Spring naar inhoud

- - - - -

corydoras

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 februari 2011 - 14:27

ben er net achter gekomen dat deze beestjes eigenlijk zand moeten hebben en het aquarium :p , wie heeft deze bewoners nog zitten, en heeft er iemand zandstranden gemaakt of zo??

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#2 Geplaatst 04 februari 2011 - 14:43

die beestjes moeten idd zand hebben want daar halen ze hun voer uit door erin te woelen

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 februari 2011 - 14:55

Ik heb ook een aquarium gehad waarin ik een groepje Corydoras Aeneus hield, ik gebruikte héél fijn grind hiervoor. Ik voerde mijn vissen eigenlijk alleen maar vers en de Corydoras at gewoon mee van de rode muggenlarven e.d.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#4 Geplaatst 04 februari 2011 - 14:59

Wat zijn corydoras ? ik dacht van die platte algeneters, zal wel mis zijn haha !!!

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2011 - 15:10

Je hebt verschillende soorten, ik hield voornamelijk deze:

Geplaatste afbeelding

Ik vond/vind het echt superleuke vissen, lekker actief en heel vreedzaam.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Dinnie
Dinnie
  • 215 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 04 februari 2011 - 20:57

Ester zei:

Je hebt verschillende soorten, ik hield voornamelijk deze:

Geplaatste afbeelding

Dit zijn corydoras eaneus. Ik heb deze ook zitten samen met de corydoras eaneus albino. Corydoras zet je best op een zandbodem van fijn zand zodat de baarddraden niet beschadigen bij dat grondelen. ze kunnen hun hele hoofd in het zand steken op zoek naar voedsel, het zand zie je dan door de kieuwen weer naar buiten komen, ze filteren zowat het zand.
Momenteel kweken deze bij mij zeer goed, de albino's dan.
Heb een aantal jongen zitten en hoe groter de groep hoe beter je het groepsgedrag ziet. je moet ze ook altijd met een stuk of zes aanschaffen.
Prins Tody :fishbowl , Rino Rossi :eat2 ,¨Principessa Jélina :catscratch , Fiddel, Boullie en Dinnie

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 februari 2011 - 21:11

Ik heb voorlopig in mijn bak een afgebakend stuk zand. Een zandstrandje zeg maar. De cory's vinden het geweldig :) En inderdaad zijn ze het gelukkigst in groepjes vanaf 5-6 exemplaren. Ik heb nu 13 corydoras habrosus (dwergsoort, wordt maar 3cm) en 3 jonge corydoras panda (ik moet er nog bij kopen).
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.