Spring naar inhoud

- - - - -

Hond dood na botsing kitebuggier.

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#31 Geplaatst 07 februari 2011 - 17:49

Hopelijk gaan ze er nu is werk van maken, alleen altijd erg dat er eerst iets ergs moet gebeuren voor ze wat ondernemen. Ocharme het baasje :8 :8 :8

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#32 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:38

Heb ook ondertekend en mijne man ook. Vreselijk zo je maatje te moeten verliezen.
Ze denken idd dat heel het strand van hen is het word tijd dat er duidelijke afbakeningen komen.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#33 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:41

Heel erg triest :( Veel moed en sterkte aan de baasjes :hug:

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#34 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:08

ook getekend
ik zit echt met een krop in de keel  :(

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#35 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:53

Ook getekend!

Zielig gewoon, mag er niet aan denken dat ik op zo'n manier mijn hondje verlies!!

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#36 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:03

getekend :cry: :cry: :cry:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:38

Ik vind het erg voor het baasje, maar moet onder andere met Wea en Ginger-en Noortje eens zijn. Een verbod is een beetje te veel van het goede. En er komen ook overdreven reactie op het artikel (van de link). Ik heb net eens heel de boel gelezen, buiten hier en daar eens een slimme opmerking, is het vooral de HONDENMENS tegen de grote, stoute ANDERE ACTIVITEITENMENS. Jongens jongens jongens. Even een vraagje tussendoor trouwens: zijn er in Nederland hondenweien?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:22

Ook al reed de KB'er op een plek waar dat niet mocht, ik ben van mening dat zo'n kar, die zo'n 100km kan halen, gewoon niet thuis hoort tussen wandelende mensen en honden. Met een raceauto ga je ook naar een circuit. Op zo'n kitebuggy zit niet eens een rem!
De gemeente zit in mijn ogen dan ook goed fout, door uberhaupt een stuk strand open te stellen als losloopgebied voor honden én ook voor kitebuggiers. Honden mag en kun je in Nederland al nauwelijks los laten lopen, als je dan ook nog eens niet veilig bent in een losloopgebied!

En diegene die de hond doodreed, is niet de enige die zich niet aan de regels houdt! Ze rijden gewoon tussen honden en mensen!

En ik ben dan ook blij met dit bericht! Wel een ander strand maar dan nog!

Kitebuggyen Verklikkerstrand voorbij
dinsdag 08 februari 2011 | 12:48 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 08 februari 2011 | 13:47

BURGH-HAAMSTEDE - De gemeente Schouwen-Duiveland gaat Kitebuggyen op het Verklikkerstrand verbieden. Een overwinning voor de natuur- en Vogelwacht Schouwen-Duiveland en andere bezwaarmakers die zich jarenlang hebben ingezet voor het verbieden van de sport op het Verklikkerstrand bij Burgh-Haamstede.

Het college van B en W was van mening dat het strand groot genoeg was om de natuurwaarden te behouden en toch een plek te creëren voor de liefhebbers van de karretjes die worden voortbewogen door grote vliegers. het college heeft zich daar altijd sterk voor gemaakt, maar nu wordt toch de handdoek in de ring gegooid. De directe aanleiding is het verwerpen van de vergunning door de commissie bezwaar en beroep van de provincie Zeeland. Die oordeelde dat de onderbouwing van de vergunning onvoldoende was en dat aanvullend onderzoek nodig is. Een nieuw onderzoek wordt de gemeente te duur.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/8113809/Kitebuggyen-Verklikkerstrand-voorbij.ece

Voor de belangstellenden, en voor diegene die de zender hebben: het komt als het goed is vanavond om 7 uur op SBS6.

Bewerkt door Ester, 08 februari 2011 - 18:22.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:35

Ik heb getekend.

Niet omdat ik tegen zo'n buggies ben, maar omdat er wel maatregelen moeten genomen worden. Vind het veel te gevaarlijk dat ze tussen mensen door gaan, vooral omdat ze niet kunnen remmen. Misschien kunnen ze een zone voor hen voorzien en ook boeten opleggen als ze zich niet aan regels houden.

Veel sterkte ook aan de mensen met het verlies van hun hond.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#40 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:44

:( :(

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 08 februari 2011 - 19:24

Hoe erg zeg!! Niet te geloven. Ik heb dadelijk getekend. Mag ik de link zetten op mijn facebookpagina, kwest van nog een 200 extra handtekeningen te verzamelen?
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 08 februari 2011 - 19:34

saparapah zei:

Hoe erg zeg!! Niet te geloven. Ik heb dadelijk getekend. Mag ik de link zetten op mijn facebookpagina, kwest van nog een 200 extra handtekeningen te verzamelen?

Graag, heel erg bedankt!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding