Spring naar inhoud

- - - - -

Kalfje Willy & Barabas levend en wel!

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:48

Respect marie dufour!!! :)  maar ik zou echt niet weten dat ik dan bij mijn aardappelen en groenten moet eten, tofu?  Is dat lekker?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:52

Ik ben lang vegetariër geweest maar ik werd na verloop van tijd gewoon elke week ziek door tekorten :/
Ik ben uit noodzaak weer vlees gaan eten, maar veel vlees eet ik niet.

Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:54

Aldhissla zei:

Ik ben lang vegetariër geweest maar ik werd na verloop van tijd gewoon elke week ziek door tekorten :/
Ik ben uit noodzaak weer vlees gaan eten, maar veel vlees eet ik niet.

heb er van nog gehoord die dat hadden... goed maar ook dus niet echt goed, we zijn dan ook alleseters he :d

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:19

Jessie_A&A zei:

Respect marie dufour!!! :)  maar ik zou echt niet weten dat ik dan bij mijn aardappelen en groenten moet eten, tofu?  Is dat lekker?

Wel, ik moet om medische redenen me aan een streng dieet houden, je kan het eigenlijk beter met veganisme vergelijken.
Ik heb een stofwisselingsziekte waardoor ik maar een beperkt aantal eiwitten per dag mag eten, m.a.w. ik moet alles met teveel eiwitten laten...
Aanvullend moet ik dan aminozuurmengsels innemen om al mijn vitaminen binnen te hebben, want met enkel hoofdzakelijk groenten en fruit als voedsel kom je natuurlijk veel te kort.

er bestaan veel eiwitvervangende producten hoor voor vegetariërs, veel weet ik er niet vanaf want aangezien het eiwitvervangers zijn mag ik die ook niet eten.

Ik ben mss wel geen vegetariër uit vrije wil, maar ik ben van 1 iets wel zeker:
moest ik geen stofwisselingsziekte hebben zou ik ook steevast vegetariër zijn.
Vind de manieren waarop wij dieren behandelen veel te wreed!
Ik heb dan ook geen enkel probleem met het laten van vlees en vis, andere niet dierlijke voedingsmiddelen liggen soms wat moeilijker ;)
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:35

ik eet al jaren geen vlees van jonge dieren omdat ik het er erg moeilijk mee heb dat een levenslustig jong diertje moet sterven om op mijn bord te komen.

met volwassen dieren heb ik minder moeite.

Ik vind het programma gewoon schitterend!!! ze maken dat mensen eens gaan nadenkne over dingen. Ja, vlees groeit niet aan bomen, maar komt van een levend wezen. het is idd makkelijk een plastic bakje in de supermarkt te kopen. we zijn vergeten wat daarachter zit. 't is goed dat men ons daar eens aan herinnert zodat we mss minder vlees eten en het met respect behandelen (ik wordt echt niet goed van dat men vlees laat vervallen want dan is dat dier voor niks gestorven)