreken :wi

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:36

3elfje zei:

Ja je bent een schat ellen dat je dit poesje een gouden mandje gaat geven :hug

:hug: :hug: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#12 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:43

OK topic is geopend over die andere poezeltjes die dringend een gouden mandje nodig hebben!!!! :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:43

Hoe hou je ze nog allemaal uit mekaar? :) ;)
Het schatje is met zijn kont in de boter gevallen. Proficiat. :hug:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#14 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:45

Wat een triest verhaal weeral gelukkig is deze al goed terecht gekomen :thumb: .
En het is weer een schoontje hé :heart: !!!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#15 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:45

Elk poezeltje is uniek , met zijn eigen verhaal, eigen karakter,.... je kan niet missen hoor!! :)