Spring naar inhoud

- - - - -

Fifé Stambomen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:55

Ik zit al een tijdje met een vraagje betreffende de registratie van katten bij Fifé.
Bij contacten op shows (onafhankelijke) is mij verteld dat FIFE geen CFA stambomen van Abessijnen zou erkennen indien er 036.- lijnen (zonder verdunning in vroegere lijnen) zouden inzitten.
Ik kan dat moeilijk aannemen omdat je dat wel in alle lijnen ergens terug vind, maar had graag eens geweten wat hier juist van aan is.
En indien dit toch juist is wat de filosofie hierachter is.
En nog een andere vraag is er een verschil tussen enerzijds Mundikat en Felikat

Bewerkt door Randa, 08 februari 2011 - 12:58.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:58

ik denk dat dit een broodje aap is

Bewerkt door Nahs, 08 februari 2011 - 12:59.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:02

Ik denk dat ook maar dat is iets wat door sommige wel wordt verkondigd en daarom dat ik de vraag stel.
Ik weet dat hier enkele mensen zijn die mij daar exact kunnen op antwoorden en zo kan ik ook met kennis van zaken de mensen tegenspreken die dit verkondigen.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:57

het is de CFA die bepaalde dingen niet tolereert binnen foklijnen, waardoor je tot 8 generaties zuivere stamboom moet kunnen aantonen.

ip mag er geen verschil zijn tussen geen enkele club die stambomen afgeeft die vallen onder de Fifé

Jumanah
Jumanah
  • 18 berichten

#5 Geplaatst 08 februari 2011 - 14:08

In het verleden waren er alleen 0380- CFA nummers voor Abessijnen. Ergens eind jaren 80 begin jaren 90 is er besloten dat alle wildkleur en sorrel abessijnen uit een blauw of fawn ouder vanaf dat moment een 0360- nummer kregen en kwam de verplichting om ipv 5 generatie's een 8 generatie stamboom aan te leveren voor registratie bij de CFA (dit had volgens mij te maken met eventuele zilvers die voor kunnen komen in de achtergrond). Eenmaal een 0360- nummer altijd een 0360- nummer. Al snel werden de 0380- nummers schaars en kreeg dit nummer een kleine groep aanhangers waaronder een paar prominenten Abessijnenfokkers zoals Wain Harding van Bastis.  Meer dan eens werden er uit 0380 x 0380 ook blauw en fawn geboren. Iets wat ook logies is net als dat er af en toe wel eens een langhaar te voorschijn kwam. Want de achtergrond van alle 0380 en 0360 katten is gelijk. Voor registratie bij de Fife maakt het geen verschil of een Abessijn nu een 0380- 0f 0360- nummer heeft beide worden erkend.

Overigens is de 0360- nummering nu niet meer van toepassing elke nieuw geregistreerde kat bij de CFA krijgt gewoon een 0380- nummer. Volgens mij geld dit vanaf 2011. De verplichting om 8 generaties aan stambomen voor registratie bij de CFA aan te leveren blijft gewoon van kracht.

Bewerkt door Jumanah, 08 februari 2011 - 14:22.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 08 februari 2011 - 14:18

Bedankt voor de uitleg.  Dit was ongeveer wat ik bij het inbrengen van mijn stambomen in mijn programma al had achterhaald maar ik zat dus echt met die verhalen die vrij frequent opduiken in het onafhankelijke circuit