Spring naar inhoud

- - - - -

Bebbeltje

• Log in om te reageren
393 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#46 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:11

Oeie toch een invaginatie... ik hoop echt dat het niet terugkomt! :duim:
Veel beterschap voor bebbelie!!

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:13

Super dat alles goed verlopen is. Hopelijk is ze snel weer de oude :thumb: vertroetel haar maar goed de komende dagen dan :hug:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#48 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:15

Smitten Kitten zei:

Tja, bewijst nog maar weer eens dat een kat zo'n taai beest is he! Wat voor pijnen die kunnen wegsteken en dat wij dan keer op keer als eigenaar zeggen "hij zag er echt niet ziek uit". Gek toch he? (wij mensen zouden al lang op de grond liggen te kermen ;) En mannen al een week eerder :ha )

Bon, in het vervolg ga ik consult vragen hoor Lut :ha

:hug: :hug: :hug: Weet je wat dat ook bewijst? Dat een baasje van een kat echt wel weet en aanvoelt dat er echt iets niet in orde is met de poezel. Gisteren was het al zo: en nu ga ik naar de da. En deze ochtend zeker: nu moet ze direct bij hem zijn. Ik wist het gewoon, ik voelde het gewoon. Mocht ik hem niet kunnen bereiken hebben, was ik naar Merelbeke gereden.
Hanne, is een waterfontein die niet Finn-proof is ook voldoende? (ben er nog even over aan het nadenken omdat ze echt veel meer drinken).

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:15

Dus toch! Ze heeft inderdaad veel geluk gehad, maar met zo'n lieve poezenmama gaat ze natuurlijk tegen je aan liggen om te zeggen dat alles in orde is. Je hebt gelukkig tijdig ingegrepen en hopelijk mag ze vanavond naar huis zodanig dat je haar goed mag verwennen en een fijne avond en weekend tegemoet mag gaan :hug: :hug: :hug:
Hoop echt dat het niet meer terugkomt, moet zo hard schrikken zijn!

Bewerkt door Spanishke, 04 februari 2011 - 12:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#50 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:18

Wat eng om mee te maken... Maar gelukkig is de operatie geslaagd. Ik duim dat Bebbeltje vlot mag herstellen en dat ze niet opnieuw last krijgt!!! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#51 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:25

Joloka zei:

:hug: :hug: :hug: Weet je wat dat ook bewijst? Dat een baasje van een kat echt wel weet en aanvoelt dat er echt iets niet in orde is met de poezel. Gisteren was het al zo: en nu ga ik naar de da. En deze ochtend zeker: nu moet ze direct bij hem zijn. Ik wist het gewoon, ik voelde het gewoon. Mocht ik hem niet kunnen bereiken hebben, was ik naar Merelbeke gereden.
Hanne, is een waterfontein die niet Finn-proof is ook voldoende? (ben er nog even over aan het nadenken omdat ze echt veel meer drinken).

Haha kieken, ik was er maar mee aan het lachen hoor ;)
(Je moet trouwens eens op Mt Kathadin kijken, daar zijn nieuwe drinkfonteinen en ook van keramiek, maar ook hele grote (halve vijvers :ha ) ik denk dat je daar mss iets Finn-proof zal vinden ;) )

Maar inderdaad, we kunnen nog zoveel vertrouwen hebben in onze da, en dat is goed natuurlijk, maar blind vertrouwen in wie dan ook is nooit goed. Je mag nooit vergeten dat wij als baasjes het dier in een thuissituatie zien en instinctief toch ook bepaalde zaken aanvoelen die een da niet zal opmerken. Zet een doodzieke kat bij de da en die zal daar nog stoerder doen dan thuis, is gewoon een soort overlevingsinstinct van de kat: nooit tonen dat je je slecht voelt, en al zeker niet ergens waar je het niet kent/waar je stress hebt/waar je je niet thuis voelt.

Het zijn complexe beestjes en mede daarom zien wij kattenliefhebbers ze zo graag, maar dat maakt het soms echt niet gemakkelijk om voor hen te zorgen en ze te begrijpen ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#52 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:27

:hug:

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:27

Ik ben zo blij dat alles achter de rug is voor jou. Als 't niet meer gaat of zo stuur maar een smsje he. Veel liefs en sterkte nog met Bebbeltje.
Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#54 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:30

Al bij al nog goed afgelopen. Geef ze maar extra veel aandacht maar dat zal wel niet ontbreken en nu hopen dat het niet terugkomt :geluk: !!!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#55 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:30

Smitten Kitten zei:

Haha kieken, ik was er maar mee aan het lachen hoor ;)
(Je moet trouwens eens op Mt Kathadin kijken, daar zijn nieuwe drinkfonteinen en ook van keramiek, maar ook hele grote (halve vijvers :ha ) ik denk dat je daar mss iets Finn-proof zal vinden ;) )

Maar inderdaad, we kunnen nog zoveel vertrouwen hebben in onze da, en dat is goed natuurlijk, maar blind vertrouwen in wie dan ook is nooit goed. Je mag nooit vergeten dat wij als baasjes het dier in een thuissituatie zien en instinctief toch ook bepaalde zaken aanvoelen die een da niet zal opmerken. Zet een doodzieke kat bij de da en die zal daar nog stoerder doen dan thuis, is gewoon een soort overlevingsinstinct van de kat: nooit tonen dat je je slecht voelt, en al zeker niet ergens waar je het niet kent/waar je stress hebt/waar je je niet thuis voelt.

Het zijn complexe beestjes en mede daarom zien wij kattenliefhebbers ze zo graag, maar dat maakt het soms echt niet gemakkelijk om voor hen te zorgen en ze te begrijpen ;)

Volledig mee eens!
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#56 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:30

Och en nu ben ik hem vergeten vragen om niet met verteerbare draadjes te werken :wall: :wall: :wall: . Ik zal het straks wel zien zeker? Hanne, mag ik eventueel je rode pakje lenen zodat ze niet aan de draadjes prutst? :a

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#57 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:39

Dat is toch echt verschieten he, Bebbeltje toch! :rub:

Ik ben blij dat de operatie achter de rug is, nu maar hopen dat ze goed en snel terug herstelt en dat het zeker niet terug komt! :geluk: :geluk: :geluk: Kan het dan in heel haar leven terug komen of alleen maar de eerste dagen na de operatie?
En wat is de oorzaak, kan je zoiets voorkomen?
Ja sorry voor sommige misschien stomme vragen maar ik kende het niet! :oops:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:46

Solotje zei:

Dat is toch echt verschieten he, Bebbeltje toch! :rub:

Ik ben blij dat de operatie achter de rug is, nu maar hopen dat ze goed en snel terug herstelt en dat het zeker niet terug komt! :geluk: :geluk: :geluk: Kan het dan in heel haar leven terug komen of alleen maar de eerste dagen na de operatie?
En wat is de oorzaak, kan je zoiets voorkomen?
Ja sorry voor sommige misschien stomme vragen maar ik kende het niet! :oops:

Ik kende het ook niet echt, maar heb er hier wat over kunnen bijlezen.
Daar staat echter niet of dit haar hele leven kan terugkomen of nu enkel de eerste dagen na de operatie...

Wel goed dat Lutje haar gevoelg gevolgd heeft en dat de da zo snel heeft ingegrepen, want het kon wel eens veel erger geweest zijn! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#59 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:48

haemoglobine zei:

Ik kende het ook niet echt, maar heb er hier wat over kunnen bijlezen.
Daar staat echter niet of dit haar hele leven kan terugkomen of nu enkel de eerste dagen na de operatie...

Wel goed dat Lutje haar gevoelg gevolgd heeft en dat de da zo snel heeft ingegrepen, want het kon wel eens veel erger geweest zijn! :hug: :hug: :hug:
Idd had ook zoiets opgezocht en had idd helemaal anders kunnen aflopen pffft.... ik wil er niet aan denken! :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#60 Geplaatst 04 februari 2011 - 12:51

Joloka zei:

Och en nu ben ik hem vergeten vragen om niet met verteerbare draadjes te werken :wall: :wall: :wall: . Ik zal het straks wel zien zeker? Hanne, mag ik eventueel je rode pakje lenen zodat ze niet aan de draadjes prutst? :a

Lach er maar niet mee, dat is een supergoed pakje :p ;)

Heeft je da dat niet? Dat is echt een aanrader om te kopen. Ik heb Dea haar pakje deze voormiddag uitgedaan. Ze heeft het dus sinds vrijdag (dag van operatie) aangehad tot vandaag en de wonde is helemaal mooi dicht, maandag mogen de draadjes eruit. Ik doe mijn katten vanaf nu altijd zo'n pakje aan als ze een operatie hebben gehad, ik vind het echt een super uitvinding! Helaas is dat pakje van Dea een pakje voor een groot kitten. Denk dat Bebbel formaat volwassen kat nodig heeft ;) (Ik heb er wel ook al eens reclame van zien liggen bij Clos Fleuri, je kan het mss daar nog gaan halen als je het nodig hebt)

Bewerkt door Smitten Kitten, 04 februari 2011 - 12:51.