Spring naar inhoud

- - - - -

Twister blijkt geen suikerziekte te hebben na test

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:05

Maandag wordt zijn gebit gereinigd en wordt een fructosamine test uitgevoerd. Op basis van een fructosaminetest wordt nagegaan wat de gemiddelde suikerwaarde was in zijn bloed in de laatste 2 weken. Dit geeft een beter beeld dan een bloedtest bij de da die beïnvloed wordt door de stress (waardoor de waarde boven de 20 kan komen bij een gezonde kat).

Ik maak me geen illusies want Twister had ook suiker in zijn urine maar ik wil zeker zijn voor ik Twister begin insuline te geven.

Ik heb intussen insuline, spuitjes en in tegenstelling tot wat mijn da beweert, een bloedsuikermeter. Ik ga het morgen eens meten in rustperiode, als vergelijking.

Ik heb een paar goede informatiebronnen gevonden, ik hoop mijn da te kunnen overtuigen maar ik heb het beste voor met Twister en wil geen RC Diabetis geven want dat bevat echt te veel koolhydraten (krijgt intussen weer Orijen, Acana wat minder want daar steken daar behoorlijk veel KH in).

Maar ik ben blij er meer over te weten.Ik kan weer logisch denken en mijn kater is na zijn schoonheidsslaapje veel aangenamer.

Ik ben mijn leven wat aan het indelen om Twister op tijd zijn insuline te geven als het nodig is en Rudy, ons dochter en mijn ouders willen bijspringen als we op verlof zijn of op weekend om hem insuline te geven als we er niet zijn. AlsTwister ze gewoon wordt want is nogal een schrikaas, zie ik het wel in eerlijk gezegd.

Ik zie het voorlopig zitten mensen :LOL:

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 10 februari 2011 - 22:04

Veel succes ermee.
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 11 februari 2011 - 10:48

Toen ik diabetes ontdekte bij Tijger was ze echt heel suf, lusteloos, ze kwijlde veel en haar haren stonden open omdat ze zo ontzettend zweette, ze lag zelfs te schokken. Uit jou verhaal kan ik niet opmaken dat Twister zich anders gedraagd ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:12

Neen, Twister drinkt veel, plaste tijdens de zomer meer maar gaat veel beter en is een knorpot maar ziet er niet ziek uit en handelt niet ziek. Nu si het wel zo dat zijn suiker op 15 stond wat wel op suiker duidt (als dat tenminste een waarde is in rusttoestand en niet bij de da - daarom dat ik bijkomende testen wil) maar al bij al nog meevalt (gezonde kat heeft waarde tussen de 5 en de 10), zijn organen niet aangetats zijn en hij nog geen ketonen in het bloed had. Dus als we snel genoeg ingrijpen kunnen de gevolgen nog beperkt gehouden worden

Jouw Tijgertje was er inderdaad beroerder aan toe als ik het zo lees

Bewerkt door Eragon, 11 februari 2011 - 11:13.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:54

Heb eens naar Tijger haar bloedonderzoek gekeken van destijds. Haar glucose-waarde was toen 267 en normaal moet dit tussen de 70-145 zijn bij een poes. We hebben toen een heel weekend angstig afgewacht dat ze het wel zou halen.

Bewerkt door PeggyJ, 11 februari 2011 - 11:55.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#36 Geplaatst 11 februari 2011 - 12:13

Ja, was inderdaad veel verder. Ik kan me voorstellen dat het  bijzonder moeilijk is om je dier zo te zien

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 11 februari 2011 - 13:30

heel veel succes gaby!!!!!
Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 11 februari 2011 - 14:10

We bidden voor je!
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 12 februari 2011 - 20:51

Hoi Gaby ik lees dit nu net.  heel erg is dat mat ik ben er heel zeker van dat jij en Twister er wel uitkomen. Nu even afwachten wat het lange termijn suiker zegt, want uiteindelijk is dat toch wel bepalend of je al dan niet suiker hebt.  

Ik vermoed dat zoals bij de mens, als je bloed prikt en je bent niet nuchter dat de  waardes niet echt betrouwbaar zijn.
Succes :hug:

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:00

Bedankt. We zullen zien wat de fructosaminetest zegt maar ik verwacht geen wonderen, leef alleen op schrale hoop

Twister was nuchter vermits hij onder narcose zat. Idem dito morgen.
Het metertje dat ik gekocht hebt, werkt niet, ik veronderstel dat de batterijen plat zijn.
Sptijtig want ik had graag eens getest bij Twister in rusttoestand. Nu zal ik het weer niet weten voor hij naar de da gaat.

Ik snap het ook eigenlijk niet , al maakt dat op zich niet veel uit. Twister is 4 jaar, wat te rond maar niet obees en ik let enorm op de voeding die ze krijgen (weinig koolhydraten) terwijl de meeste patientjes toch veel ouder zijn

Bewerkt door Eragon, 13 februari 2011 - 13:02.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:40

Volgens onze DA destijds kan diabetes bij een poes spontaan ontstaan vanaf de leeftijd van 8 jaar. Dus misschien is er toch nog hoop dat Twister geen diabetes heeft :duim:
Geplaatste afbeelding

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:41

Dank Je peggy, ik blijf het hopen, al zou dat natuurlijk niet echt in het voordeel van mijn da spreken (maar laat ons niet vooruit lopen)

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 13 februari 2011 - 16:13

ik duim mee gaby. hopelijk is het gewoon een bizarre labtest geweest (wie weet wat heeft hij stiekem opgesnoept...)

de duimen draaien hier dus op volle toeren!

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 13 februari 2011 - 16:19

Ik heb alle posts zo niet meegelezen, want dat was wat veel om snel snel bij te lezen, maar ik bedacht me gewoon, is er geen carnibest speciaal voor poezen met diabetes? Ben niet zeker hoor, maar misschien is daar een oplossing in te vinden. Als je Twister een keer per dag een stevige portie carnibest kan geven, dan is het mss minder erg dat ie hier en daar een verkeerd brokje meeneemt zeg maar.

In ieder geval veel succes met de behandeling. Ik zou er ook niet blij mee zijn hoor, met zo'n diagnose. Het is veel werk, moeilijk, niet zo fijn voor de poes die er niets van snapt natuurlijk. Maar het zal wel lukken, moed houden :)

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#45 Geplaatst 14 februari 2011 - 11:05

Bedankt Wea en Vosse.

Twister is niet gek van carnibest en als hij enkel Carnibest zou krijgen moet hij dat om de 4 uur krijgen mocht hij diabetes hebben (zonder voedsel kan hij in hypo geraken (suiker te laag door insulinetoedoening).

Is echt een een rotdag. Ik had er al een slecht voorgevoel bij maar nu. Ik heb Twister met veel moeite in zijn transportbak gekregen maar juist voor de auto heeft hij die opengekregen :trance: en is ontsnapt. Ik heb hem gelukkig nog juist over de schrikdraad zien springen (langs boven langs een houten paal van het tuinhuis en over de schrikdraad, je moet je niet vragen hoe bang die was). Hij verstopt zich nu al meer dan 2 uur in de tuin en heeft nog niets gegeten. Ik weet dat hij in de tuin zit maar ik wil hem graag ook eens zien, arm beestje. Hij was zo gelukkig deze morgen, spelen met Ramses en Yankee, kopjes geven echt relax en nu dit.

Ik heb mijn afspraak met de da verzet. Hij heeft zijn portie stress echt gehad. Hij is al z'on angsthaas en een stresskonijn. Als ik hem vandaag al te zien krijg laat hij zich toch niet meer pakken :( Voel me echt rot voor mijn ventje.

En nu maar hopen dat hij geen diabetes heeft anders heb ik 2 weken zijn behandeling uitgesteld :(