Spring naar inhoud

- - - - -

zwerver en zijn prooi...

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#1 Geplaatst 07 februari 2011 - 10:50

De zwerfkat die hier al 4 jaar rondloopt zorgt steeds vaker zelf voor zijn eten...
Regelmatig vind ik dode eenden, watervogels, hazen in de struiken en nu weer een fazant...bijna helemaal opgegeten.

Hij groeit er in ieder geval goed van want hij is dik zat!
Het is dat het een kater is anders zou je denken dat ie hoogzwanger is.
Ik geen hem regelmatig een beetje blikvoer met een ontwormmiddel erdoor, kan geen kwaad denk ik...

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_3206.jpg
  • IMG_3212.jpg
  • IMG_1874.jpg
  • IMG_1876.jpg

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 februari 2011 - 10:52

Amai... :misselijk:  Maar ja, da's de natuur he...
Hij zit idd precies goed in z'n vel. :)
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#3 Geplaatst 07 februari 2011 - 11:04

Mijn zoontje van bijna 6 heeft een stenen huisje gebouwd bij ons achter en dat vind die kat wel een fijn plekje want daar zit hij veel en er liggen regelmatig dode dieren, soms opgegeten en alleen nog een berg veren en soms nog helemaal heel...

hij schijnt toch genoeg te eten te krijgen, bij ons, en bij diverse buren eet hij ook mee en hij drinkt verse volle melk wat uit de tank lekt bij de boerderij naast ons....vetter kan niet!

ik begrijp het toch wel eens niet, de katten op boerderijen hier, ook naast ons drinken dus melk van de koeien, en krijgen geen droge brokjes maar vangen wat muizen enzo en ze zien er hartstikke goed uit terwijl ik 2 katten heb lopen die maar niet stevig willen worden!
ze krijgen hills en RC en drinken wel gewoon water.
verder ook vlees en vis af en toe, ze krijgen genoeg aangeboden zeg maar.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 februari 2011 - 11:32

noesje zei:

Mijn zoontje van bijna 6 heeft een stenen huisje gebouwd bij ons achter en dat vind die kat wel een fijn plekje want daar zit hij veel en er liggen regelmatig dode dieren, soms opgegeten en alleen nog een berg veren en soms nog helemaal heel...

hij schijnt toch genoeg te eten te krijgen, bij ons, en bij diverse buren eet hij ook mee en hij drinkt verse volle melk wat uit de tank lekt bij de boerderij naast ons....vetter kan niet!

ik begrijp het toch wel eens niet, de katten op boerderijen hier, ook naast ons drinken dus melk van de koeien, en krijgen geen droge brokjes maar vangen wat muizen enzo en ze zien er hartstikke goed uit terwijl ik 2 katten heb lopen die maar niet stevig willen worden!
ze krijgen hills en RC en drinken wel gewoon water.
verder ook vlees en vis af en toe, ze krijgen genoeg aangeboden zeg maar.
De bouw van een kat is net zo goed genetisch bepaald als bij de mens hoor ;) .

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#5 Geplaatst 07 februari 2011 - 11:49

ja, dat begrijp ik ook wel, maar als er dan mensen op bezoek komen heb ik steeds de neiging om me te gaan verontschuldigen dat ze zo mager zijn...
ik heb zelfs al eens van iemand een verwijt naar mijn hoofd gehad dat mijn katten te mager waren dat heb ik me misschien te erg aangetrokken, lag er echt van wakker want ik weet zelf dat ze genoeg te eten krijgen, goed voer, regelmatig ontworming maar meer kan ik ook niet doen.
ze zijn gelukkig niet allemaal mager, Olivia is nog erg jong en is eerder te mollig dan te mager.

Ivar is ook nog jong (8 mnd) en oogt ook mager maar hij is wel erg in de hoogte gegroeid, de rest komt later misschien...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 februari 2011 - 14:00

:LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 07 februari 2011 - 14:07

De harde natuur! :LOL:

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 februari 2011 - 14:25

mooie kater :heart:
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#9 Geplaatst 07 februari 2011 - 14:37

ja, het is best een mooie flinke kater, ook best wel lief, een stuk makker sinds hij in sept is gecastereerd en hij ligt minder open, daarvoor zat ie altijd vol met wondjes op zijn kop.

onze Minoes, die er al een jaar niet meer is heeft bijna 4 jaar geleden een nestje gehad,(ja htk :oops: ) en we hebben sterke vermoedens dat deze kerel de vader is van die kittens.
bij mijn ex woont nog een kater uit dit nest (een broertje is in december in het zwembad verdronken) maar die lijkt sprekend op deze kater!
en er liepen geen andere rode katers in de buurt behalve deze...

er leven er helaas nog maar 3 van de 6 na nog geen 4 jaar...

Bijgevoegde thumbnails

• 65403878_6_UsYJ.jpg
  • 80949321_6_1CQm.jpg

Bewerkt door noesje, 07 februari 2011 - 14:43.