Spring naar inhoud

- - - - -

Nikita diarree

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 07 februari 2011 - 13:04

Nikita heeft sinds zaterdag erge diarree, om 14u mag ik naar dierenarts. zal een beetje stoelgang meenemen (niet moeilijk, want ze laat het eruit lopen op tafel... :( )  nu hoop ik dat ik nog superverse kan meenemen, want hetgeen ik heb is van deze morgen, of kan dat geen kwaad???

naar alles wat ik hier al heb gelezen, moet ik naar giardia vragen dacht ik??

Nikita is sowieso een sukkelkatje, ze verdikt niet, heeft altijd vuil in haar ogen, is qua karakter zeer bang (volgens mij mishandeld ofzo), dus ik hoop dat de oorzaak wordt gevonden, en ze snel terug beter is!!! voor haar, en ook voor mij, want telkens die tafel schoonmaken is ook geen pretje.. :(

duimen jullie dat ze snel beter is? als je nog dingen weet die ik moet vragen, zeg het ook maar!!
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 07 februari 2011 - 13:42

Laat ons zeker weten wat de DA gezegd heeft ! vraag zeker ook om haar oogjes na te kijken.  Dat de oogjes altijd vuil zijn is niet normaal vraag aan je DA ook om naar te kijken.  ik heb zo een beetje de indruk dat het hele poesje onder handen moet genomen worden, zowel qua gezondheid als wat betreft gedrag.  Werk er zoveel mogelijk mee, haal ze heel dikwijls aan, speel er veel mee enz.  dit zal zeker haar schichtigheid verminderen
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 07 februari 2011 - 13:47

qua gedrag is ze al veel veranderd, hoor, ze komt knuffelen, speelt, maar verschiet soms nog van handen, of als ze in haar krabpaal zit, streel ik haar niet, omdat ze dan bang wordt dat ze niet weg kan. maar al bij al heeft ze grote vorderingen gemaakt, ze komt zelfs al af en toe naar vreemden! en te bedenken dat het 4 maand heeft geduurd voor ze durfde beneden te komen toen ik  haar pas had... dus ivm haar gedrag maak ik me niet echt zorgen, ze heeft iets meegemaakt, dat is duidelijk, en zal dit altijd meedragen, maar ze is hier redelijk op haar gemak.

ik laat zeker weten wat hij gezegd heeft, kzal straks vertrekken!
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#4 Geplaatst 07 februari 2011 - 13:47

Ik duim Nele, stoelgang, darmen, maag laten checken.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 07 februari 2011 - 14:47

ze heeft geen koorts, maag en darmen geluisterd, niets abnormaals, hij vermoedt een ontsteking van de darm, dus ze heeft een spuit gekregen, en moet nu nog pilletjes krijgen voor haar dikke darm. de stoelgang die ik meehad was niet vers genoeg, maar moet het overmorgen niet beteren, dan moet ik er 'smiddags 'verzamelen' en onmiddellijk binnendoen. maar de stoelgang zag er volgens hem toch nog 'gebonden' uit, wat dus wijst op geen al te grote problemen. doordat het een zwakker katje is, waarschijnijk minder weerstand, is ze dus vatbaarder voor kleine infecties. ook is ze rap gestresseerd, wat er ook mee kan te maken hebben. haar oogjes zitten ook niet ontstoken, hij vermoedt dat het met de traanklieren te maken heeft, maar ik moet voortdoen met wat ik al deed, gewoon uitwassen.
dus al bij al goed nieuws, en nu maar hopen dat er overmorgen verbetering is!!! :)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 07 februari 2011 - 15:11

Veel beterschap Nikita. :rub:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 februari 2011 - 18:58

En, heb je al nieuws?  Hopelijk is het niet al te ernstig en is Nikita vlug beter!

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#8 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:04

Zeg Nele, waarom geef je haar geen Krachtkat van Kela of Echinecea of iets anders om de weerstand te versterken?

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:09

Indien het giardia zou zijn, zou de stoelgang enoorm moeten stinken (is zo bij Merlin momenteel)...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:35

niet noodzakelijk hoor flurtje, onze yoshi had ook giardia en dat zag je er gewoon niet aan, ze legde heel normale drollen die ook een heel normale geur hadden, we lieten haar meetesten met diddl die dan wel rare drollen legde maar van haar hadden we niet verwacht dat er iets uit de test ging komen, zij had twee kruisjes op haar test en diddl maar 1

heel veel beterschap toegewenst aan het patiëntje!

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:39

oei ja, die van Merlin zijn lik nt te doen... mss toevallig
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 08 februari 2011 - 16:14

Veel beterschap :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 08 februari 2011 - 16:34

Heel veel beterschap voor Nikita :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:22

ze heeft nog 1 keer diarree gehad, nu moet ze nog elke dag een pilletje hebben, heb het net geprobeerd, maar tis dus niet te doen hé!!!! in vlees lukt het ook niet, ze likt eraan, en begint dan te kokhalzen. dan maar wachten tot vriend thuis is, en hij haar kan vasthouden...
Geplaatste afbeelding