Spring naar inhoud

- - - - -

Aparte kattenras combinatie

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#1 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:33

Kan een druk ras samen met een rustig ras of is dat af te raden? Aan de ene kant ben ik bang dat het mis gaat, misschien niet helemaal dat katten echt ruzie hebben. Maar misschien wel dat t rustige ras zich niet meer fijn voelt zoals ik eerder hoorde bij iemand die Siamezen bij een ragdoll zette. Maar zojuist vond ik een cattery die zowel ragdolls als Turkse Angora's fokt, toch vrij uniek dacht ik zo. Net als die met perzen en bengalen!

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:37

Ik heb nu 1 bengaal en 2 somali's, dat gaat best goed al speelt de bengaal wel hard. Ik heb er een Bengaal-kitten bij gehad maar die heb ik na 2 maanden teruggebracht naar de fokker want die verziekte de harmonie in de groep en pestte met name mijn oudste somali. En dat ging er heel heftig aan toe.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#3 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:42

Een somali is toch ook best druk? Dus die vind ik juist wel goed passen bij bengalen

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:50

Beau zei:

Een somali is toch ook best druk? Dus die vind ik juist wel goed passen bij bengalen

Energiek wel, maar ze spelen lang niet zo ruw en gemeen als mijn Bengaal.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:52

Niet alle Somali's hoor, mijn Somali is heel rustig, de drukste zijn hier de Siamees en de Britjes (tabby), die zijn toch anders dan de effen Britjes! ;)

Wat ik heb opgemerkt dat de britjes hier echt pestkopjes zijn.
De Siamees en Somali zijn heel zachtaardig en willen ieders vriend zijn, alhoewel dat mijn Siameesjes soms het gedrag van mijn Britjes kopiƫert!

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#6 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:54

Moet je nagaan een pers en een bengaal in huis dat is helemaal 2 uiterste

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#7 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:55

Beau zei:

:ha ik zie die Pers al heel vuil kijken naar die Bengaal :ha

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 08 februari 2011 - 21:57

Beau zei:

Dat denk ik ook :ha , ocharme die pers! :lachen:

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#9 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:00

Volgens die vrouw gaat het heel goed?! Misschien is het toch niet zo rasafhankelijk of katten met elkaar kunnen

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:06

Beau zei:

Volgens die vrouw gaat het heel goed?! Misschien is het toch niet zo rasafhankelijk of katten met elkaar kunnen
Je kan daar idd geluk in hebben. :)

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 09 februari 2011 - 15:11

Het kan ook liggen omdat ze met elkaar opgegroeid zijn en het gewoon zijn.

Ik merk thuis zelf ook wel dat mijn Siamees de hevigste in huis is. Zij speelt dan ook met alle katten en die vinden dat niet altijd even fijn. Toen ik nog 2 Siamezen had, merkte ik wel dat dit meer rust bracht bij mijn Siamees omdat ze dan eens heel wild kon rollebollen op haar niveau om het maar zo te zeggen.
Het hangt natuurlijk ook van de kat af. Zo had ik bij mijn ouders een Siamees en 2 perzen, maar die Siamees had enkel aandacht voor haar personeel en de vogels buiten dus liet ze de perzen met rust. Die twee perzen speelden dan met elkaar, dit zeer rustig wel. :) Op hun niveau. :p

Bewerkt door Vennen, 09 februari 2011 - 15:12.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#12 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:10

Ja dat is denk ik ook een goede oplossing zorgen dat t drukke/dominante ras een zelfde soort maatje heeft zodat ze de andere met rust laten

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#13 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:44

Ook hier in huis zijn mijn persjes en zotjes een stuk drukker dan de Thai (siamees). Vooral de kleine vindt het erg amusant om Skimir te pesten en zich bovenop hem te nestelen. Skimir houdt daar helemaal niet van, maar bij haar staat hij het toch wel toe. Ik denk dat hij onder de indruk is van haar brutaliteit :ha
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:58

Knighty is een Britslanghaar/american curl en Zwerver een vuilnisbak rasje.

Zwerver is een erge dominant poesje. Gromt, blaas en valt Knighty altijd aan.
Knighty is een vrede lieve kat (weet niet waar de karakter vandaan komt) maar zal nooit beginnen met stoeien.

Nu Knighty een grote kater wordt, piept Zwerver nu. Hij, de vriendelijke katertje is een sterke kat geworden. Als Zwerver begint aan te vallen dan zet hij zijn tandjes in haar nek zovan: nou koest!

En dan likt ie haar op haar hoofdje zovan: ik heb gewonnen en zij zegt: grom... xD
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#15 Geplaatst 12 februari 2011 - 21:40

Ik heb een jaar of 10 geleden tesamen met mijn perzen ook bengalen gehad en dat ging heel goed. Ik had wel een krabpaal van ruim 5 meter breed en plafond hoog zodat ze zich allemaal konden uitleven. Dit hadden we in de garage gebouwd die aan de gang van het huis zat. Daar was hun plaats maar konden wel overal lopen.
Nu heb ik 4 zwerfkatjes samen met me perzen ( heb al 19 jaar perzen) en gaat ook goed. Slapen samen eten samen enz enz
De perzen zijn wel rustiger dan de bengalen en huiskatjes maar ik ondervond nooit een probleem met de rassen tesamen.