Spring naar inhoud

- - - - -

Naomi eet terug !!

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 februari 2011 - 17:17

Naomi is dinsdag gesteliriseerd...

Gisterenavond heeft ze overgegeven = water met bloed. Naar DA gebeld, maar dit is blijkbaar mogelijk na sterilisatie :(

Voorlopig heeft ze niet meer moeten overgeven (gelukkig ;) ), maar sindsdien wil ze ook niets meer eten ? :( Zelf haar lievelingskostje niet.

Nu had ik hier en daar gelezen dat yoghurt wel aan te raden is ?

Ik heb hier magere yoghurt van Danone, zou ik dit eens proberen in Naomi haar "situatie" ? :catscratchhead

Iemand advies ????
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 05 februari 2011 - 17:41

Ze moet zeker beginnen eten. Heb je al geprobeerd met tonijn, kip, .... Zelfs al is het Whiskas en co (ruikt heel sterk en daardoor eten ze er soms vlugger van). :hug: :hug: :hug: Drinkt ze nog voldoende zodat ze niet uitdroogt?

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 05 februari 2011 - 17:42

Ons sidonie'ke is verzot op yoghurt.Ik denk dat het geen kwaad kan want ze mogen het hier allemaal eten van de da.
Gaat het beter met jullie 2 ?

Bewerkt door DORIS, 05 februari 2011 - 17:44.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 05 februari 2011 - 17:51

Een lepel yoghourt is ook goed als ze diarree hebben. Probeer haar maar iets lekkers te geven zoals tonijn, zelfs wat kip of een stukje hesp is goed om terug beginnen te eten.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:04

Joloka zei:

Ze moet zeker beginnen eten. Heb je al geprobeerd met tonijn, kip, .... Zelfs al is het Whiskas en co (ruikt heel sterk en daardoor eten ze er soms vlugger van). :hug: :hug: :hug: Drinkt ze nog voldoende zodat ze niet uitdroogt?

Heb reeds alles geprobeerd :(
Normaal eet ze het liefst kippewit...maar vandaag loopt ze ervan weg :catscratchhead
Ook de temptations van Whiskas wil ze niet ?? Ze heeft wel al veel water gedronken (zonder overgeven !).
Vandaar dat ik het eens zou proberen met yoghurt ;)

Bewerkt door Mauro, 05 februari 2011 - 18:14.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:05

Mauro zei:

Heb reeds alles geprobeerd :(
Normaal eet ze het liefst kippewit...maar vandaag loopt ze ervan weg :catscratchhead
Ook de temptations van Whiskas moet wil ze niet ?? Ze heeft wel al veel water gedronken (zonder overgeven !).
Vandaar dat ik het eens zou proberen met yoghurt ;)

Whiskas natvoer of zo?

Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:07

DORIS zei:

Ons sidonie'ke is verzot op yoghurt.Ik denk dat het geen kwaad kan want ze mogen het hier allemaal eten van de da.
Gaat het beter met jullie 2 ?

Lief van je Doris :heart: , maar voorlopig met mij echt niet goed en Naomike wil dus niet eten :(
DA is niet van wacht...vandaar wou ik eerst hier even advies vragen dan zomaar te bellen naar een DA die ik niet ken. Hoop gewoon dat alles in orde mag komen ;)
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:09

catherine zei:

Een lepel yoghourt is ook goed als ze diarree hebben. Probeer haar maar iets lekkers te geven zoals tonijn, zelfs wat kip of een stukje hesp is goed om terug beginnen te eten.

Tonijn heb ik niet in huis...kip en hesp wil ze niet :( Dan toch maar proberen met yoghurt ?
Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#9 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:09

Misschien toch best naar een dierenarts van wacht bellen?

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:13

Joloka zei:

Whiskas natvoer of zo?

Normaal geef ik dit niet meer (na vele verhaaltjes hier te lezen ;) ), maar heb nog een doos versheidszakjes met vis staan.

Heb net gebrobeerd met "zalm in gelei"...maar totaal geen reactie :( Ze draait haar kopje en slaapt verder. Begin me toch een beetje zorgen te maken.
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:34

onze katers zijn echt verzot op magere, ongesuikerde yoghurt! Als mijn potje leeg is, mogen ze het nog schoonlikken :)
Misschien toch eens proberen?!
ivm natvoer; probeer een beetje aan haar mond te vegen (of ergens daar in de buurt, want dat lijkt me niet zo makkelijk bij haar ;) ) misschien dat ze het dan aflikt en zo de smaak te pakken krijgt?
We duimen voor Naomi! het lijkt me ook niet niks, zo'n operatie...

en voor jou ook veel beterschap!!!
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:36

Als m'n poezen last hebben van hun darmen dan geeft de dierenarts meestal een middel tegen wormen en mogen ze een dag niet eten om hun darmflora eens tot rust te laten komen. Behalve yoghurt mogen ze dan wel eten. Vandaar dat ik denk dat yoghurt beter is dan niets om het weekend eventueel te overbruggen. Maar misschien kan je ook telefonisch raad vragen aan de dierenarts van wacht als je het echt niet ziet zitten om er bij te gaan. Sterkte, en hopelijk komt haar eetlust snel terug :cat

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:56

Bedankt allemaal !!!!

Yoghurt = geen succes !

Maar intussen heeft Naomike een 10-tal brokjes uit m'n hand willen eten en een beetje gedronken ;) Toch al iets...ik probeer het straks nogmaals :)

Hierbij nog een foto'ke van onze kleine meid :heart:
1ste foto = deze namiddag in de zetel
2de foto = net na haar 10 brokjes, een beetje drinken !!

En nu maar hopen dat het zo mag verder gaan :thumb:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC07194.JPG
  • DSC07199.JPG

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 05 februari 2011 - 19:27

:thumb: :thumb: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:42

Naomi heeft net nog een aantal brokjes gegeten, niet meer moeten overgeven en nu zalig aan het slapen op m'n schoot :heart: :love3: :heart:

Laat het aub zo blijven......... :catyawn
Geplaatste afbeelding