Spring naar inhoud


- - - - -

Need some advice...


  • Log in om te reageren
73 reacties op dit onderwerp
YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten
    • Locatie: Sint-Niklaas
OFFLINE

#61 Geplaatst 09 februari 2011 - 15:36

M&M zei:

Samen kunnen we meer lenen dan hij alleen en er zijn heel wat verbouwingswerken aan het huis van zijn oma maar ik schik niet mee te tekenen zodat hij meer kan lenen als ik niet op het huis mag staan hoor..



Ik ben diegene die ervan uitgaat dat als je een koppel bent, je ook samen beslissingen neemt en dergelijke.. Ik heb den indruk dat hij meer aan zichzelf denkt.
Hij zei deze morgen zelfs dat hij sterk twijfelt om er een punt achter te zetten want dat ik altijd maar vies loop en dat er geen leute meer is. Ja sorry ik loop de laatste dagen wat vies maar wat zou je willen na zulk nieuws dat je dan nog van iemand anders moet horen want hij zelf zegt mij niets..

kopen en/of verbouwen doe je samen.
als hij jou niet nodig heeft om de kopen, heeft hij jou ook niet nodig om te verbouwen ...
elke euro die jij betaald of waar jij voor tekent ben je kwijt als het zou afspringen.
erger nog hij kan jou verder doen opdraaien voor het krediet ! of minstens een deel daarvan.
nooit meetekenen ! niet als borg, niet als medeontlener, zelfs niet ter kennisname ... :rub: tenzij voor "eigen haard" (en dan koop jij mee en ben je mede-eigenaar)  





Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
    • Locatie: Langdorp
  • 4 katten
OFFLINE

#62 Geplaatst 09 februari 2011 - 15:36

Als ik dit zo lees lijkt het mij ook alsof hij je alleen maar voor de lening nodig heeft... Klinkt niet als een gezonde relatie.
Ik sluit me bij iedereen hier aan, het lijkt me geen goed idee om mee te gaan betalen voor iets dat niet van jou zal zijn.

Denk er nog maar goed over na, en niet alleen over het wel of niet meebetalen. Maar ook hoe je je relatie binnen een 3-tal jaar ziet.
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#63 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:22

M&M zei:

Bij hem zou het de bedoeling zijn het huis alleen te kopen, dus dat het op zijn naam staat maar dat de verbouwlening wel door beide getekend word en als het zou mislukken zou hij mij dan de helft van die verbouwlening terugbetalen maar dan zit hij wel schoon in zijn verbouwd huis dat hij kunnen realiseren heeft door mij en ik sta dan op straat.
Zn reactie was: je kan dan toch huren?

Kweet niet ze...

Ik ben eerder zo van het gedacht van als je een koppel bent dan ga je toch samen ergens voor als koppel...
En dat er dan dingen duidelijk op papier gezet worden, geen probleem, is niet meer dan normaal maar op zo'n manier...

Als mijn man mij dat zou zeggen zou ik denken dat hij al plannen aan het smeden is en mijn geld nodig heeft om die plannen te kunnen smeden die zich later alleen tegen mij kunnen keren. Je wint er niks of niks aan. Je gaat een lening aan, hebt niks en kan niks aftrekken en hij gaat met de grote vogel lopen..

En wat als hij je dat geld om één of andere reden niet kan terugbetalen als hij de relatie beëindigd? Waarom zou hij op dat ogenblik wel het geld hebben of vandaan halen? Plus de leningsakte moet dan gewijzigd worden wat kosten meebrengt en wat als hij de leningsakte niet wijzigt, dan blijf je aanspreekbaar door de bank hé.

Niet doen meid, geloof me, koop zelf iets met jouw geld en laat hem betalen voor het huis dat hij alleen op zijn naam wilt. Je hebt niks voor niks in het leven.

En eerlijk gezegd, als hij zo'n uitspraken doet zou ik zelf niet meer willen meekopen. je ziet dat huis toch niet zitten

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
    • Locatie: Sint-Joris-Winge
  • 4 katten
OFFLINE

#64 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:26

Klinkt hard, maar denk wel de realiteit: Stoppen met die relatie! :hug:

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#65 Geplaatst 09 februari 2011 - 17:35

goh: als iemand een bouwgrond heeft op zijn naam. en een koppel leent voor het huis erop, dan is bij scheiding dat huis van diegene die de bouwgrond had. Dat die ander meebetaald heeft aan dat huis, maakt niks uit.

dit wetende, zou ik niet zo zeker zijn van die verbouwlening mee te tekenen en dat achteraf hij je terugbetaald. ik denk dat het aan zijn goedwil zal liggen of hij je terugbetaald. en zulke goedwil is vaak ver te zoeken bij een scheiding.

net als iedereen vraag ik me af of jullie wel op dezelfde plaats zijn in jullie relatie. Is hij de ware voor jou? maar ben jij ook de ware voor hem?  

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
    • Locatie: Wildervank
  • 2 katten
OFFLINE

#66 Geplaatst 09 februari 2011 - 18:21

Ik kan alleen maar meegaan met de rest, en zeggen doe het niet, stel dat jullie uitelkaar gaan hoe wil hij jou dan de helft van die verbouwingslening terug betalen :catnoknow ik zou hem z`n zin niet geven hoor want die vent is jou gewoon niet waard, sterkte met alles :hug: :hug: :hug:  
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
    • Locatie: Mechelen
  • 2 katten
OFFLINE

#67 Geplaatst 09 februari 2011 - 18:41

Mee betalen zonder mede eigenaar te worden? Nooit doen!
Als hij groot genoeg is om alleen te kopen, is hij ook groot genoeg om alleen te investeren. Soms is hard zijn nodig. Hoe graag je iemand ook ziet, stort je niet in een financieel avontuur wanneer het ook anders kan...
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#68 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:35

Frances zei:

Klinkt hard, maar denk wel de realiteit: Stoppen met die relatie! :hug:

Ik was het ook net aan het denken om het zo te zetten

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
    • Locatie: Aalst
  • 2 katten
OFFLINE

#69 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:37

Thundernimf zei:

Ik was het ook net aan het denken om het zo te zetten

Ik zou het zelfs durven stellen dat ze de titel misschien kan aanpassen: "need some guts..."
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
    • Locatie: West - Vlaanderen
  • 2 katten
OFFLINE

#70 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:57

M&M zei:

Bij hem zou het de bedoeling zijn het huis alleen te kopen, dus dat het op zijn naam staat maar dat de verbouwlening wel door beide getekend word en als het zou mislukken zou hij mij dan de helft van die verbouwlening terugbetalen maar dan zit hij wel schoon in zijn verbouwd huis dat hij kunnen realiseren heeft door mij en ik sta dan op straat.
Zn reactie was: je kan dan toch huren?

Kweet niet ze...

Ik ben eerder zo van het gedacht van als je een koppel bent dan ga je toch samen ergens voor als koppel...
En dat er dan dingen duidelijk op papier gezet worden, geen probleem, is niet meer dan normaal maar op zo'n manier...

:trance: ??? Jeetje, zoiets onbeschoft, egoïstisch en stom heb ik nu nog nooit gehoord. Denkt hij echt dat dit fair is? Ziet hij niet in dat dit voorstel gewoon op de ballen trekt. Stel dat het verkeerd loopt, zal hij de verbouwingslening terug betalen. Kan dit ergens wettelijk op papier gezet worden of moet jij hem maar op z'n woord geloven? En dan nog...stel dat het kan op papier gezet worden, trekt het nog op niets. Hij heeft je geld niet nodig om het te kopen, moet hij het ook niet nodig hebben om zijn stulpje in orde te zetten. Hier zou ik absoluut niet in meegaan. Ik vind persoonlijk dat jouw vriend geen beetje respect toont naar jou toe. Mijn vriend kan soms een boer zijn, maar zoiets zou hij nu toch nooit zeggen. Als je een koppel bent, ga je er ofwel samen voor en koop je samen iets. Tenzij je inderdaad zoals sommige misschien een negatieve ervaring hebt gehad in het verleden en gewoon iets voor jezelf wilt, maar dan moet er niet verwacht worden dat de andere kost gaat inbrengen. Je hebt ook van die typische voorbeelden. Mannen kopen alles van materiaal en laten ze lekker hun naam op de factuur plaatsen en wat koopt de vrouw...de verf :wall: , want die kan je lekker niet meenemen als je jouw boeltje mag pakken ;) .

Bij mij is het simpel! Ik ken niet de volledige situatie dus dumpen die handel is makkelijk gezegd voor een buitenstaander, maar ik zou in ieder geval 0 euro in dat huis investeren. De enige kosten die ik zou wensen te DELEN, is de maandelijkse betaling voor de elektriciteit, het water, het internet en het eten!

Bewerkt door Mieke'tje, 09 februari 2011 - 20:57.

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#71 Geplaatst 09 februari 2011 - 21:23

Lees haar ander topic er dan ook maar eens bij :evil:

Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
    • Locatie: Mechelen
  • 3 katten
OFFLINE

#72 Geplaatst 09 februari 2011 - 21:36

Thundernimf zei:

Lees haar ander topic er dan ook maar eens bij :evil:

Inderdaad, alleen al vanwege dat andere topic moet ze bij die vent weg!
Ik snap al niet waarom ze er nog bij is!
Eerst zet die vent er een punt achter, omdat hij naar zijn ex terug wil, en altijd gevoelens voor haar heeft gehad blablabla. Dan dumpt ze hem weer na een paar dagen en dan ben jij weer goed genoeg???
Je bent veel meer waard!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
    • Locatie: Deurne
  • 9 katten
OFFLINE

#73 Geplaatst 09 februari 2011 - 21:45

Vanessa81 zei:

Inderdaad, alleen al vanwege dat andere topic moet ze bij die vent weg!
Ik snap al niet waarom ze er nog bij is!
Eerst zet die vent er een punt achter, omdat hij naar zijn ex terug wil, en altijd gevoelens voor haar heeft gehad blablabla. Dan dumpt ze hem weer na een paar dagen en dan ben jij weer goed genoeg???
Je bent veel meer waard!

ik heb haar ook al gezegd hoe en wat enz ,

Er is een groot verschil tussen het weten en het effectief het ook doen

Aan dat 2e zit zij bijlange nog niet ,

Lossen is iets wreed soms
maar ook wel goed vaak
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#74 Geplaatst 09 februari 2011 - 23:37

M&M zei:

Bij hem zou het de bedoeling zijn het huis alleen te kopen, dus dat het op zijn naam staat maar dat de verbouwlening wel door beide getekend word en als het zou mislukken zou hij mij dan de helft van die verbouwlening terugbetalen

En met welk geld zou hij de helft van die verbouwlening dan wel niet terugbetalen aan jou, de rede dat jij daarvoor moet meebetalen is toch net dat hij dat alleen niet kan betalen...

Hoe moeilijk het ook is, trap niet in zijn leugens en denk aan jezelf. Wilt hij alleen een huis, laat hem er dan ook maar in zijn eentje voor opdraaien en blijf er volledig buiten. Kan hij het dan niet betalen? Niet jouw probleem.