Spring naar inhoud

- - - - -

bloedonderzoek Daisy

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 07 februari 2011 - 22:02

Ik moest vandaag naar de DA omdat ze sinds vandaag niet meer wilde eten en ineens erg sloom was en weer sinds het weekend slijm overgaf. Het ging zo goed met haar, at 2 x zo veel en zelfs een vriendin viel het op dat (zaterdag nog) dat ze er zo goed uitzag en veel levendiger was. Nou dat is zondag ineens omgeslagen, ze at nog maar 1 bordje en vandaag dus niets.
Ik moest zowiezo haar bloed weer laten testen i.v.m. haar beginnend nierfalen en de uitslag was zeeeer verrassend. Ik had in een ander topic al geschreven dat ze op homeopatische medicijnen stond voor haar niertjes en niet op nierdieet. De DA belde vanavond de uitslag door. De waardes waren perfect!!!!! de crea is van 170 (2 maand terug) naar 146 gegaan en de ureum van 14 naar 9,2 en haar fosfor zit op 1.26. Enkel haar eiwit was wat hoog die zat op 102 en mag normaal maar 77 zijn. Maar dat moeten we volgende week nog eens controleren omdat ze nu wat uitgedroogd was en infuus heeft gehad, zou dat evt daarmee te maken kunnen hebben. Inmiddels wil ze nog steeds niet eten :evil: heb al vanalles geprobeerd ze heeft enkel een snoepje op en een heel klein beetje van mijn hand gelikt maar dat was het dan. Hopelijk wil ze morgen weer eten. Ze heeft ook een injectie tegen de misselijkheid gehad en een pilletje om eetlust op te wekken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 07 februari 2011 - 22:36

Veel beterschap Daisy. :rub:

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:57

thnx, maar ze wil nog steeds niet eten dus heb haar vanochtend gedwangvoerd en doe dat strax nog maar eens. Ben blij dat de nierwaardes weer goed zijn maar waarom wil ze nu niet meer eten. :( Ze is helemaal gecontroleerd dus ook haar gebitje

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 08 februari 2011 - 16:08

:geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk vind je snel een oorzaak waarom ze geen eetlust heeft.  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 08 februari 2011 - 16:09

veel beterschap
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 februari 2011 - 16:37

Heel veel beterschap voor Daisy :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 08 februari 2011 - 16:51

Nierwaarden van rauwgevoerde katten liggen sowieso hoger dan die van brokgevoerde katten. Volgens dr. Tannetje Koning mogen honden en katten op rauw 10% hogere waardes hebben dan hun brokgevoerde soortgenoten. Dus het kreatinegehalte van een rauwgevoerde kat mag 180 zijn. ;)
Op dit moment is er een andere dierenartspraktijk in Nederland bezig om dit verder uit te zoeken door een wetenschappelijk onderzoek, ze proberen zoveel mogelijk bloed te prikken bij honden, super interessant, hopelijk doen ze het later ook eens bij katten.

Heel veel beterschap!
Maar een crea van 170 bij een rauwgevoerde kat is dus niet vreemd.

Bewerkt door Ester, 08 februari 2011 - 16:52.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:46

@ Esther, dat heb ik mijn DA al eens verteld maar ze luisterde niet, dit is toch wel hét bewijs dat het wel zo is want als de nieren aangetast zouden zijn zal dat nooit meer verbeteren. ik was er al van overtuigd hoor :)

Ben vanmiddag terug geweest want ik zag korstjes bij haar neus zitten en gele snot. Gisteren was dat nog niet. Ik had gisteravond al door dat ze niet rook en een kat die niets ruikt eet niet. Ze krijgt dus een herhalingskuurtje antibiotica en hopelijk gaat het binnen een aantal daagjes beter met haar. Ik heb haar net weer gedwangvoerd, want eten moet ze.

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:50

Daisy is nu opgenomen bij de DA. ze gaf nog over en diaree en wilde zelf nog steeds niet eten. Dwangvoeding bleef er ook niet in. Snoepjes van gisteren werden net onverteerd eruit gegooid.
Ze krijgt nu sonde voeding en morgen een echo, waarschijnlijk tumor :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:05

Heb je al een uitslag van de DA ? :rub: :rub: :rub: :geluk: :geluk: :geluk:

Bewerkt door PeggyJ, 11 februari 2011 - 11:05.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#11 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:11

Veel beterschap, hopelijk komt het allemaal nog goed!  De moed niet opgeven! :hug:

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 11 februari 2011 - 13:21

ik heb net gebeld, maar de assistente mocht niets zeggen. De DA belt mij strax persoonlijk. Mijn gevoel voorspeld geen goeds. Oh hopen dat t misschien toch meevalt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:12

:duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 11 februari 2011 - 21:08

Daisy is gelukkig weer thuis :d
Maarrrrr ze hebben niets kunnen vinden, geen verstopping en de verharding die ze op haar buik voelde waaraan ze dus twijfelden blijkt een te lang borstbeen te zijn :trance:
Haar lever was goed, haar niertjes wat klein maar zonder cysten en verder goed, en hart was ook prima.
Ze is wel al weer een beetje uit haar zelf gaan eten maar nu weten we dus nog steeds niet waardoor dat braken en waterige diarree vandaan komt.
Ze hebben nog wat bloed afgenomen en opgestuurd naar het lab om zeker te zijn dat leukemie en aids uitgesloten is. Dinsdag de uitslag hoop dat het nu weer de beter kant op gaat.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:24

:geluk: :geluk: :geluk: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding