Spring naar inhoud

- - - - -

Droogvoer: Wie gebruikt ook Cat Activity Fun Board ipv voerbak?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 februari 2011 - 09:47

Elke ochtend en in de avond geeft ik m'n katjes 50gr natvoer, dat kan Felix (de junkfood voor katten) of rauw (gezonde maaltijd). Voordat ik ze natvoer geeft moeten ze eerst rennen en spelen.

M'n katten wegen ieder 3 kilo (ze zijn 7 maanden). Volgens laatste bezoekje van de DA zijn m'n katten slank en gespierd.

Ik ben er best trots op! :heart:

Maar niet alleen sterk! Maar ook erg slim, thanks to the Cat Activity Fun Board!

Laatste tijd gebruik ik geen voerbak meer om m'n katten droogvoer te geven, maar de Cat Activity Fun Board met Hill's brokjes. Ik zie Knighty en Zwerver met elkaar spelen. Ze doen echt alles werkelijk samen!
Ik ben benieuwd wie z'n katten ook Cat Activity Fun Board gebruikt voor voeding? Het is eeen geweldig produkt!

Ooh, ik leg nooit snoepjes! Ik geeft m'n katten snoepjes als een beloning

http://www.zooplus.n...peelgoed/115002
Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2011 - 18:09

Ik heb ook geen voerbakjes staan, gebruik ook het fun board, een voerbal, verstop brokjes, strooi ze uit, gooi ze weg, stop ze in een kitty roundabout... Werken voor de kost hier! :d

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:47

jopperke zei:

Ik heb ook geen voerbakjes staan, gebruik ook het fun board, een voerbal, verstop brokjes, strooi ze uit, gooi ze weg, stop ze in een kitty roundabout... Werken voor de kost hier! :d

Hahaha vind ik ook! Als ze gaan luieren dan zeg ik: SPEEELUH? (hoog stemmetje) en ja hoor! Dan zijn ze opeens wel actief.

Ik heb gemerkt als katten zich vervelen dat ze gewoon naar de raam staren, vogeltjes kijken ofzo. Maar er is altijd tijd voor speel moment!

Die activity board is echt geweldig! Werken voor je kost! Geen voederbakjes, maar als je wilt eten moet je moeite doen denk ik over m'n katten.

Ik heb wel 2 vaste tijdstippen dat ze ieder 50 gram natvoer krijgen. Dat is de moment dat ze wel bij een voederbakje mogen genieten.

Maar Royal Canin en Hill's MAN! Zo'n 2 kilo zak is ongeveer 20 euro. Als ik ze gewoon in een voederbakje zet, dan is het binnen paar minuten leeg en dan hoeven ze ook niet meer de natvoer heb ik gemerkt.

Alleen bij de activity board, die eerste gedeelte met ie blokjes, hebben ze gauw door, die tweede vinden ze het leuks, de 3e vinden ze erg stom en bij de 4e met ie bolletjes stop ik in elk bolleke een snoepje.

Ow ja de mousehole stop ik weleens een echt stukje rauwe vlees! :heart:
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 19:36

RC en Hill's is gewoon duur. Hier krijgen ze enkel voer dat geen granen bevat (niet dat dat perse goedkoper is), omdat ze daar écht niet tegen kunnen. Ik ruik de kattenbak nu niet meer en de kakjes zien er veel beter uit :) Ook ik verstop voer, gooi brokjes weg,... Een portie natvoer wordt hier altijd zeer gesmaakt :x En rauwvoer ook natuurlijk! Kip, kalkoen, konijn, etc.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:42

Hier eten ze ook al 2 jaar uit het activity board i.p.v. uit een kommetje. Ze verkiezen hier wel het gemakkelijkste deel :x , de vierkante gaatjes, daar moeten ze het minste moeite voor doen. Maar als ik de gaatjes niet bijvul halen ze de brokjes ook uit de andere delen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#6 Geplaatst 11 februari 2011 - 14:22

De vierkante gaatjes zijn volgens de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet om brokjes in te doen maar eerder iets van kattenmelk ofzo. De rest van het bord is expres zo ontworpen dat ze er juist niets met hun tongetje kunnen uithalen

Mochten we droogvoer als hoofdvoer geven dan zou ik de etensbakjes ook afschaffen en dit soort speelgoed gebruiken. Wij geven brokjes alleen als snoepje. Mimosa is gek op brokjes en als er visite komt gaat ze die zitten aanstaren omdat ze weet dat wij de visite altijd lekkers laten uitdelen :LOL:
Onlangs echter wilde ze het snoep niet van de viste aannemen maar nam ze hen mee naar het activity board, dat vond ik toch wel zo apart, het leek wel alsof ze dat leuker vond.

In het begin was Mimosa trouwens de enige kat die brokjes uit de kommetjes wist te vissen, inmiddels kunnen ze het alle vier. Ik moet dus maar eens iets nieuws kopen om ze uit te dagen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 februari 2011 - 16:39

Het ziet er erg leuk uit zo;n bord, maar vind het ook prijzig. En mijn katten hoeven geen moeite te doen voordat ze mogen eten hoor....ik ga zelf ook niet eerst 10 rondjes om het huis rennen voordat ik een boterham mag eten :d
Actief zijn mijn katten sowieso wel....(hoewel ze nu allebei liggen te maffen :) ). Ik heb zelf wel zo;n soort voerbal gemaakt van een wc-rol. De uit einde dichtgeplakt met papier en in de wc-rol gaatjes gemaakt en daar de brokjes in gegaan. Taco wil er nog wel mee spelen en de brokjes dan opeten...mn andere kat wordt al moe als die ernaar kijkt haha...

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#8 Geplaatst 11 februari 2011 - 16:46

chanatas zei:

Het ziet er erg leuk uit zo;n bord, maar vind het ook prijzig. En mijn katten hoeven geen moeite te doen voordat ze mogen eten hoor....ik ga zelf ook niet eerst 10 rondjes om het huis rennen voordat ik een boterham mag eten :d
.
:lachen: Dat is wel een grappige gedachte inderdaad :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:19

chanatas zei:

Katten zijn wel jagers hé, ze vinden het fijn om om hun prooi te jagen of m.a.w. een beetje moeite te moeten doen om hun eten. Ik vind niet dat je het met de mens kan vergelijken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:27

PeggyJ zei:

Katten zijn wel jagers hé, ze vinden het fijn om om hun prooi te jagen of m.a.w. een beetje moeite te moeten doen om hun eten. Ik vind niet dat je het met de mens kan vergelijken.

Ja ik weet het...mijn katten komen buiten (naja 1tje dan) en die neemt regelmatig muisjes mee naar binnen...dus moeite doet ze zeker, alleen eet ze ze niet op (gelukkig maar). Maar het was meer als grappig, hoewel niet helemaal...ik zou nooit hun voerbakje met brokjes helemaal weglaten...maar dat komt omdat mn oudste kat echt nix snapt van die voerbal (had hiervoor een echte en dat begrepen ze totaal niet). Mn jongste kat doet wel moeite voor zn eten hoor...gooi af en toe brokjes door het huis en dan rent hij er met alle plezier achteraan en eet het op!! Vind ie volgens mij erg leuk!!

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 11 februari 2011 - 19:40

chanatas zei:

Bord valt reuze mee hoor. 30 Euro via zooplus. In Denemarken zag ik het voor 60 Euro!

Maar t'bord is meer geschikt voor binnenkatten. Als je katten de buitenwereld kennen dan zou je als kat zijnde ook geen intresse hebben.

Je moet zo zien, je hebt ook denksport. Dit is een soort denksport voor katten.

Ze hebben zelfs voor de IPAD een videogame gemaakt speciaal voor katten, hihihi.

Bewerkt door Zwerver, 11 februari 2011 - 19:42.

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 11 februari 2011 - 21:35

Zwerver zei:

Bord valt reuze mee hoor. 30 Euro via zooplus. In Denemarken zag ik het voor 60 Euro!

Maar t'bord is meer geschikt voor binnenkatten. Als je katten de buitenwereld kennen dan zou je als kat zijnde ook geen intresse hebben.

Je moet zo zien, je hebt ook denksport. Dit is een soort denksport voor katten.

Ze hebben zelfs voor de IPAD een videogame gemaakt speciaal voor katten, hihihi.

Ja ik zag het 30 euro..op dit moment voor mij iets te prijzig haha!! Vind het opzich wel leuk hoor, maar ben bang dat mn katten het niet intressant vinden (en jah dan is het best een hoop geld). Mn kitten zal het wel leuk vinden denk ik, maar mn andere kat niet. Dat is sowieso niet een erg speelse kat, maar als ze speelt dan gaat ze ook helemaal los :d

Jah ik had al op internet gezien die videogame voor katten haha...erg grappig!!