Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:20

Het is gisteren gebeurd, dan vrees ik het ergste. Ik zou de heel buurt ondersteboven hebben gedraaid om ze te vinden. Waarschijnlijk zit of ligt ze ergens onder een struik of verstopt ergens binnen eender waar.  Nu zoeken of het is mss te laat.
Wat ik toch niet versta is dat waarom sommige baasjes hun kat toch maar gewoon op straat laten rond lopen? :evil: Dat is toch erom vragen!! Ik kan me daar zo kwaad in maken. :evil: Ik ga maar op mijn handen zitten of ik ga nog lelijke dingen zeggen.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:22

ik hoop echt dat je haar vindt en ik duim mee dat ze ok is...

*knuff*
Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:47

Zoals iedereen al zei: zoek je lieve schat en geef de moed niet op. Ik zou ook de hele tijd blijven zoeken... Vraag familie en vrienden om te helpen, elke minuut telt!
In het beste geval kan ze plots terug zijn zonder te veel verwondingen, maar in het ergste geval heeft ze zich verstopt om te sterven :(
Toen ik klein was, werd ook één van onze katten aangereden. Dit terwijl ik het zelf als 8-jarige zag gebeuren. We zijn haar meteen gaan zoeken, maar vonden haar ook niet. De volgende dag zat ze opeens weer voor het raam. Geen enkel schrammetje, enkel vol smeer. Het kan dus best goed aflopen, maar dit kan best een uitzondering geweest zijn. Zoek je kat zodat je er mogelijk nog zo snel als kan mee naar de dierenarts kan!!

Bewerkt door Dierenvriendin, 09 februari 2011 - 12:48.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:55

En hoe schuldig je jezelf ook voelt... onthou dat een kat altijd ergens een wild beestje blijft. Je kan die beestjes niet uitleggen dat ze niet voor de auto mogen lopen. Het was een ongeluk. Laat je ons weten of ze terecht is?

:hug:
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 09 februari 2011 - 13:29

En is er al nieuws van je kat ?
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#21 Geplaatst 09 februari 2011 - 13:49

Hallo

Bedankt voor de reacties, ik weet gewoon niet meer waar zoeken, vind ze nergens, ik blijf vooral in de buurt extra hard zoeken waar ik ze voort laatst gehoord en gezien heb,maar niets.
Mijn man is een tuinaanlegger,dus heel onze hof staat vol met hagen, buxus, planten,kdenk dat ik geen enkele plant al heb overgeslagen in de tuin, ook bij de buren heb ik al gaan zien,maar niets :'(

Ik hoop uit de grond van m'n hart dat ze morgen hier ook terug voort raam zit zoals anders maar...

@ Catherine, ik gun mijn kat de vrije natuur, dit was puur een ongeluk, we wonen in een rustige buurt, en veel natuur, hier zitten vele andere katten waar ze ook mee speelt, voor haar was dit ideaal...

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:10

:hug: :hug: hopelijk vindt je ze snel!
Geplaatste afbeelding
      :paw Pootjes van mijn 2 schatten en mij! :paw

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:15

Ohhh nee ik zou niet kunnen rusten voor ik haar gevonden had!!! En je gunt je kat miss deze vrijheid maar echt behoefte hebben ze daar niet aan hoor. Ik voel me vele beter wanneer ze lekker veilig binnen zitten. Veel succes! Als ik eerlijk ben vrees ik wel erger :cry: , als ze zo erg heeft gekrest :( .

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#24 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:23

Ik weet wel dat als ik per ongeluk eens op haar pootje trapte, ze ook wel jankte, dit was gewoon veel langer en harder...
Maar dan stel ik me de vraag, ze kon nog gewoon weglopen, dus heeft ze dan wel echte breuken?
Misschien inwendig wel iets opgelopen, wie zal het zeggen,maar ze is toch nog ver geraakt met haar eventuele verwondingen dan..

Net de buurvrouw gezien en zij heeft ook niets gezien, ze ging het mee in de gaten houden,maar jah...

Hoe groot is de kans dat ze nog terugkomt hé... :help:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:32

Luna2006 zei:

Ik weet wel dat als ik per ongeluk eens op haar pootje trapte, ze ook wel jankte, dit was gewoon veel langer en harder...
Maar dan stel ik me de vraag, ze kon nog gewoon weglopen, dus heeft ze dan wel echte breuken?
Misschien inwendig wel iets opgelopen, wie zal het zeggen,maar ze is toch nog ver geraakt met haar eventuele verwondingen dan..

Net de buurvrouw gezien en zij heeft ook niets gezien, ze ging het mee in de gaten houden,maar jah...

Hoe groot is de kans dat ze nog terugkomt hé... :help:

Ja ze kunnen zeker nog lopen met breuken. Vroeger toen Snow nog bij mijn mama woonde ging hij ook buiten en is ook eens thuis gekomen met zen achterpoot die was gewoon aan zen lijfje aan het bengelen. Een kat is echt wel sterk. Ik zou zoveel mogelijk roepen en rondwandelen in 't straat. Zeker nog eens tegen de avond dan kan je haar miss horen. Ooit zag ik vlak naast mij een kat onder de wielen van een wagen schieten die heeft ook nog lang bewogen (ter plaatse want ik denk dat haar hersenen waren geraakt). Je zou verschieten hoe ver ze in paniek gelopen is :( . Ze is miss de kluts kwijt of kan/durft niet terug keren. Zoeken is alles wat je nu kan doen en roepen achter haar (eventueel met brokjes). Veel succes!!!! Ik duim voor haar!!!!!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:35

Een gewonde poes kan zeker nog heel ver geraken hoor. Poezen zijn op dat vlak heel sterk, enkel als bij de klap direct hun nek gebroken is zul je ze ter plaatse nog vinden, maar anders vluchten ze zo snel mogelijk weg.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#27 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:39

Zijn er misschien ook mensen met de ervaring dat een gewonde poes nog teruggekeerd is?

Stel dat ze nog in staat zou zijn om terug te keren, zou ze dit dan niet na verloop van tijd doen?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:43

Luna2006 zei:

Zijn er misschien ook mensen met de ervaring dat een gewonde poes nog teruggekeerd is?

Stel dat ze nog in staat zou zijn om terug te keren, zou ze dit dan niet na verloop van tijd doen?

Ga je daarop wachten dan? Ik bedoel maar :oops: . Allé dat is een moeilijke vraag hoor. Hangt ervan af wat de verwondingen zijn zeker. Onze Snow was toen tot thuis gekomen maar het ongeluk was niet thuis gebeurd hé. Hangt ook nog eens van kat tot kat af denk ik. Ik zou er allesinds niet kalm bij blijven en denken ze komt wel weer naar huis. Het kan natuurlijk maar het hangt van heel veel af hé...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:46

Luna2006 zei:

Onze 2 poezekes zijn beide terechtgekomen in een strop :misselijk: .

Gelukkig hebben ze allebei, met een volledig verbrijzeld pootje, toch nog hun weg naar huis terug gevonden. Ze waren er allebei erg aan toe :( .
Dus het is zeker mogelijk.

Ik hoop écht dat jullie poes ook de kracht zal vinden om terug te komen.
Hier duimen we volop mee.
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 09 februari 2011 - 15:05

Als ik van jou was zoeken ,zoeken en nog eens zoeken wie weet hoeveel pijn ze heeft ik zou geen moment gerust kunnen zijn ,tot ik mijn kat gevonden had .En haar naam roepen en haar favoriete brokjes en snoepjes meenemen .Daarom dat mijn schatten binnen poezels zijn er is zo gauw iets gebeurd.Hopelijk heb je rap nieuws :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag