Spring naar inhoud

- - - - -

Onbetrouwbare collega's....

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:48

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 10 februari 2011 - 11:14

Nou, die is dus niet op komen dagen voor haar werk en neemt nog altijd de telefoon niet op. Dat wordt politiewerk dus.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:17

Woei, wat een drama soap!

Het is vervelend. Als je ze stom vind zou ik ze gewoon verlinken. But don't get involved! Straks gaan die twee jouw bij betrekken! Ik zal uitkijken als ik jouw was, en als de baas niet in de gaten heeft, en je voelt je niet prettig bij. Dan zou ik wachten totdat die twee opgerot zijn. Als ze ontslagen worden dan is de werksfeer prettiger. Maar loopt er niet te tobben. Denk aan jezelf. Als het langer duurt zou ik voor een andere baan zoeken. Tenzij je een vast contract heb, zou ik voorzichter zijn als het niet kosher is.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:21

Zwerver zei:

Woei, wat een drama soap!

Het is vervelend. Als je ze stom vind zou ik ze gewoon verlinken. But don't get involved! Straks gaan die twee jouw bij betrekken! Ik zal uitkijken als ik jouw was, en als de baas niet in de gaten heeft, en je voelt je niet prettig bij. Dan zou ik wachten totdat die twee opgerot zijn. Als ze ontslagen worden dan is de werksfeer prettiger. Maar loopt er niet te tobben. Denk aan jezelf. Als het langer duurt zou ik voor een andere baan zoeken. Tenzij je een vast contract heb, zou ik voorzichter zijn als het niet kosher is.

Ik ben zelf leidinggevende en heb meteen aan de bel getrokken natuurlijk. Is geen verlinken, is onze eigendommen beschermen.

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 10 februari 2011 - 12:23.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:56

Inderdaad, iets van een ander neem je niet weg.  En als leidinggevende heb je toch je verantwoordelijkheid he.  Dus goed van jou om "aan de bel te trekken".

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:26

Ginger-en-Noortje zei:

Ik ben zelf leidinggevende en heb meteen aan de bel getrokken natuurlijk. Is geen verlinken, is onze eigendommen beschermen.

Als je leidinggevende ben, waarom ontsla je ze niet meteen? Je hebt bewijs materiaal. Je zei zelf dat je nog met ie mensen moest werken...

Ik zou als ik jou was hulp inschakelen bij een collega van een andere filiaal, omdat je straks zonder personeel zit.

Maar als je leidinggevende bent, betekent dat je zo ook heb aangenomen. Baas zou niet erg blij mee zijn...
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:29

Direct ontslaan kan je niet.  Je moet ze er eerst met confronteren.
Weigeren ze elk contact, dan kan je inderdaad overgaan tot ontslag.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:31

Bene zei:

Direct ontslaan kan je niet. Je moet ze er eerst met confronteren.
Weigeren ze elk contact, dan kan je inderdaad overgaan tot ontslag.

Bij diefstal wel + politie inschakelen. Er loopt altijd een security rond de winkels rond en die kunnen de videofilmpjes natrekken.
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:32

Ja, misschien is het in een winkel anders, dan op kantoor.
Ik kon die niet op die manier doen. Ik heb inderdaad de politie gebeld, de werknemer in kwestie ermee geconfronteerd.  Dan pas kan je overgaan tot ontslag.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#25 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:37

Tsjonge jonge en dan zeker zo handje ophouden bij de staat bah!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:45

Zwerver zei:

Als je leidinggevende ben, waarom ontsla je ze niet meteen? Je hebt bewijs materiaal. Je zei zelf dat je nog met ie mensen moest werken...

Ik zou als ik jou was hulp inschakelen bij een collega van een andere filiaal, omdat je straks zonder personeel zit.

Maar als je leidinggevende bent, betekent dat je zo ook heb aangenomen. Baas zou niet erg blij mee zijn...

Ik ben niet de direct leidinggevende. Omdat we ze eerst moeten confronteren, verhoor opmaken voor aangifte etc.
als we ze direct ontslaan kunnen we ze niet meer ontbieden. Dan hebben we geen macht meer over ze. Een van twee is al helemaal niet bereikbaar, dus je hoort t verhaal dan maar van een kant ook nog.

Vandaag zijn ze allebei op staande voet ontslagen, maar dat kan je dus niet voordat je enkele protocollen doorlopen hebt. Zo kunnen we ook de politie erbij halen, boetes opleggen, ze beide op de zwarte lijst aanmelden en zorgen voor een strafblad. Als je dat allemaal niet doet, komen ze er veel te  gemakkelijk af. En een van twee weet dus nog niet eens dat ze ontslagen is (ze zal t alleszins wel vermoeden hoor, anders kwam ze wel werken.)

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#27 Geplaatst 11 februari 2011 - 01:16

Ja als je je nog niet eens afmeld zou dat al reden voor ontslag zijn. Maar hadden ze een vast contract?

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 11 februari 2011 - 06:53

Beau zei:

Ja als je je nog niet eens afmeld zou dat al reden voor ontslag zijn. Maar hadden ze een vast contract?

Ze waren beide rond november aangenomen dus nee, nog geen vaste aanstelling, maar wel beide een contract van 24 uur. Dus er valt een groot gat in de roosters zo he....