Spring naar inhoud

- - - - -

Natuursteen

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_*Jill_*
Guest_*Jill_*

#1 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:21

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk hebben al enkele onder jullie een tijdje geleden gelezen dat ik dan toch geen gouden mandje heb kunnen geven aan een kitten.
De reden hiervoor was dat de huisbaas bang was dat de kitten zijn natuursteen zou kapotmaken door daar zijn behoeften op te doen...

Hier heb ik op gereageerd dat een kat wel mooi naar de kattenbak gaat, en zijn reactie was dan: "Maar overdag zijn jullie wel gaan werken he, dan zien jullie niet wat de kat doet in huis..."

Ik vond dit echt de grootste zever die ik ooit al gehoord had, en vindt het zelf nog altijd jammer dat ik het katertje nu geen thuis heb kunnen geven...

Wat vinden jullie ervan dat je in sommige huurhuizen geen huisdieren mag houden?

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#2 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:26

*Jill zei:

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk hebben al enkele onder jullie een tijdje geleden gelezen dat ik dan toch geen gouden mandje heb kunnen geven aan een kitten.
De reden hiervoor was dat de huisbaas bang was dat de kitten zijn natuursteen zou kapotmaken door daar zijn behoeften op te doen...

Hier heb ik op gereageerd dat een kat wel mooi naar de kattenbak gaat, en zijn reactie was dan: "Maar overdag zijn jullie wel gaan werken he, dan zien jullie niet wat de kat doet in huis..."

Ik vond dit echt de grootste zever die ik ooit al gehoord had, en vindt het zelf nog altijd jammer dat ik het katertje nu geen thuis heb kunnen geven...

Wat vinden jullie ervan dat je in sommige huurhuizen geen huisdieren mag houden?

In feite staat dat onder geen enkel art nr  in het Belgish wetboek !!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 05 februari 2011 - 22:03

Zou  er mijn voeten aan geveegd hebben. Vroeger hebben wij ook een jaar op een appartement gewoond. Stond in het contract geen huisdieren. Tja dan kende die mij nog niet, een paar weken later hadden we een hondje. Hij is eens komen controleren in dat jaar en zei ha hebben jullie een hond? Ja idd, en als er iets kapot zou zijn door de hond dan wordt dat ook vergoed of hermaakt door ons. Het was direkt in orde.
Maar ja pipi of overgeefsel kan op natuursteen vieze vlekken maken die niet meer weg gaan. Mss eens op zoek gaan naar een andere woonst. ;)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#4 Geplaatst 06 februari 2011 - 17:51

Natuursteen is wel een vloer dat weinig kan hebben,natuurlijk.De meesten onder jullie zullen er niet mee akkoordzijn,maar ik vind dat de eigenaar zelf mag beslissen of hij een huurder wil met dieren of niet.Het is tenslotte van hem en niet van de huurder.Niemand verplicht ons tenslotte om daar te huren.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 februari 2011 - 20:47

ik vind toch ook dat je als huiseigenaar het recht hebt om geen huisdieren in je eigendom te willen.
Wij hebben maar 1 eigendom, het huis waar we in wonen, maar als we nog eigendom zouden hebben die we zouden verhuren dan hebben wij toch wel t recht om bepaalde eisen te stellen zodat onze eigendom waar wij voor betaald hebben niet naar de verdommenis gaat (en ik zeg niet dat huisdieren je eigendom naar de verdommenis helpen, sommige mensen doen dat dan wel omdat ze ofwel voor hun dieren niet zorgen zoals het hoort of omdat ze hen geen degelijke opvoeding geven)
Ik heb gelezen dat men het niet mag verbieden en men het eigenlijk niet in een huurcontract mag zetten zo een verbod op kleine huisdieren maar als je een  contract ondertekent waar het instaat dat het verboden is om huisdieren te houden dan heb je je er wel aan te houden als huurder, dan had je maar niet moeten tekenen...

Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 07 februari 2011 - 00:03

In ons huurcontract staat ook dat we geen huisdieren mogen houden. Voordat we het gingen huren hebben we direct gezegd dat we katten hebben. Dat was geen probleem zolang er geen klachten over kwamen.
Een hond mocht absoluut niet.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 07 februari 2011 - 00:44

toen ik net na mijn scheiding moest gaan huren stond het ook in mijn contract, maar ik had dus een duitse scheper
Aangezien mijn Kim al tamelijk oud was (ik had haar 11 jaar en ze was zeker 2 jaar oud toen ik haar uit het asiel haalde) mocht ik van de huisbaas toch in het huis met mijne Kim maar wel op voorwaarde dat ik als zij kwam te overlijden geen andere hond meer zou nemen (of katten)
Gelukkig woon ik nu met mijn huidige echtgenoot in ons eigen huis en kunnen we doen en laten wat we willen

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 07 februari 2011 - 06:33

sandra25 zei:

Natuursteen is wel een vloer dat weinig kan hebben,natuurlijk.De meesten onder jullie zullen er niet mee akkoordzijn,maar ik vind dat de eigenaar zelf mag beslissen of hij een huurder wil met dieren of niet.Het is tenslotte van hem en niet van de huurder.Niemand verplicht ons tenslotte om daar te huren.

Ik ben er zeker van dat een klein kind nog vlugger eens een ongelukje op de vloer zal hebben dan de poezels: eens spuwen, een plasje, limonade of cola morsen....
En inderdaad als je de kosten vergoed, kan die toch niet klagen?

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 februari 2011 - 15:51

Vanessa81 zei:

In ons huurcontract staat ook dat we geen huisdieren mogen houden. Voordat we het gingen huren hebben we direct gezegd dat we katten hebben. Dat was geen probleem zolang er geen klachten over kwamen.
Een hond mocht absoluut niet.

Idem :) Ik heb gezegd dat we een kat van 20 jaar hadden, en dat die wel eens langs zou komen, of dat een probleem was. "Zolang het geen honden zijn, want die maken meer vuil en kapot!" (volgens mij is dat andersom, maar allez ja, ik heb mijn kitties :) )
Geplaatste afbeelding