Spring naar inhoud

- - - - -

Welke kattenvereniging?

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
frenia
frenia
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 05 februari 2011 - 23:26

Ik vind het nogal verwarrend...
Ik ben gewend dat er één bepaald stamboek is voor één bepaald ras van iets.
Maar bij katten zijn er dus kennelijk verschillende verenigingen die allemaal stambomen uitschrijven??

Welke vereniging is het meest betrouwbaar, het beste, enzovoort?
Met name voor Britse Kortharen dan.

En moeten de ouders beiden een stamboom hebben van dezelfde vereniging opdat kittens uit die combinatie een stamboom zouden kunnen krijgen of niet?

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 06 februari 2011 - 10:26

In België bestaat er niet 1 overkoppelde vereniging voor de stambomen zodat iedere club zijn eigen stambomen kan maken.

ik denk dat een club waar veel fokkers van Britten bij aangesloten zijn misschien de beste keuze is maar ook een club waar wordt nagekeken of er geen fouten in de stambomen van de ouders zitten (zoals sommige kleuren/patronen niet kunnen voortkomen uit een bepaald ouderpaar) en de testen van de ouders en zo wordt op vermeld en eventueel chipnummer van het kitten.

't is geen probleem dat de ouders een stamboom hebben van verschillende clubs - de kittens krijgen d'r eentje van de club waarbij je bent aangesloten.

gr.

veerle

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 06 februari 2011 - 10:36

Meerdere verenigingen schrijven stambomen uit. zo ook voor de Brits korthaar. Nee het is geen probleem om voor die kittens stambomen te krijgen. Ik zelf zit bij Neocat maar heb zelf geen poezen met een stamboom van neocat. Wat overigens toeval is.
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 06 februari 2011 - 10:38

je hebt een aantal organisaties die stambomen uitgeven

Felis Belgica, deze nog jonge enthousiaste vereniging zoekt leden die met hart en ziel  achter hun club staan, deze club hangt onder de parapluie van de Fifé. En verdient een pluim voor hun harde werk, en onvermoeibare inzet. En nee ik ben geen FBE lid ;) maar ik sta wel achter ze!!!!

Tig onafhankelijke verenigingen teveel om op te noemen

CFA

TICA

raggedy cats
raggedy cats
  • 526 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 februari 2011 - 10:54

Ik zit bij BCF: Belgian Cat Fanciers. Je kan alles electronisch aanvragen, alles inscannen, ze zijn heel correct en snel, THUMBS UP! Natuurlijk ik zie niet aan je profiel of je van BE of NL bent, dit is natuurlijk wel belangrijk!

Geplaatste afbeelding

frenia
frenia
  • 3 berichten

#6 Geplaatst 06 februari 2011 - 20:08

ik ben belg
bedankt voor de info!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:50

Je kan eens gaan kijken op de verschillende sites van de Belgische kattenverenigingen om te zien welke je het meeste aanspreken, hier staat bv.  een overzicht =^x^= Belgian Cat Club vzw =^x^=
Ikzelf ben lid bij BCC :)

Het is inderdaad geen probleem dat je stambomen hebt van verschillende clubs ;)
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:35

ik ben bij belgicat, en kan ook alles via pc inscannen en doorsturen , bellen zonder problemen of mailen, alles wordt beantwoord   http://www.belgicat....dex.php?lang=nl

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 07 februari 2011 - 22:08

Ik ben lid van BKV'94, ik ben daar heel gelukkig en op alle vragen krijg je steeds uitgebreid antwoord, en ook krijg je heel veel hulp.
Het is bij deze club dat ik mijn stambomen aanvraag.
Tevens ben ik ook lid van FFB (CFA omdat al mijn katten die verder gaan voor fokdoeleinden hier worden geregistreerd) Bij deze laatste club kun je alle hulp krijgen om je katten CFA te registreren maar je kan dat uiteraard ook zonder hen, trouwens registraties enz doe ik altijd zelf rechtstreeks met Amerika

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:42

Nahs zei:

je hebt een aantal organisaties die stambomen uitgeven

Felis Belgica, deze nog jonge enthousiaste vereniging zoekt leden die met hart en ziel achter hun club staan, deze club hangt onder de parapluie van de Fifé. En verdient een pluim voor hun harde werk, en onvermoeibare inzet. En nee ik ben geen FBE lid ;) maar ik sta wel achter ze!!!!

Tig onafhankelijke verenigingen teveel om op te noemen

CFA

TICA

Ik vind persoonlijk ook dat Felis Belgica een enthousiaste jonge club is.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:00

Volgens mij mag je als Belg toch ook lid worden van een nederlans vereniging?
Geplaatste afbeelding

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:24

Ik ben look id van de Fifé in Nederland, dus kan zeker

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:44

Eragon zei:

Ik ben look id van de Fifé in Nederland, dus kan zeker

hup gauw naar FBE ;)

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:58

Nahs zei:

hup gauw naar FBE ;)

Ze hebben een goed boekje en een goede website en ik ben nogal nieuwsgierig van aard. Felis Belgica had toen nog geen boekje maar ik ben tijdens een show te weten gekomen dat het feit dat een Belgische zich aansloot bij Fifé Nederland in plaats van Felis Belgica wel wat stof doen opwaaien heeft.

Was absoluut niet mijn bedoeling, ik wil alleen goede informatie en zoveel valt er aan mij niet te winnen want ik ben geen fokker :p

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:08

fokker of niet, elk actief lid, is een bevestiging dat ze het goed doen.

Als een vereniging groeit is dat een hart onder de riem steken waar de mensen gemotiveerd van geraken. En nog zich verantwoordelijker voelen om het beste beentje te blijven voortzetten.