Spring naar inhoud

- - - - -

Kan het kwaad als ze insecten eten?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 februari 2011 - 09:23

Féline en Alissia zijn echte vangers, geen enkel beestje is veilig voor hun.  Gisteravond zat er een heel raar, redelijk groot rood "beestje" in onze living en Féline heeft het opgegeten.   (grrrrr en anders is ze zo kieskeurig!)

Kan dat kwaad?  

We hebben haar wel net ontwormd.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:10

ik denk niet dat dat kwaad kan, katten die buiten lopen spelen volgens mij ook constant vanalles binnen. als het giftig is, zou het een bepaalde stof uitscheiden die te vies is om op te eten zou ik denken.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:24

Hebben jullie een houtkachel of zo? Als je dan houtblokken in haalt daar tss zitten nog al eens van die rode beesten die overwinteren tss het hout.
Maar over het algemeen kan een insect opeten hier niet gevaarlijk zijn. Het zijn nog goede proteinen ook. ;)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:31

catherine zei:

Hebben jullie een houtkachel of zo? Als je dan houtblokken in haalt daar tss zitten nog al eens van die rode beesten die overwinteren tss het hout.
Maar over het algemeen kan een insect opeten hier niet gevaarlijk zijn. Het zijn nog goede proteinen ook. ;)

Wij hebben een krabpaal waar 2 "boomstammen" aan zijn, zouden die daaruit kunnen komen??? We hebben er al zo'n 2 gevonden.

brrrrrrrr :onzeker:

Bewerkt door Jessie_A&A, 09 februari 2011 - 12:33.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:37

Denk dat ik weet wat je bedoelt! Gisteren zat hier ook zo'n goor beest. Lijkt zowat op een kevertje, met wat rood op z'n rug. :louche: Ik heb het hier zelf 'vermoord' en de vuilnisbak in gedaan. Anaïs wou het ook al opeten.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:40

Frances zei:

Denk dat ik weet wat je bedoelt! Gisteren zat hier ook zo'n goor beest. Lijkt zowat op een kevertje, met wat rood op z'n rug. :louche: Ik heb het hier zelf 'vermoord' en de vuilnisbak in gedaan. Anaïs wou het ook al opeten.

brrrr ik huiver er gewoon van!!!!   Heb jij ook zo een krabpaal dan?

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:40

Hier eten ze graag muggen en vliegen. Meestal kloppen we die dan een beetje dood en laten de kat er dan mee spelen en het beestje opeten (klinkt barbaars he :oops: maar ze vinden dat zo leuk).
Denk dat dat geen kwaad kan, maar zou ze waarschijnlijk ook geen rode beesten ofzo laten opeten.

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:41

Louise zei:

Hier eten ze graag muggen en vliegen. Meestal kloppen we die dan een beetje dood en laten de kat er dan mee spelen en het beestje opeten (klinkt barbaars he :oops: maar ze vinden dat zo leuk).
Denk dat dat geen kwaad kan, maar zou ze waarschijnlijk ook geen rode beesten ofzo laten opeten.

oooooh foei!!! hihihi :LOL:   Nee, maar we waren net te laat :onzeker:

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:43

Zal wel geen kwaad kunnen hoor ;) Katten die buiten gaan eten veel viezere dingen!

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:55

Jessie_A&A zei:

brrrr ik huiver er gewoon van!!!!   Heb jij ook zo een krabpaal dan?

Nee maar een houtkachel dus ja waarschijnlijk van in het hout hé. Brrrr gore beesten hé. Als ik het kan vermijden dat ze een vlieg ofzo opeten, doe ik dat wel... (Nadat ze er indd eerst even mee gespeeld hebben :lachen: )

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 09 februari 2011 - 17:36

Jessie_A&A zei:

Wij hebben een krabpaal waar 2 "boomstammen" aan zijn, zouden die daaruit kunnen komen??? We hebben er al zo'n 2 gevonden.

brrrrrrrr :onzeker:

Ja die zouden daar wel eens kunnen inzitten. Bij mijn schoonbroer hebben ze een hout casette. En ze gaan dan elke dag een stock hout inhalen die word dan in een bak gezet.
Daar hebben ze ook zo van die gore rode beesten gehad, ze hebben ze moeten verdelgen met insectenspray omdat het er teveel waren.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 februari 2011 - 17:51

het enige wat ik weet is dat slakken niet zo goed zijn, onze al overleden kater is eens ziek geweest omdat hij aan slak had gelikt.  blijkbaar zitten daar gifstoffen in waar een kat niet tegen kan.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 09 februari 2011 - 18:49

Als het een vuurwants was kan het normaal gezien geen kwaad, die zijn niet giftig, zien er alleen een beetje griezelig uit ;)

[IMG]http://www.google.be/url?source=imgres&ct=img&q=http://slamenietdood.web-log.nl/sla_me_niet_dood_over_kle/images/vuurwants1_zed031206.jpg&sa=X&ei=e9NSTe2kDYKSOvWFpKsH&ved=0CAQQ8wc&usg=AFQjCNFK9-abOJ0taF50rjr7xgTmaKVGCw[/IMG]

Geplaatste afbeelding