Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#1 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:09

Hallo

Gisteren is er iets verschrikkelijks gebeurd, zoals gewoonlijk wacht m'n kat me op als ik van huis kom, ik reed de oprit en blijkbaar is ze iets te vroeg de oprit overgelopen waardoor ze onder het achterste wiel van m'n wagen is terecht gekomen, althans dat vermoed ik toch,want ik reed precies over een klein "bultje".

Ben direct uitgestapt en gaan kijken, het was mijn Luna :(
Ze jankte extreem hard van de pijn veronderstel ik, ik wou naar haar toe,maar ze liep stilletjes aan weg (in paniek),plots stopte het gejank en zag ik ook m'n kat niet meer.. nochtans kon ze toch niet zover zijn.
Heb heel m'n tuin nagekeken,maar vind ze niet meer...

Enig idee hoe een kat reageert na een aanrijding, zou het nog kunnen goedkomen? Is ze verstopt omdat ze pijn heeft? En laat ze zich terug zien vanaf het "beter" is... of zou het fataal kunnen zijn.
Ik weet wel dat jullie ook geen helderziende zijn,maar toch... als ik al eens wist hoe een kat zou reageren na een aanrijding...

Voel me zo slecht :(

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:11

Een kat stopt zich dikwijls weg om dood te gaan, dus ga haar onmiddellijk gaan zoeken.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:13

een kat die pijn heeft zal zich heel vaak verstoppen. ze kunnen dan terug uitkomen, en jullie om hulp komen vragen, maar het kan ook dat ze zich verstopt om te sterven... sorry dat ik geen beter nieuws kan geven, maar sowieso zal het afwachten zijn. probeer haar te zoeken, te lokken met eten, te roepen, en wie weet komt ze uit, en kan je ermee naar dierenarts... hoop dat je haar snel vindt, en er mee naar dierenarts kan, en dat de verwondingen neit erg zijn...
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:16

Jezus! Ga haar zoeken want idd zoals arifiene zegt kan ze ergens een rustig plekje zoeken om te sterven en misschien als je haar nog op tijd vindt kan je haar nog redden!

Hopelijk vindt je haar, veel succes! :geluk: :geluk: :geluk:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:29

omg dat moet vreselijk zijn!!! :onzeker: :onzeker: :onzeker: :onzeker:

Ga de buurt afschuimen, roep haar, lok haar met eten, eender wat :s

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:59

Vreselijk, ik zou het zoeken niet opgeven en als je haar vind en ze leeft nog direct naar de DA bellen,ik zou ze dan niet zelf vervoeren, ze kan in die toestand niet ver geraakt zijn.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:00

Oei dat is helemaal niet fijn om mee te maken! Ik zou je kat ook gaan zoeken, je weet niet hoe erg ze er aan toe is.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:17

Heb je ze gevonden?

Veel sterkte :hug:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:35

Een kat gaat zich inderdaad verstoppen. Kijk goed onder alle struiken en bomen in de tuin. In de kelder, op zolder als je die hebt en ze kan erop geraken.
Onze hond heeft eens 1 van onze poezen gepakt, zij had hierdoor inwendige bloedingen en ging ook lopen, helaas konden we haar niet direct vinden, maar 3 dagen later hebben we ze op de zolder van onze garage gevonden, helaas waren we te laat :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#10 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:48

Geen ervaring met maar ik zou ze toch gaan zoeken. I

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:55

O dit moet verschrikkelijk zijn. Kan je echt niet zien welke kant ze opgerend is? Zijn daar bossen, bomen, struiken, holtes waar ze in kan. Echt alles uitkammen hoor.
Denk dat roepen of lokken geen zin heeft. Ze is verschoten, is bang en heeft pijn. Ze gaat echt niet zomaar naar je toekomen denk ik.

Hopelijk kan je haar op tijd vinden :hug:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:57

Hou ons op de hoogte!!!

niet enkel zoeken in je eigen tuin, ga verder dan dat, miss heeft roepen idd geen zin, maar zoeken tussen struiken/plekjes waar ze kan verscholen zitten...

SUCCES!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:01

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:10

Omg! :s

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:11

Hoe vreselijk!!!
Ik hoop echt niet dat je te laat bent & haar in levende lijve mag terug vinden zodanig dat ze direct medische zorgen krijgt

Bewerkt door Spanishke, 09 februari 2011 - 12:11.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: