Spring naar inhoud

- - - - -

Zomaar ineens... raar

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:22

Hey,

Door omstandigheden verhuis ik eind deze maand en zijn mijn katten op logement bij vrienden sinds iets langer dan een week nu. Nu krijg ik te horen dat er 1 van de katten ineens begint te krabben op de muur, gevolg krabt het behangpapier van de muur, en zet hij zijn nagels in de zetels... De krabpaal dat ze gewoon zijn is mee verhuisd. Vind dit raar want hij heeft dat nog nooit gedaan hier. Hoe kan dit zo ineens? Wat kunnen we doen om dit te verhelpen? weet iemand raad?? Dank u!!

Grtz
Rebucci
Geplaatste afbeelding
      :paw Pootjes van mijn 2 schatten en mij! :paw

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:30

ik denk dat hij gewoon zijn geur wil verspreiden daar. :d

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:31

Door te krabben? Ik wist niet dat ze dat zo ook deden...Enig idee hoelang dat zou duren?
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:35

Rebucci zei:

Door te krabben? Ik wist niet dat ze dat zo ook deden...Enig idee hoelang dat zou duren?

Tot al het behang er af is? ;) (sorry, is niet grappig). Misschien de krabpaal op een andere plaats zetten (aan de venster of zo) :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:35

Mss kunnen ze feliway in het stopcontact steken
Die verspreidt feronomen waardoor de kat weet dat dit een veilige omgeving is
Ze moeten zich terug aanpassen aan een nieuwe omgeving wat een heleboel stress met zich meebrengt
Hebben ze ook dekentjes met vertrouwde geuren mee?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:42

Rebucci zei:

Hey,

Door omstandigheden verhuis ik eind deze maand en zijn mijn katten op logement bij vrienden sinds iets langer dan een week nu. Nu krijg ik te horen dat er 1 van de katten ineens begint te krabben op de muur, gevolg krabt het behangpapier van de muur, en zet hij zijn nagels in de zetels... De krabpaal dat ze gewoon zijn is mee verhuisd. Vind dit raar want hij heeft dat nog nooit gedaan hier. Hoe kan dit zo ineens? Wat kunnen we doen om dit te verhelpen? weet iemand raad?? Dank u!!

Grtz
Rebucci

Dat is te wijten aan stress vermoed ik.
Ik vrees dat je er weinig kan aan doen...De nageltjes kort houden kan helpen, maar is niet voldoende. Krabben is een teken van het domein afbakenen,zo markeren ze waar hun thuis is.
Gebruik catnipspray op de krabpaal zodat ze daar weer meer interesse in krijgen. En u kunt ook eventueel afweerspray gebruiken op de krabplaatsen, waar het krabben niet mag dus cat off spray spuiten. (verkopen ze bij Aveve)
Hier gebruik ik dit als er kittens zijn om hen van de tv kabels weg te houden en het werkt hier zeer goed, moet wel dagelijks even herhaald worden.
Stinkt ook niet, het ruikt naar citroen.

Cat-Off

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:43

hij doet het inderdaad om z'n geur te verspreiden. Kali doet dat hier ook (bye bye behangpapier!) De krabpalen op een andere plaats zetten helpt, beste is om ze te zetten waar de katten regelmatig passeren, daar gaan ze dan aan krabben om zichzelf gerust te stellen. Feliway spray kan helpen, maar er zijn ook katten die er averechts op reageren. Ik heb zelfs de kleine kattengids aangeschaft om kali aan te pakken. heb daardoor dus een krabplank aangeschaft die ik dit weekend op de muur bij de deur waar ze altijd passeren ga hangen. Moet wel zeggen dat kali dit bij meestal doet om aandacht te krijgen, dus als iemand een hele dag weg is geweest dan begint ze te krabben als die persoon binnenkomt en niet meteen aandacht geeft aan haar. Kleine chanteur :louche: Aandacht! of u behangpapier gaat eraan! :x
Geplaatste afbeelding

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:53

Ok, bedankt voor de reacties!!! Op naar de winkel ;)

grtz
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 04 februari 2011 - 18:56

Rebucci zei:

Ok, bedankt voor de reacties!!! Op naar de winkel ;)

grtz

Feliway kan je kopen bij de apotheek of bij je da of online bij vb zooplus.

Geplaatste afbeelding

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 februari 2011 - 19:56

Ja, moest het bij mij zijn trek ik het mij niet zo aan, maar die mensen zijn zo goed om mijn katten op te vangen... En het rare is dat hij dat nog nooit gedaan heeft! Hopelijk willen ze de produkten proberen en werken de produkten... :pray: :pray:

grtz
Geplaatste afbeelding

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 05 februari 2011 - 13:07

En ja, de poezels zijn terug... :( :cry: Wat nu........ :catnoknow :catnoknow
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 05 februari 2011 - 13:31

:trance: pf je katten zijn dan idd beter af bij jou!
Ik zou ze nu bij houden tot ik verhuis
Je kan mss in je nieuwe huis 1 kamer inrichten voor je katten met al hun gekende spullen
Op de dag dat je verhuist,zet je ze in die kamer tot alles is overgebracht

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 05 februari 2011 - 14:00

sisi zei:

:trance: pf je katten zijn dan idd beter af bij jou!
Ik zou ze nu bij houden tot ik verhuis
Je kan mss in je nieuwe huis 1 kamer inrichten voor je katten met al hun gekende spullen
Op de dag dat je verhuist,zet je ze in die kamer tot alles is overgebracht

Ja idd... Het probleem is dat ik voorlopig bij mijn ouders ga wonen tot ik iets goedkoper gevonden heb, en daar hebben ze een hond die geen katten kan zien of ruiken... :( :(
Geplaatste afbeelding

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#14 Geplaatst 05 februari 2011 - 14:15

oei wat erg :(
succes!!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 05 februari 2011 - 15:37

Je hebt 2 katten.Kun je ze niet bij je ouders in jouw kamer zetten?Daar zullen ze gelukkiger zijn dan elders.Jouw geur zit in die kamer en dat is geruststellend.Gewoon zien dat de deur op slot is zo kunnen de honden er niet bij.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig