Spring naar inhoud

- - - - -

Krols na dekking

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_wendyvm_*
Guest_wendyvm_*

#1 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:38

Ons Tabby (een britse korthaar met stamboom) is ongeveer een tiental dagen geleden gedekt. Het gaat haar en ons eerste nestje worden. Sinds gisteren staat ze opnieuw krols. Wil dit zeggen dat de dekking niet is gelukt ? Wat denken jullie ? Voor ons is dit allemaal nieuw. We hebben maar één poes en we gaan ze maar één nestje laten krijgen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:56

Vermoedelijk is ze dan niet succesvol gedekt. Los daarvan wil ik je even vragen of de kater James waarover jij het hebt in het profiel van je poes, toevallig de blauwe kater James is. Waarom kies je voor een blauwe kater voor een tabby poes?

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#3 Geplaatst 06 februari 2011 - 14:32

Was de krolsheid dan wel helemaal over?
Heb momenteel ook een poes die vorige week gedekt is en het is nu al de 9e dag van haar krolsheid,vorig jaar was ze ook ruim 10 dagen krols.
Al weer krols 10 dagen na de dekking vind ik wel erg snel :s

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#4 Geplaatst 06 februari 2011 - 15:34

Bij onze dekking is canisia speciaal een week bij de dekkater geweest omdat ze bleef krols lopen...
Aangezien ze niet eeuwig daar kon blijven heeft iemand me gezegd dat sommige poezen wel krols blijven lopen na een dekking... Ik weet niet of dit klopt maar in elk geval, ze was zwanger en we hadden een leuk nestje!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 06 februari 2011 - 15:46

Mijn poezen die zwanger waren na dekking kwamen altijd nog krols terug en bleven nog wel een aantal dagen krols. Maar eens gestopt werden ze niet meer krols en waren ze zwanger Zij die naar de kater gingen en na een tijdje weer krols werden (varieerde hier tussen 8 dagen tot 30 dagen en meer) bleken niet zwanger te zijn.

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 februari 2011 - 15:47.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 06 februari 2011 - 15:57

Was de krolsheid wel gestopt?
Als dat zo is, dan is ze niet zwanger.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 06 februari 2011 - 16:24

Hier hetzelfde, Mona kwam krols terug van de kater en bleef dit ook een aantal dagen nog maar ze was wel zwanger. Maar als ze niet krols terug kwam en daarna na 10 dagen opnieuw krols werd was ze niet zwanger.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 06 februari 2011 - 16:54

Hayley kwam niet krols terug van de kater. en tot op heden is ze nog niet krols ook. dus hoop dat het zo blijft. maar saphyra kwam wel krols terug. nog wel een dag of 4 was die krols.
Geplaatste afbeelding

Guest_wendyvm_*
Guest_wendyvm_*

#9 Geplaatst 06 februari 2011 - 20:23

Bedank allemaal voor de reactie. We zullen gewoon nog een week of twee geduld moeten hebben totdat normaal de eerste tekenen van zwangerschap te zien zijn. Anders proberen we volgende keer als ze krols staat opnieuw.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 06 februari 2011 - 20:43

wendyvm zei:

Bedank allemaal voor de reactie. We zullen gewoon nog een week of twee geduld moeten hebben totdat normaal de eerste tekenen van zwangerschap te zien zijn. Anders proberen we volgende keer als ze krols staat opnieuw.

krolse katten zijn niet zwanger.

das een vast staand feit

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#11 Geplaatst 06 februari 2011 - 21:57

Ik vrees er toch ook een beetje voor dat je poes opgenomen heeft hoor, als je zegt dat je poes nu 10 dagen na dekking terug krols is geworden.