Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje over vacht

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 februari 2011 - 23:09

De vacht van Mimi staat precies "in laagjes", als je weet wat ik bedoel. Kan dat kwaad? Is dat een teken van iets? Ben ik paranoïde? :louche: :d

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door FlyingVorstin, 05 februari 2011 - 23:10.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 06 februari 2011 - 00:03

Hebben haar oortjes warm?  Eet ze nog goed, ja drinken zo te zien wel. Denk niet dat je grote zorgen moet maken, ze beginnen te ruiven en dan staat het pelske altijd iets minder mooi.

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 februari 2011 - 14:19

Haar oortjes zijn gewoon zoals altijd (nu, ik heb haar ook nog maar van 15 januari) en ze is nog 'n even goed vreetzakje. :)
Haar vacht aan haar borst en buik en zo, is niet "in laagjes", 't is enkel haar rug.. Is dat raar?

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 06 februari 2011 - 19:28

Ik zou me niet meteen zorgen maken, zolang ze nog actief is en goed een eet en drinkt lijkt het me geen reden om je zorgen te maken. Hier staat hun vacht ook weleens zo in laagjes.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 februari 2011 - 19:37

Bij Snow is dat ook zo als hij begint te ruiven,en jouw poes ziet er nog heel goed uit verder.T'is een mooike :heart:
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 februari 2011 - 12:33

als je over haar rugje aait, zie je dat dan schokken?
Als het schokt, heeft het te maken met jeuk. Bij ons Nelleke was dat voor voedselallergie en zijn we dan overgeschakeld naar ander voedsel, nadien was haar vacht weer mooi glad.
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 07 februari 2011 - 12:48

Gwynyth zei:

als je over haar rugje aait, zie je dat dan schokken?
Als het schokt, heeft het te maken met jeuk. Bij ons Nelleke was dat voor voedselallergie en zijn we dan overgeschakeld naar ander voedsel, nadien was haar vacht weer mooi glad.

wat bedoel je met schokken als ik vragen mag?
Ubie heeft ook een vacht 'in schubben' op dit moment, maar die is heerlijk zacht, net zoals anders.
Borst en buik staan niet in schubben.
maar ze eet en drinkt goed en ziet er verder kerngezond uit.
Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 februari 2011 - 18:23

Waarschijnlijk bedoelt Gwynyth zo van die kleine schokjes, zoals bijvoorbeeld wanneer je héél zachtjes met je pink de kat port, dan trekt de vacht wat samen.

Nee, dat is het helemaal niet, ze heeft geen jeuk volgens mij. Ik zie haar ook nooit krabben, dus.. :catnoknow

Thx Sandra! 't Is een mooie poes he? :)

Ze is trouwens geschat op 9 jaar, heeft ouderdom er iets mee te maken? (Ik vind 9 wel nog niet oud, mja, 't is ook niet meer piepjong he. :) )

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:34

De openstaande vacht wordt precies erger bij Ubie, als ik haar borstel blijven er geen haartjes in de borstel kleven.
Vind het een beetje vreemd, weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Nu zie je het ook als ze gewoon languit neerligt, wat vroeger niet was, je ziet het eigenlijk constant...
blijft dit zo? Ubie is een brits korthaar van 1 jaar oud, ze ziet er gezond uit...
Maak me toch een beetje zorgen eigenlijk...

@flyingVorstin: Hoe gaat het ondertussen met de vacht van Mimi????

Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:59

Goh, haar vacht is nog hetzelfde. :catnoknow Als ze gewoon staat, zie je het niet, maar wel als ze haar rug wat krommer houdt, zoals hier als ze zit.

Ik ben wel wat aan 't opzoeken over voedselallergie, misschien is dat toch een mogelijkheid?
Ze gaat sowieso binnenkort naar de dierenarts. Soms hoor ik haar niezen. Ze heeft nochtans medicatie genomen toen ze uit 't asiel kwam.. :catnoknow
Oh ja, zou het kunnen dat haar vacht wat vettig is? Als ik Frits streel (de kat van mijn vriend), dan is hij véél zachter, net pasgewassen haar. Terwijl haar vacht niet zo vlot in de tegenrichting gestreeld kan worden.
Maar Thomas (de vriend) zegt dat hij soms vonkjes van statische elektriciteit voelt over haar vacht, en dat haar vacht dus juist droog is. Nu, zo ziet ze er al uit van in 't asiel. Zou ik haar eens moeten wassen of zo? :catscratchhead

Bewerkt door FlyingVorstin, 17 februari 2011 - 00:02.

wea
wea
  • 5.927 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 februari 2011 - 00:17

een openstaande vacht kan ook wijzen op stress. de vraag is dan natuurlijk waar die vandaan komt. Heeft ze misschien pijn of is ze mss nog nite helemaal op haar plooi van haar avontuur: asiel, adoptie,...

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 februari 2011 - 00:57

Ze voelt zich al stukken meer op haar gemak en heeft in huis een aantal favoriete plekjes waar ze de hele dag gewoon lekker ligt. O:) En als ik langskom, steekt ze altijd haar kopje enthousiast de lucht in met een zacht "mraauw"-geluidje erbij zodat ik natuurlijk helemaal vertroeteld haar ga strelen, en dat vindt ze helemaal heerlijk. :)
Dus ik denk dat ze me wat begint te vertrouwen.

Maar ik ben juist gaan samenwonen met de vriend, dus staat hier het hele huis nog vol dozen. En die dozen gaan er nog een tijdje staan omdat we in maart naar een appartement verhuizen. Dus misschien heeft ze daar nog last van? En ze zal 't waarschijnlijk niet leuk vinden om weer te moeten verkassen, maar ik wacht tot alles verhuisd is en in 't appartement geïnstalleerd voor ik de dieren verplaats. Zo min mogelijk stress dan? :catnoknow

Zou ze pijn hebben? :o Hoe kan ik dat dan zien?
Ik wil liefst haar niet te veel gaan porren of optillen, want dat vindt ze hélemaal niks en ze vertrouwt me net..

wea
wea
  • 5.927 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 17 februari 2011 - 01:23

tja, katten kunnen pijn erg goed verbergen, maar met alle dingen die er nu gaande zijn, kan het echt wel van de stress zijn. je kan haar altijd eens laten onderzoeken door de DA. Maar het duurt toch wel een tijdje eer katten gewend zijn aan een neiuwe situatie. dat je vriend nu bij je woont kan ook al stress veroorzaken.

maar ik zou ze zeker niet in bad stoppen. als je ongerust bent over haar gedrag, ga dan naar een DA en anders moet je het wat tijd geven. mss eens feliway proberen?

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:43

Yeah, een kat die al begint te krabben als je haar nog maar wil optillen, die steek ik niet in bad! :) (Ik vind ook niet dat katten gewassen moeten worden, maar in sommige gevallen, als de kat zichzelf niet meer onderhoudt of zo, kunnen ze wel 's in bad.)

Weet je, ze kwam het asiel binnen als zwanger zwerfkatje, maar wel eentje die mensen gewoon was (waarschijnlijk gedumpt toen de eigenaars merkten dat ze zwanger was :evil: ) en toen heeft ze een hele tijd in quarantaine gezeten omdat haar ontlasting nogal plat was. En daar blies en krabde ze naar de verzorgers. Maar ene keer uit de quarantainekooi en in een kamer met andere katten, werd ze heel lief en aanhankelijk, dus ze had gewoon haar ruimte nodig.

Ik heb haar van 15 januari, dus ze zit hier nog maar een maand. Ik vind dat ze al heel wat vooruitgang gemaakt heeft, dus ik ga haar ook niet pushen of zo.
Ik ga sowieso met haar naar de DA, Thomas en Frits komen ook mee (hij had hem ook eens horen niezen), dus dan vraag ik full check-up. :)
Ze heeft ook ietwat O-benen, maar de DA van 't asiel (waar ik naartoe moest om haar draadjes van sterilisatie te laten verwijderen) zei dat ze een kilo te zwaar was. (Door haar gewoon eens op te tillen, die DA was nogal gehaast zeg! Ik was nochtans de enige in de wachtzaal..)
Nadien eens samen met poezenbeest op de weegschaal gestaan en zij weegt 4 kg. Da's inderdaad wat veel voor zo'n kleine poes. Maar als we naar 't appartement gaan, kan ze ook naar buiten gaan (na een achttal weken binnen), dus dan heeft ze ook wat meer beweging. :)

Ze kwam trouwens bij ons terwijl ik al samenwoonde bij de vriend, dus die situatie is ze wel gewoon. 8)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:56

FlyingVorstin zei:

Goh, haar vacht is nog hetzelfde. :catnoknow Als ze gewoon staat, zie je het niet, maar wel als ze haar rug wat krommer houdt, zoals hier als ze zit.

Ik ben wel wat aan 't opzoeken over voedselallergie, misschien is dat toch een mogelijkheid?
Ze gaat sowieso binnenkort naar de dierenarts. Soms hoor ik haar niezen. Ze heeft nochtans medicatie genomen toen ze uit 't asiel kwam.. :catnoknow
Oh ja, zou het kunnen dat haar vacht wat vettig is? Als ik Frits streel (de kat van mijn vriend), dan is hij véél zachter, net pasgewassen haar. Terwijl haar vacht niet zo vlot in de tegenrichting gestreeld kan worden.
Maar Thomas (de vriend) zegt dat hij soms vonkjes van statische elektriciteit voelt over haar vacht, en dat haar vacht dus juist droog is. Nu, zo ziet ze er al uit van in 't asiel. Zou ik haar eens moeten wassen of zo? :catscratchhead

Ik hoor Ubie ook soms niezen, maar doet iedere kat dit niet af en toe??
Chanel is ook wel zachter dan Ubie, vond Ubie vroeger trouwens zachter dan nu, maar ze wast zichzelf nog steeds dagelijks (meerdere malen)
Moet binnenkort ook naar de DA voor jaarlijkse vaccinatie, mss maak ik toch eerder nog een afspraak.
maak me echt wel zorgen :s
Ik ga vanavond eens kijken hoeveel de 2 gedronken hebben op 1 dag tijd.
Soms heb ik de indruk dat Ubie veel drinkt, maar mss is dit gewoon omdat ik er nu specifiek op let???
Hoeveel water drinken poezen per dag (eten enkel brokjes)???

Geplaatste afbeelding