Spring naar inhoud

- - - - -

Wat wil Minneke me zeggen?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#1 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:39

Minneke is 5,5 jaar dus niet seniel, gesteriliseerd en gezond.

Zo'n 5-tal minuten nadat ik naar bed ben begint Minneke te miauwen, dat duurt zo'n 10 minuten. Doet ze al van kleinsaf.
-Het is niet dat ze buiten wil want vanaf het begin gaat de kattenluik om 10.00u toe en ze heeft een kattenbak.
-Eten en drinken heeft ze dan vers gekregen dus dat is het ook niet.
-Heb al geprobeert ze in de keuken te zetten dan is ze vrij direct stil, toch laat ik ze pas een 1/2 uurtje later vrij. Dat doe ik een dag of 3 achtereen.
De volgende paar dagen houdt ze het vol niet te janken maar het duurt niet lang of het begint opnieuw.

Weet iemand wat Minneke wil zeggen?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:47

Minneke weet dat ze aandacht krijgt van jou als ze miauwt ;) . Probeer het gewoon eens te negeren?

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.558 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:51

yup, is een vraag om aandacht. negeren is een optie, maar dan moet je echt volhouden. dus niet rechtstaan, naar het wc gaan enz. zelfs negatieve aandacht is aandacht voor een kat. Jij zegt "foei" zij denkt "woot! dat moet ik nog eens proberen"
Geplaatste afbeelding

kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#4 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:02

Sorry mensen,

Was ik vergeten er bij te schrijven, ik negeer het nu al meer dan 2 maanden.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#5 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:04

Mag ze bij jullie slapen, of slaapt ze apart?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.558 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:04

ah dan wil ze echt heel graag bij jou zijn...als het echt iets met gedrag is, kan ik je de kleine kattengids aanraden, daar staan echt enorm veel tips in ivm gedrag, dus mss dat dat iets voor jou is.
Geplaatste afbeelding

kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#7 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:07

heb je meer info over het boek want ik veronderstel dat er meerdere zijn met die titel?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.558 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:08

er is er maar 1, ik heb het via het internet bestelt en heb het diezelfde week nog ontvangen. is 14,95 €. bol.com | Kleine kattengids, Elles Nijssen | Nederlandse boeken ik heb het via de lannoo shop besteld.
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:15

kabouter zei:

Minneke is 5,5 jaar dus niet seniel, gesteriliseerd en gezond.

Zo'n 5-tal minuten nadat ik naar bed ben begint Minneke te miauwen, dat duurt zo'n 10 minuten. Doet ze al van kleinsaf.
-Het is niet dat ze buiten wil want vanaf het begin gaat de kattenluik om 10.00u toe en ze heeft een kattenbak.
-Eten en drinken heeft ze dan vers gekregen dus dat is het ook niet.
-Heb al geprobeert ze in de keuken te zetten dan is ze vrij direct stil, toch laat ik ze pas een 1/2 uurtje later vrij. Dat doe ik een dag of 3 achtereen.
De volgende paar dagen houdt ze het vol niet te janken maar het duurt niet lang of het begint opnieuw.

Weet iemand wat Minneke wil zeggen?
Minneke wil mee :x ;)

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#10 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:31

@ Catherine, ja hoor ze mag bij me slapen en zoekt een plaatsje aan mijn voeten bovenop een eigen dekentje

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#11 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:38

kabouter zei:

@ Catherine, ja hoor ze mag bij me slapen en zoekt een plaatsje aan mijn voeten bovenop een eigen dekentje

Waarom laat je dit dan niet altijd toe? Dan heeft ze toch geen reden om te miauwen ;)

Bewerkt door Sarah en Erik, 08 februari 2011 - 10:39.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:54

kabouter zei:

Sorry mensen,

Was ik vergeten er bij te schrijven, ik negeer het nu al meer dan 2 maanden.
Volgens mij negeer je het niet: je zet haar apart, ze mag mee naar je kamer? Dat is toch niet negeren? negeren is helemaal niet op haar reageren ;)

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#13 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:58

Joloka zei:

Volgens mij negeer je het niet: je zet haar apart, ze mag mee naar je kamer? Dat is toch niet negeren? negeren is helemaal niet op haar reageren ;)

Helemaal mee eens ;)
Een kat leert pas iets wanneer er totaal geen respons komt, en dat wil zeggen:

-niet aanhalen
-niet optillen
-zelfs niet naar de kat kijken
-niet met haar spelen om "af te leiden"
-ook geen snoepje geven om "te troosten"
-niet in je kamer laten als je haar wil afleren in de slaapkamer te mogen.

Met andere woorden, helemaal niets doen, buiten totaal negeren.

kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#14 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:48

Hola opeens negatieve reacties.
Ben nu 52 en heb heel mijn leven poezen gehad en ook verschillende tegelijk, ik weet echt wel wat te doen om een poes op te voeden, het gaat hier om een ECHT probleem waarvan ik denk dat Minneke iets wil en ik weet niet wat.

Ik zegde het al eerder ik negeer ze nu al meer dan 2 maanden en als ik zeg negeren IS dat negeren m.a.w. non-stop.
Voor de andere opmerkingen: ze kan overal in huis waar ze wil, ze kan ook 's nachts ALTIJD bij me komen liggen. Minneke is "queen sheba" hier in huis. Haar apart zetten heb ik enkele keren gedaan en was een probeersel, wat uiteindelijk niet helpt. Dus ja ze kreeg aandacht die aantal keren dat ik probeerde een statement te maken naar de poes toe.

Ik hoopte alleen dat nog iemand iets dergelijk voor heeft/had, daarom leg ik dit probleem hier voor. Ik maakte het nooit eerder mee en ben intussen aan poes 14.
Alez mensen neem dit eens serieus.

kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#15 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:59

Alvorens weer een tegenreactie komt:
Van kleinsaf heb ik ze genegeerd tot vorig jaar dat is dus meer dan 4 jaar. Vanaf de kleinkinderen komen slapen vond ik het niet passen dat Minneke miauwt als de kleintjes slapen en aangezien Minneke overal mag komen en niet moet onderdoen omdat er kindjes komen slapen probeerde ik het haar af te leren door ze enkele keren apart te zetten om haar duidelijk te maken dat ze niet moet miauwen.
Ik hoop nu dat het duidelijk is.