Spring naar inhoud

- - - - -

Bebbeltje

• Log in om te reageren
393 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#346 Geplaatst 15 februari 2011 - 09:50

:thumb:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#347 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:31

feroesti zei:

Goed zo Bebbel !!
Het komt nu vast helemaal in orde.
Nog even de Panacuurtjes afmaken en alles is weer perfect.
Hier gaan die pilletjes ook zeer vlot binnen, ik vind het kleine pilletjes en handig in gebruik. Blijkbaar zit er niet veel vieze smaak in, want hier gaat het dus ook zo vlot, zonder schuimbekken of weigeren.
Vroeger gebruikte ik Catminth voor de ontwormingen en dat ging veel minder vlot, die pasta hing echt soms overal als ze met hun kopjes gingen schudden om die vieze smaak uit hun mond te krijgen.

We kregen van onze dierenarts Panacur in een flesje, veel goedkoper omdat het eigenlijk voor schapen bedoeld is. Dus zeer weinig van nodig en dezelfde werking. Maar...krijg die ml vloeistof maar eens in die mondjes ???? Het hangt dan echt overal, dus geef mij maar weer die pilletjes, mijn katten zijn dan wel zacht, maar zijn geen schaapjes :ha

Kleine pilletjes? Ik vind dat toch grote pillen (maar je kan kiezen hoe je ze geeft: je kan ze in 1 keer geven, in 2 breken, pletten of oplossen in water).

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#348 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:37

Joloka zei:

Kleine pilletjes? Ik vind dat toch grote pillen (maar je kan kiezen hoe je ze geeft: je kan ze in 1 keer geven, in 2 breken, pletten of oplossen in water).

Oei, liever gij dan ikke hoor! Bij de meerdrheid van mijn meisjes is het gewoon ONMOGELIJK om een pilleke in hun mond te krijgen :catscratchhead

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#349 Geplaatst 15 februari 2011 - 14:06

Lut zei:

Oei, liever gij dan ikke hoor! Bij de meerdrheid van mijn meisjes is het gewoon ONMOGELIJK om een pilleke in hun mond te krijgen :catscratchhead

Het is voor hun goed dus ik ben heel kordaat daarin: het moet erin en daarmee basta :lachen: :lachen: :lachen: . Bij Gabriël zou het ook niet zo goed lukken dus hij krijgt het in verse kip. Ik ben mezelf al moed aan het inspreken voor vanavond O:) .

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#350 Geplaatst 15 februari 2011 - 14:19

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#351 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:14

Ziezo, dag 2 is ook gelukt. Al heb ik het idee dat Gabriël zijn kip niet zo lekker vond (morgen eens op een andere manier proberen).

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#352 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:54

Ok, alle resultaten zijn binnen: niets in de stoelgang. Stoelgang is terug wat plat (maar niet platplat) maar voor de rest alles ok. Ze is wel nog niet zoveel bijgekomen in gewicht (da zegt: is normaal). En haar wonde staat ook mooi. Misschien dat de stoelgang beter wordt nadat ze de hele kuur Panacur hebben gehad?

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#353 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:57

Ze is op goede weg! :thumb:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#354 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:05

Joloka zei:

Ok, alle resultaten zijn binnen: niets in de stoelgang. Stoelgang is terug wat plat (maar niet platplat) maar voor de rest alles ok. Ze is wel nog niet zoveel bijgekomen in gewicht (da zegt: is normaal). En haar wonde staat ook mooi. Misschien dat de stoelgang beter wordt nadat ze de hele kuur Panacur hebben gehad?

:thumb: :thumb: :thumb:

Nog een beetje geduld en alles zal weer volledig in zijn plooi vallen! :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#355 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:14

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: *

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#356 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:41

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#357 Geplaatst 18 februari 2011 - 18:30

Vandaag was het dag 5 van de Panacur en ik ben blij dat we even pauze mogen nemen :x .
Gisteren wou Gabriël het plots niet meer in zijn natvoer dus geprobeerd om het zo te geven en dat lukte maar vandaag was het iets anders :evil: : dan maar Gabriël en Zita in een handdoek gewikkeld zodat ze geen bewegingsruimte hadden en... pilletje erin :LOL: . Zita en Finn doen het op hun manier: pilletje erin, pilletje eruit, pilletje erin, pilletje eruit en dat toch wel zo een 7 keer na elkaar tot ze merken dat ik toch wel volhoudt :ha . Nelleke is eigenlijk een superpoezel daarin: zodra ze merkt dat je de pilletjes neemt, komt ze af, doet ze haar mondje open, slikt door en krijgt een snoepje :thumb: ..
Het is nu 14 dagen geleden dat onze Bebbelmie geopereerd is. Tijd om het een plaatsje te geven?

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#358 Geplaatst 18 februari 2011 - 18:37

Joloka zei:

Vandaag was het dag 5 van de Panacur en ik ben blij dat we even pauze mogen nemen :x .
Gisteren wou Gabriël het plots niet meer in zijn natvoer dus geprobeerd om het zo te geven en dat lukte maar vandaag was het iets anders :evil: : dan maar Gabriël en Zita in een handdoek gewikkeld zodat ze geen bewegingsruimte hadden en... pilletje erin :LOL: . Zita en Finn doen het op hun manier: pilletje erin, pilletje eruit, pilletje erin, pilletje eruit en dat toch wel zo een 7 keer na elkaar tot ze merken dat ik toch wel volhoudt :ha . Nelleke is eigenlijk een superpoezel daarin: zodra ze merkt dat je de pilletjes neemt, komt ze af, doet ze haar mondje open, slikt door en krijgt een snoepje :thumb: ..
Het is nu 14 dagen geleden dat onze Bebbelmie geopereerd is. Tijd om het een plaatsje te geven?

Oef, het zal wat rustiger worden in de pilvrije pauze! ;)

Ik dacht er daarnet ook aan dat Bebbeltjes operatie ondertussen al 2 weken geleden was, wat vliegt de tijd!
Toen ik haar zaterdag zag was het moeilijk te geloven dat die lieve, mooie meid er zo erg aan toe was geweest amper een week ervoor!
Een en al blakend van gezondheid! :love4:

Super dat ze het zo goed blijft doen! :thumb: :thumb: :thumb:

Geef haar (en de anderen ook natuurlijk) een dikke knuffel! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#359 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:52

Bebbeltje heeft daarnet terug een hard drolletje gelegd. Omdat ik nu voltijds werk, kan ik het niet zo goed opvolgen en ik had even wat schrik omdat er terug wat plattere kak in de kattenbak lag. Maar het was dus niet van onze Bebbelmie. Ik vermoed Zita (ze heeft gisteren wat veel van de snoepjes gesmuld en ik weet dat ze er gevoelig aan is). Zaterdag starten we met de volgende kuur Panacur en dan hoop ik dat het echt volledig over is voor allemaal.

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#360 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:54

zo zie maar , met een beetje geduld komt alles in orde (en met flink wat goede zorgen) :x
Geplaatste afbeelding