Spring naar inhoud

- - - - -

Kalfje Willy & Barabas levend en wel!

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#16 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:48

dorien_951 zei:

Kalfjes gered???? Waar denk je dat die binnen een half jaar belanden zonder tv erbij???

Inderdaad, uitstel is geen afstel é.
Klinkt misschien een beetje grof, en ik bedoel het helemaal niet slecht.
Maar het is en blijft televisie,...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:49

Ik eet zowiso geen kalf vlees :neen: . Ik voel me zo al schuldig genoeg wanneer ik vlees eet. Niet omdat het vlees is. Het is de manier waarop wij mensen deze tijden de dieren fokken en de manier waarop ze geslacht worden!! Ten eerste maken ze geen kans en ten 2de de manier waarop. Vreselijk wanneer je erbij stil staat :cry: .

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#18 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:21

Als er in de supermarkt een eurotje meer betaald zou moeten worden voor een stukje vlees dan is alweer snel vergeten hoe zielig die kalfjes zijn...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#19 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:24

MarieDufoor zei:

iedereen die hier traantjes heeft gelaten moet maar vegetariër worden :x zeg ik dan.
Het is trouwens even zielig als ze daar een volwassen koe van de vrachtwagen moeten trekken en sleuren hoor, of varkentjes of paard of eender wat...
en inderdaad binnen hier en een halfjaar worden Willy en Barabas toch geslacht, zonder tv erbij...
Gezellige gedachte :trance:

:(

Uhu, vind ik ook. Kalfjes worden koeien. Doesn't take a genius... 8)

En hoe je het ook draait of keert, vlees eten is dierenleed eten. Dat geslacht worden is geloof ik niet zo gezellig 8)

En de manier waarop dieren gehouden worden... eerlijk gezegd is het dan mss nog beter een kalf te eten dan een koe. Die heeft tenminste niet zo lang geleden...

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 08 februari 2011 - 11:51

Mieke zei:

Oh, ik heb met opzet niet gekeken. Ik had wel een vermoeden dat ze niet geslacht zouden worden, maar wilde toch het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben namelijk nogal een janker als het over dieren gaat op TV.

Dito hier......... ik vind heel dat programma al gewoon op niets trekken.....!! Is dàt ontspanning??? :catscratchhead :censored:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:11

Smitten Kitten zei:

Uhu, vind ik ook. Kalfjes worden koeien. Doesn't take a genius... 8)

En hoe je het ook draait of keert, vlees eten is dierenleed eten. Dat geslacht worden is geloof ik niet zo gezellig 8)

En de manier waarop dieren gehouden worden... eerlijk gezegd is het dan mss nog beter een kalf te eten dan een koe. Die heeft tenminste niet zo lang geleden...

ja en terwij die 2 'gered' werden gingen er 10 wel in....

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:16

Ja ik zei het ook nog tegen Simon toen ze zeiden dat kalfke Willy gered was: "Ja, maar Bert het varken niet" :louche:

Bewerkt door Spanishke, 08 februari 2011 - 12:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:19

Spanishke zei:

Ja ik zei het ook nog tegen Simon toen ze zeiden dat kalfke Willy gered was: "Ja, maar Bert het varken niet" :louche:

ja das waar, triest maar realiteit, niemand staat erbij stil als we lekker ons vlees kopen in de supermarkt

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:22

wendyded zei:

ja das waar, triest maar realiteit, niemand staat erbij stil als we lekker ons vlees kopen in de supermarkt

idd, omdat er op dat vlees geen "gezicht" meer staat, we denken er nu bij na omdat we die 2 kalfjes in levende lijve hebben gezien...

als ik begin te na te denken als ik mijn boterham met pepersalami eet heb ik ook geen honger meer :misselijk:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:27

ik heb vis gegeten :engel:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:34

wendyded zei:

ik heb vis gegeten :engel:

Arme swimmy!!! :twisted:

Nee, in de krant stond dat de kalfjes waarschijnlijk geadopteerd gingen worden en niet meer geslacht zouden worden ^^
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:39

Aldhissla zei:

Arme swimmy!!! :twisted:

Nee, in de krant stond dat de kalfjes waarschijnlijk geadopteerd gingen worden en niet meer geslacht zouden worden ^^

hopelijk weet de vis het niet meer :d
ja die mss wel maar gaan ze dat bij al de kalfjes doen?? want ik vind dat wel lieve diertjes

Bewerkt door wendyded, 08 februari 2011 - 12:39.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:43

ja nu besef ik maar al te goed waarom ik vegetariër ben ;)
geen koetjes, kalfjes, varkentjes, kipjes of visjes voor mij hoor, NO WAY!!

Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:45

MarieDufoor zei:

ja nu besef ik maar al te goed waarom ik vegetariër ben ;)
geen koetjes, kalfjes, varkentjes, kipjes of visjes voor mij hoor, NO WAY!!

wat eet je dan? tofu of zo? das niet om te lachen he, das een serieuze vraag

Bewerkt door wendyded, 08 februari 2011 - 12:45.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:48

Ik was zeker dat ze niet geslacht gingen worden.  Waarom, wel de kalfjes waren 5 à 6 maanden oud en een kalfje om te slachten moet 8 maanden zijn.

Ik eet af en toe vlees, maar ik mag niet weten vanwaar het komt.  Dan kan ik het ook niet opeten.  En ja, misschien zou ik beter het vlees helemaal laten, want smaken doet vlees me eigenlijk niet.  Is meer om af en toe mee te eten met mijn zoontje.  Alhoewel hij ook liever vis of andere dingen eet.