Spring naar inhoud

- - - - -

Vragen ivm darmontsteking.

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#1 Geplaatst 08 februari 2011 - 20:43

Kaatje (6 maanden) geeft over sinds zaterdagavond en is lusteloos.
Maandag ben ik met haar naar de dierenarts geweest en het verdict was darmontsteking. Ze heeft een spuitje gehad en antibioticapillekes moet ik gedurende 5 dagen verder geven.

Vandaag is ze enorm lusteloos. Ze ligt daar maar voortdurend te liggen. Ik heb haar wel al zien drinken maar ze wil niets eten. Ik heb al vanalles geprobeerd. Gaande van droge brokken tot hesp, kip, natvoer,... Ik ben zelfs whiskas gaan halen om te proberen maar niets helpt. Iemand suggesties?
Hoelang kan dit zo duren? Ik denk eraan om morgen terug bij de dierenarts langs te gaan of wat denken jullie?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 08 februari 2011 - 20:51

Ik zou nu nog naar de da bellen om te overleggen. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#3 Geplaatst 08 februari 2011 - 20:56

:geluk: Ocharme. Veel beterschap voor je kleine meisje en hopelijk weet de da raad!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:13

Ik zou het aanzien tot morgen, en als ze morgen nog niks wil eten dan zou ik dwangvoeren met a/d hills. Als je bij die natvoeding een klein beetje water of kattenmelk of koffiemelk doet kan je het in een spuitje optrekken en geven aan Kaatje.
Probeer ook of ze kattenmelk of koffiemelk wil, ze moet toch drinken en anders ook met een spuitje in het mondje doen. Het is niet plezant maar het moet als je niet wil dat ze uitdroogt.
Hilss a/d kan je bestellen bij de apotheek of bij je dierenarts halen.
Succes. :geluk: :rub:

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:15

A/D Hills is altijd heel goed voor herstellende poezen.
En een groot voordeel zoals Catherine steeds zei,je kan het in een spuitje optrekken.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#6 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:53

Ze heeft net wat gegeten (zeer weinig) maar ze heeft het terug overgegeven.
Ik ga nog aanzien tot morgen en dan naar de dierenarts bellen om terug langs te komen.

Koorts heeft ze niet. Ze heeft 38.4.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#7 Geplaatst 09 februari 2011 - 07:26

Vanmorgen heeft ze terug wat korreltjes gegeten en dat is er ingebleven. Goed nieuws dus. Maar ze is nog altijd even lusteloos.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 februari 2011 - 08:26

Heel veel beterschap voor Kaatje :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:00

kan dat niet door antibioticakuur?? de slechte kiemen worden nu ten slotte aangevallen, waardoor haar lichaampje heel wat de verduren krijgt volgens mij?

met Nikita is het ongeveer hetzelfde probleem, ook een spuit gekregen, maar zij moet wel niet overgeven (moest voordien ook niet overgeven) ze slaapt nu wel ietsje meer... hoop dat ze snel terug beter is!!
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 09 februari 2011 - 13:02

Dienen ad hills is inderdaad goed voor zieke poezen die moeten herstellen maar die is niet altijd aangeraden als het om een darmontsteking gaat.
Onlangs was onzen diddl ook ziek (opstoot van variant van niesziekte) en die heeft sowieso een chronische darmontsteking van dikke en dunne darm.
En die wou zijnen dd hills niet eten.
We hadden nog ad staan en hadden hem dat gegeven.
Ik zei dat tegen de dierenarts dat we hem dat gegeven hadden om hem toch maar te doen eten
En ze zei dat we daar toch moeten mee opletten, dat ad te vergelijken is met astronautenvoeding ,dat dat straf  spul is, en dat niet zo geschikt is bij darmontstekingen.
Dat kan te zwaar zijn voor die darmen die ontstoken zijn en voor nog meer problemen zorgen.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#11 Geplaatst 09 februari 2011 - 15:06

Ze is nu toch aan de beterhand en meer allerter :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#12 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:30

Oef   :thumb: !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:13

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag