Spring naar inhoud

- - - - -

tips voor meer gewicht

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 februari 2011 - 01:11

Ik had een vraagje ,zoals de meesten onder  jullie al weten zijn dori en demi 2 zusjes ,ze zijn nu 9,5 maand dori weegt 3,2kg en demi 3,7 kg ,ze blijven altijd 500 gr verschillen ,dori had een groeiachterstand ,ze zijn kerngezond eten goed ,drinken goed ,zijn heel speels ,maar zijn ze niet wat te licht in gewicht ? Bestaat er iets waardoor ze meer aan gewicht bijwinnen :catnoknow ,ze krijgen nu select gold digestive ,met royal canin indoor 27 gemixt ,ze lusten  geen natvoer , :catkiss
Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 februari 2011 - 12:39

Zolang ze altijd tot eten beschikken komt alles goed hoor :)
De enige manier om ze sneller in gewicht toe te laten nemen is vet kweken,
en dat moet je ook niet willen :louche:
Altijd kunnen eten en veel spelen is the key!
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#3 Geplaatst 06 februari 2011 - 12:52

Volgens mij zijn die gewichten normaal voor poezen op hun leeftijd.
Lusten ze helemaal niks van natvoer??

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#4 Geplaatst 06 februari 2011 - 12:57

Fuchsia hier 8 md en vandaag 4.4 kg ze gaat heel dikwijls eten brokjes, natvoer lust ze niet echt daar prutst ze wat aan en gaat naar de brokjes.
Ze is na dat ze hier aankwam (nu 5 wk) 700 g bijgekomen en ook wel gegroeid dit  na haar sterilisatie,
dat is wel snel veel in gewicht dus ik hou wel in het oog dat ze niet overvet word op korte tijd, tenslotte groeien ze nog uit tot 3 jaar.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#5 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:00

Ze krijgt hier nu nog tot een jaar rc 36 maar gemengd met brokjes voor gesteriliseerde poezen, sanabelle en orijen. ze doet het er goed op.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:06

Ze zijn nog jong... Het gewicht hangt ook af van de grootte en de bouw van de kat. Ik zou gewoon verder doen zoals je bezig bent. Zorgen dat ze 24u/24u korrels ter beschikking hebben en eventueel aanvullen met een beetje natvoer of rauw.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:08

Ik vind hun gewichten toch ook precies normaal, de ene weegt nu eenmaal meer dan de andere.

Wat heb je juist al geprobeerd van natvoer? Ragdolls staan er nogal om gekend om kieskeurige poezels te zijn. Ik heb er hier ook zo 3 ;) Toch krijgen ze hier regelmatig natvoer. We hebben ook wel al vele smaken en merken geprobeerd.

Bewerkt door Spanishke, 06 februari 2011 - 13:09.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:34

Féline wil ook helemaal niks van natvoer :s

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#9 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:43

Jessie_A&A zei:

Féline wil ook helemaal niks van natvoer :s

De britjes hier wel maar zij haalt er haar neus voor  op :misselijk: ja se als ze dan maar genoeg drinken hé :alc: !!!

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 februari 2011 - 00:57

dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes en blij dat ik er mij geen zorgen over moet maken ,ze hebben 24 h hun brokjes ter beschikking ,nu heb ik real nature en almo nature gegeven ze eten met lange tanden ,als ik zelf kip kook eten ze het wel ,maar krijgen soms wat plattere stoelgang van ,ik hoop dat dori een groeischeut krijgt demi is groot genoeg ,het zijn gezonde poezen ,en speels en sterk , :catwalk :catwalk
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 februari 2011 - 01:02

ik geef dori nu elke dag een zakje Vyo  kitten kent iemand dat? Het is probiotica voor een betere weerstand en vochtinname ook voor de spijsvertering is het goed ,ze drinkt het heel graag ,demi moet het niet hebben ,nu afwachten ,misschien groeit ze er beter door ,en is schappelijk van prijs 3,99  voor 7 dagen :catkiss
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 februari 2011 - 01:06

MissKitty zei:

Volgens mij zijn die gewichten normaal voor poezen op hun leeftijd.
Lusten ze helemaal niks van natvoer??

dori eet wat almo nature ,maar demi eet niets ervan ,als ik verse kip kook eten ze wel van maar krijgen er diarree van , is niet leuk dan , wat geef jij aan je poezels :catkiss :catkiss
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#13 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:54

Hier aten ze soms Carnibest, gekookte kip en verse vis.
En natuurlijk hun droge brokjes :)
Ik vind ze niet te weinig van gewicht, Dori was een kleintje en zal nooit een grote dikke ragdolol worden dus betreft gewicht zit ze goed.
Ons Destiny weegt ook iets meer dan 3 kilo, zou me geen zorgen maken, ze zien er gezond, speels en oh zo lief uit :heart:
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 09 februari 2011 - 00:43

amazingdolls zei:

Hier aten ze soms Carnibest, gekookte kip en verse vis.
En natuurlijk hun droge brokjes :)
Ik vind ze niet te weinig van gewicht, Dori was een kleintje en zal nooit een grote dikke ragdolol worden dus betreft gewicht zit ze goed.
Ons Destiny weegt ook iets meer dan 3 kilo, zou me geen zorgen maken, ze zien er gezond, speels en oh zo lief uit :heart:

wat is carnibest waar vind je dat ? Anja ,wat ben ik nu gerust ,dank je :catkiss :catkiss
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#15 Geplaatst 09 februari 2011 - 01:10

je kan via hun site de adressen vinden waar het verkocht wordt:
www.carnibest.nl

Carnibest is een complete diepvriesvoeding voor honden, katten en fretten.

Alle voedingen van Carnibest zijn gegarandeerd vrij van: gluten, geur- kleur en smaakstoffen, houdbaarheidsmiddelen, synthetische toevoegingen, varkensvlees, slachtafval en dierproeven.

Geplaatste afbeelding