Spring naar inhoud

- - - - -

Bebbeltje

• Log in om te reageren
393 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 04 februari 2011 - 09:58

Efkens het verhaal van Bebbeltje. Bebbeltje heeft sinds een tijdje platte kak. Geen diarree, niet echt superplat, gewone geur, gewone kleur. Eerst dachten we dat het kwam door het kitteneten van Julius, dan had ze wat natvoer binnen gespeeld, kwam het door de stress (Julius gaat graag met haar mee op de kattenbak om verder te spelen). Bebbeltje werd niet ziek, geen koorts, geen derde ooglid, gewoon onze actieve Bebbel van altijd. Met hulp van Hanne heb ik dan gekozen voor Probio Forte (er was nergens Benebac te verkrijgen).
Vrijdag viel het me plots in dat het zo een beetje overeen kwam met het tijdstip waarop ik de bachbloesems in hun drinkwater had gedaan ipv via het pipetje (is bijna onmogelijk dat er daarop gereageerd wordt maar alle, een mens begint aan alles te denken). Dus gewoon drinkwater gegeven… En ja zaterdag en zondag gewone vaste stoelgang. Oef.
Je kan nu wel zeggen waarom ben je niet vlugger gegaan? Gewoon omdat elke kat wel eens platte kak heeft, er een plaagje aan het rondgaan is, omdat ik niet ongerust was. Anja werd steeds op de hoogte gehouden.
Maandagavond ben ik gaan babysitten bij het kitten van Tiny. Ik heb verse kleren aangedaan op voorhand, mijn schoenen uitgedaan voor de deur en mijn handen ontsmet.
Toen ik thuiskwam, lag er weer platte kak in de kattenbak en ’s morgens ook. Ik de stoelgang van het kattengrit geprutst en ik mocht het direct binnen brengen bij de da. Ik moest voor de zekerheid ook starten met panacur (heb je Bebbeltje al eens panacur proberen geven?).
Alles bleef gelijk, de stoelgang (maar ja die panacur kan natuurlijk niet direct werken). Ik heb ook geprobeerd om haar Enterogelan te geven maar dat lag er nog vlugger uit dan erin.
Woensdagmorgen terug het gevecht met de Panacur, maar de aanhouder wint… Stoelgang en Bebbeltje nog altijd zelfde.
Donderdagmorgen stond ik op en er lag een plas spuwsel. En de stoelgang werd diarree.  Bebbeltje was ook vermagerd: ongeveer een 100 g (ze heeft wel reserve genoeg).  Toen ik haar de Panacur opgelost in water over wat kippewit deed, kwam het er na een kwartiertje uit. Direct de da opgebeld en ik mocht gisterenmiddag gaan. Ik moest haar wel apart zetten van de andere poezels (mocht het een infectie zijn) dus ze mocht naar onze slaapkamer verhuizen. Ze mocht ook 24 uur niet eten. Bij het palperen voelde hij een massa. Omdat die tamelijk hoog zat, dacht hij aan de maag die verkrampt was door het spuwen (ze kreeg een spuitje Primperan, Zantac en kortwerkende cortisone) maar het kon ook een vreemd voorwerp zijn of … een invaginatie (maar zo hoog?). Hij wou geen echo nemen op dat moment omdat ze daarvoor onder narcose moest (Bebbeltje ligt dus echt niet stil, met haar lange poten zit ze altijd wel te wriemelen). Ik heb er nog op aangedrongen (en ik weet dat sommigen dit niet goed zullen keuren dat het niet gedaan is) maar ik moet vertrouwen hebben in onze da. Hij heeft onze Nellemie ook alle kansen gegeven en er haar doorgekregen. Ik mocht hem wel altijd bellen en hij wou regelmatig een update.
Rond iets voor 20 uur is ze naar de kattenbak gegaan en had ze een slijmerige diarree (taai slijm). Direct de da opgebeld; is typisch voor een darmontsteking maar ik moest het vandaag binnen brengen en haar goed in de gaten houden.
Om 20 uur heb ik geprobeerd om haar Primperan via een spuitje te geven: 1 cc heeft ze binnengenomen,  en om 2 uur deze nacht heeft ze 2 cc binnen genomen. Ze was actief, speelde, knuffelde, spinde,…
Rond 6 uur heeft ze een plasje gedaan en toen is het begonnen: eerst om het half uur dan om het kwartier naar de kattenbak: diarree. Rond iets voor 8 uur vond ik zwarte groene diarree. Direct naar de da gebeld en ik moest haar direct binnen brengen. Hij heeft haar onderzocht en terug die massa gevoeld. En hij dacht direct aan een vreemd voorwerp (de verkrampte maag moest nu weg zijn) en voor een invaginatie was ze niet ziek genoeg. Maar wat niet is, kan nog komen he.
Ik mocht kiezen: ofwel eerst nog naar radiologie of direct opereren. Ik heb hem gevraagd wat hij zou doen en hij zei: direct opereren. En nu wordt ons meisje geopereerd. Onze kleine Bebbel, mijn meisje die vannacht op mijn borst kwam liggen toen ze voelde dat ik aan het stressen was, ons meisje die zich in het kuiltje onder mijn kin kwam leggen om te zeggen dat alles goed was, ons meisje die vannacht perse met Dirk wou spelen, ons meisje die haar paarse Bebbelmuis meeheeft naar de da…
Ik wil eerst en vooral al mijn maatjes hier en elders bedanken voor de steun die ik van hen de laatste dagen heb gekregen, steeds stonden en staan ze klaar om me een duwtje in de rug te geven, mee te denken.
Ik heb nu contact opgenomen met mijn werk om volgende week verlof op te nemen zodat ik bij onze Bebbel kan blijven. Maar mijn baas is afwezig en ik weet niet hoe mijn vervelende collega gaat reageren dat ik thuis blijf voor een kat…

Willen jullie allemaal duimen en een kaarsje doen branden voor onze Bebbelmie aub?

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#2 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:03

Dat gaan we hier zeker doen :thumb: :thumb: :thumb: , veel sterkte  :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:06

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk: :geluk: :geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:06

Joloka zei:

Maar mijn baas is afwezig en ik weet niet hoe mijn vervelende collega gaat reageren dat ik thuis blijf voor een kat…

Het kaarsje brand en ik ben er zeker van dat alles in orde gaat komen...

Thuis blijven voor een kat :o PARDON :o thuis blijven voor uw baby'ke, uw kindeke wat kan een collega daar nu op tegen hebben :catscratchhead

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#5 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:08

Veel sterkte :hug: :hug: :hug:
De duimen draaien :duim: :duim: :duim:
Hopelijk gaat je baas akkoord.
Komaan Bebbeltje, doe je best hé :rub:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:09

Wat een nare situatie!

Hier brand alvast een kaarsje voor Bebbeltje, en de duimen draaien.

:hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:09

Natuurlijk gaan we duimen voor je Bebbeltje! Heel veel sterkte en moed Lut! :hug: :hug:
:geluk: :geluk: :geluk:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:12

:hug: :hug: knuffeltje voor u en voor bebbeltje.
Ik hoop dat je snel een telefoontje krijgt van de dierenarts met goed nieuws. En dat die lieve kleine Bebbel er snel weer bovenop is.
:thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Kathleen, 04 februari 2011 - 10:23.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:23

Veel beterschap voor Bebbeltje!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:26

Ik hoop ook dat je vlug meer te weten komt over je meisje!
Wel raar, misschien heeft ze wel ergens iets onverteerbaars binnengespeeld die alles blokkeert...
Hopelijk is het "dat maar" en met de operatie opgelost! :hug: :hug: :hug:

Kun je je baas niet persoonlijk bereiken als hij er vandaag niet is?

Zit niet in met die collega, zij mag spreken na haar laatste stunt!
Klagen omdat jij verlof wou nemen en dan zelf in die periode enkele dagen nemen! :r
Je weet ondertussen al hoe die in elkaar zit en ook dat ze het niet waard is dat je er je plannen of noden voor aanpast!

De belangrijkste is nu je Bebbelmieke!

:duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:27

Lutje je doet dat goed hoor! :hug:
Ik denk al de hele tijd aan lieve Bebbel, mijn duimen had je al en ze zijn er nog steeds! :hug:
Dat alles maar snel achter de rug is.... :hug:
En die collega laat ze maar denken, Bebbel is nu diegene die alleen telt! :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#12 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:31

hoop dat je vlug iets verneemt van de dierenarts :hug:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:35

Veel beterschap voor Bebbeltje en veel sterkte! :hug:

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:36

Ons molleken vanmorgen ook moeten afgeven bij de dierenarts maar 't is voor een sterilisatie - dat van Bebbeltje valt daartegenover in het niets. 'k Duim voor onze 2 lieve rakkers vandaag dat ze vlug weer de oude worden :thumb: :thumb:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:39

Onze Bebbelmie

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_3559.JPG
  • DSC_0725.JPG

Geplaatste afbeelding