Spring naar inhoud

- - - - -

Aw auw

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 februari 2011 - 03:40

Jeetje, het is nu 3u35 en ik moet morgen om 6u30 opstaan om te gaan werken. De reden dat ik nog wakker ben? Neen, ik ben niet zot. Ik kreeg gisterenavond zo'n plotse tandpijn en echt wel hevig. Ik kan hierdoor helemaal geen slaap vatten. In bed lig ik te woelen en ik wil dan mijn vriend niet wakker maken. Ik heb daarnet in het midden van de nacht een bad genomen :trance: en nu lig ik hier in de zetel. Telkens ik probeer te slapen, wordt de pijn heviger.

Morgen bel ik onmiddellijk naar de tandarts, maar ik heb dus werkelijk een serieuze angst van die tandenman :( . Is al van vroeger en ik ben ook al enige tijd niet meer naar de tandarts geweest. Ik vrees dat ik nu wel een gat heb en dat de pijn daarvan komt. Typisch, ik zal nu te lang gewacht hebben en ze zullen hoogstwaarschijnlijk die kies mogen trekken. Eigen schuld, dikke bult! Ik wil dus niet meer naar mijn oude tandarts gaan, want die heeft geen begrip voor mijn angst. Ik lig werkelijk te zweten en te beven op die stoel. Ik zal morgen eens bellen naar een vriendin en naar mijn broer om te weten bij wie zij gaan en daar eens informeren wanneer ze mij zouden kunnen ontvangen, want nog een nacht op deze manier houd ik niet vol.
Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 08 februari 2011 - 05:54

Oei, heel veel sterkte, hoop dat je nog een heel klein beetje hebt kunnen slapen :hug:
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 februari 2011 - 07:39

Ik heb dat ook gehad en dacht ook dat wordt trekken, maar de tandarts kan een heleboel hoor! Die kies heb ik nog steeds en is helemaal geheeld weer. Ik heb mijn tandarts verteld van mijn angst en hij gaat er zeer goed mee om. Ik ben nu niet meer bang. Als jouw tandarts geen begrip heeft voor jou, kan je inderdaad het beste een ander gaan opzoeken. Vraag altijd voor een verdoving als je bang bent trouwens! En wat ik dan zelf altijd doe, is me concentreren op wat ik nu eigenlijk voel... vaak blijkt dat ik dan amper pijn voel maar door je angst wordt dat erg uitvergroot. Oh en neem Bach rescue remedy tegen de zenuwen, dat hielp mij ook erg!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 08 februari 2011 - 08:18

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:31

:geluk: :geluk: :geluk: , ik had vroeger ook enorm veel angst van de tandarts. Maar sinds vorig jaar ben ik van tandarts veranderd en zij is echt heel zacht, nu vind ik het helemaal niet erg meer om jaarlijks op controle te gaan.  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 februari 2011 - 10:39

:hug: :hug: :hug:

Hopelijk krijg je snel hulp van een goede tandarts!

Ik had vroeger als kind ook een enorme schrik van de tandarts, de laatste keer dat ik bij hem was, ik denk dat ik toen 12 was, heb ik aan zijn baard getrokken en ben dan weggelopen! :oops:
Die had geen beetje gevoelens, een brute gast, dus het was verdiend!

Daarna hebben we een super-tandarts gevonden, en sindsdien heb ik ook helemaal geen schrik meer!
Die steekt bv de verdovingsampul voor de volgende patiënt in zijn jaszak, zo is die op lichaamstemperatuur en doet de prik minder pijn, het zijn al die klein dingen die het hem doen!
Sinds ik verhuisd ben moet ik wel wat verder rijden, maar toch blijf ik bij hem gaan, voor die jaarlijkse controle is dat nu ook niet zo hinderend!

:geluk:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:44

Sterkte en beterschap :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:13

Ik heb uiteindelijk 1,5u geslapen deze nacht. Echt fantastisch :( ! Ondertussen is de pijn terug weg, maar ik ben flink geweest en ik heb naar een tandarts gebeld. Hij was bezig en heeft mijn GSM-nr. genoteerd en hij heeft mij gezegd dat hij mij ten laatste morgen zou bellen om een afspraak te maken. Hij zei wel dat het hoogstwaarschijnlijk pas voor volgende week zou zijn. Als het blijft zoals het nu is, kan ik zeker nog één week wachten, maar als het terug zoals deze nacht is, zal ik moeten een andere contacteren. Ik hoop te kunnen wachten op deze, want mijn collega zegt dat hij zacht en begripvol is! Ik hoop echt een 'positieve' ervaring te hebben, zodat mijn angst kan minderen en ik dan ook jaarlijks op controle durf te gaan.
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:25

Mieke zei:

Ik heb uiteindelijk 1,5u geslapen deze nacht. Echt fantastisch :( ! Ondertussen is de pijn terug weg, maar ik ben flink geweest en ik heb naar een tandarts gebeld. Hij was bezig en heeft mijn GSM-nr. genoteerd en hij heeft mij gezegd dat hij mij ten laatste morgen zou bellen om een afspraak te maken. Hij zei wel dat het hoogstwaarschijnlijk pas voor volgende week zou zijn. Als het blijft zoals het nu is, kan ik zeker nog één week wachten, maar als het terug zoals deze nacht is, zal ik moeten een andere contacteren. Ik hoop te kunnen wachten op deze, want mijn collega zegt dat hij zacht en begripvol is! Ik hoop echt een 'positieve' ervaring te hebben, zodat mijn angst kan minderen en ik dan ook jaarlijks op controle durf te gaan.

Kan je niet uitleggen dat je nu pijn hebt? Gewoon even vlug kijken en noodoplossing bieden.  (Tijdelijke vulling, pijnstillers, ...)

Meestal als het zo'n pijn doet betekent dat dat het ontstoken is en moet je meestal toch eerst een antibioticakuur nemen vooraleer ze kunnen verder werken.

Oh ja, en pijn is goed ... in die zin dat de zenuw nog leeft en dat ze dus niet moet getrokken worden.  Dat zegt mijn tandarts toch altijd.
Het is natuurlijk wel beter om naar de tandarts te gaan voor de pijn. Maar goed, ik ben ook zo één die niet graag naar de tandarts gaat omdat ze altijd wel iets vinden in mijn mond. O:) Maar ga nu toch braaf elke 6 maanden en laatst heeft hij niets meer gevonden.  

Vind het ook zo irritant altijd die verwijtende opmerkingen. Je komt niet vaak genoeg, je moet stoppen met roken, waarom die slechte gewoonte, stop ermee, ... Gah, alsof dat mij gaat overhalen. O:)
Maar goed, hij ziet altijd wel aan mijn kop wanneer hij moet stoppen. :x

Veel moed! :geluk:

Bewerkt door zzzaramia, 08 februari 2011 - 18:26.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 februari 2011 - 19:13

zzzaramia zei:

Kan je niet uitleggen dat je nu pijn hebt? Gewoon even vlug kijken en noodoplossing bieden.  (Tijdelijke vulling, pijnstillers, ...)

Meestal als het zo'n pijn doet betekent dat dat het ontstoken is en moet je meestal toch eerst een antibioticakuur nemen vooraleer ze kunnen verder werken.

Oh ja, en pijn is goed ... in die zin dat de zenuw nog leeft en dat ze dus niet moet getrokken worden.  Dat zegt mijn tandarts toch altijd.
Het is natuurlijk wel beter om naar de tandarts te gaan voor de pijn. Maar goed, ik ben ook zo één die niet graag naar de tandarts gaat omdat ze altijd wel iets vinden in mijn mond. O:) Maar ga nu toch braaf elke 6 maanden en laatst heeft hij niets meer gevonden.  

Vind het ook zo irritant altijd die verwijtende opmerkingen. Je komt niet vaak genoeg, je moet stoppen met roken, waarom die slechte gewoonte, stop ermee, ... Gah, alsof dat mij gaat overhalen. O:)
Maar goed, hij ziet altijd wel aan mijn kop wanneer hij moet stoppen. :x

Veel moed! :geluk:

Toen ik belde had ik eigenlijk niet meer echt pijn en was het voor mij dan ook niet zo erg dat hij zei dat hij mij ging terugbellen. Ondertussen zijn we avond en begint te pijn terug te komen :( . Ik hoop maar dat ik kan slapen vannacht. Als hij morgen belt, zal hij mij toch een tijdelijke oplossing moeten bieden, want anders zal ik een ander moeten bellen. Ik ben pijnstillers gaan halen bij de apotheek, maar die helpen 'nog' niet.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 08 februari 2011 - 19:21

Bij erge pijn neemt mijn tandarts ons ergens tss in en repareert met een noodoplossing, en indien nodig schrijft hij pijnstillers of ab voor.
Dan de week erna mag ik gaan voor de definitive ingreep. Zelfs in het weekend bij erge pijn mogen we een briefje onder zijn voordeur steken en dan belt hij ons op om te komen. LIeve tandarts hé. :)

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 februari 2011 - 19:29

volgens mij heb je een ontsteking aan je tand. Hoop dat je snel geen pijn  meer hebt want tandpijn is echt verschrikkelijk :cry:

mamacalypso
mamacalypso
  • 806 berichten

#13 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:17

Een tandarts van wacht zei eens tegen mijn zoon dat gewone pijnstillers niet zo goed helpen bij tandpijn.Die zei om Spidifen te nemen en als het echt héél véél pijn doet er twee samen te nemen.Mijn zoon had dan een abces op zijn tandvlees en heeft eerst een kuur antibiotika moeten nemen,plus die Spidifen dan

lieve groetjes,mamacalypso
Sheba,Rusty en Speedy

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:25

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 09 februari 2011 - 09:49

En??? Heb je kunnen slapen Mieke??