Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#166 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:35

Wat een geweldig nieuws !!!
Mijn duimen draaien hier opdat ze helemaal in orde komt...
Kreeg er kippenvel van toen ik las dat ze terug is.  Super !!!  :thumb:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#167 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:42

Marjananas zei:

Wat een geweldig nieuws !!!
Mijn duimen draaien hier opdat ze helemaal in orde komt...
Kreeg er kippenvel van toen ik las dat ze terug is. Super !!! :thumb:

Inderdaad fantastisch nieuws en ik hoop ook dat haar keeltje helemaal in orde komt :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#168 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:43

Luna2006 zei:

Ik heb deze morgen het mooiste valentijnscadeau ooit gekregen toen ik de achterdeur opendeed: Luna!
Ze kwam mooi vanachter het hoekje aangewandeld.

Fantastisch :thumb: :thumb: , ik sta zelf versteld dat Luna toch nog in leven is. Je bent blijven hopen en zoeken en misschien heeft ze jullie dan gisteren toch in de tuin gehoord. Fijn dat ze terug thuis is, en hopelijk is het gezwel maar een ontsteking die na een dag of 3 genezen zal zijn. :geluk: :geluk: :geluk: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#169 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:47

Ooooh super nieuws! Zo zie je maar, de hoop en moed nooit opgeven!!!! :dancer: Ben echt heeeeeeellll blij voor jou en je kind(jes?)!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#170 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:55

Goed nieuws. Hopelijk is die kaak niet gebroken en kan ze even op haar effen komen.

trees
trees
  • 398 berichten

#171 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:21

twinsisterjoyce zei:

Trees, je hebt het niet tegen een kind, en je staat hier ook absoluut niet boven een ander. Je hebt het recht niet om zo te peuteren aan andermans wond.
Het soort reactie dat jij geeft is absoluut niet opbouwend en zorgt voor een heel erg vijandige sfeer op een forum. Beter zou je eens tot tien tellen en je afvragen of jouw manieren wel zo heiligmakend zijn.

Heilig ben ik niet(dat is niemand),en peuteren was niet de bedoeling,
was alleen maar een vraag,wat ik stelde,
en misschien was mijn reactie wel te heftig,
dit omdat ik er alles aan doet,
om mijn kitten zo,n korte levensverwachting heeft,
dat ik stad en land afrijd en belt,
en er heel veel tijd in zit,
om het voor haar nog prettig temaken,
in het korte leventje wat zij mag leven,
dus gingen misschien mijn emoties wel een rol spelen.

@ ben blij dat het katje weer veilig thuis is.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#172 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:26

dat is goed nieuws zeg!!!!

amaai, wat een lucky cat! En nu maar hopen dat dit gezwel met de AB gauw weg gaat zodat ze weer goed veel energie kan inslaan....

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#173 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:28

Luna2006 zei:

Ik heb deze morgen het mooiste valentijnscadeau ooit gekregen toen ik de achterdeur opendeed: Luna!

Op het eerste zicht was er niets aan haar pootjes te merken, ze mankte niet, en stapte gewoon. Haar hoofdje was precies wel niet helemaal zoals het voordien was, haar rechteroortje staat niet zo mooi recht.
Heb ze direct wat lekker eten gegeven (iets waar ze normaal verzot op is), ze nam het in haar mond ,maar had precies heel veel moeite om het weg te krijgen, dus liet ze het liggen (wat totaaal niet van haar gewoonte is).
Een beetje melk heeft ze wel gedronken,maar maar een paar slokjes.
Ben er dan direct mee naar de DA gereden om haar te laten nakijken en op het eerste zicht dus niets gebroken,maar toen hij haar mond opendeed ontdekte hij een gezwel achteraan. Hij dacht dat dat iets moest zijn van voor het ongeval,maar dat kan ik me moeilijk voorstellen omdat ze tot voordien nog prima at. Hij houdt het nog een beetje in beraad wat het juist gaat zijn, daarom heeft hij haar antibiotica ingespoten voor de onsteking. Haar oog was ook wat ontstoken. En hij heeft haar nog een pijnstiller gegeven. Deze moet ik heel de week blijven geven + oogzalf.
Hij dacht dat haar kaken niet gebroken waren toen hij eraan voelde.
Ik moest haar nu gewoon een weekje de medicatie toedienen en zien hoe ze evolueert, normaal als haar kaak niet gebroken is en de ontsteking gaat uit haar mond, zou ze na een dag of 2,3 terug moeten eten.
Nu ligt ze onder de tafel op een zachte stoel te slapen. Ze wil ook enkel daar liggen, in een zetel wil ze niet.

Toch nog een beetje verstopt willen zijn. Ze miauwt ook terug als je tegen haar praat, heeft zich volledig gewassen (denk wel dat dat laatste zeker een goei teken is).  Alleen dat "gezwel" in haar mond... :s

Zullen het even aanzien.

In ieder geval bedankt voor de mensen die me wel steun gaven de voorbije dagen :hug: en tot nooit meer aan diegene die m'n hart nog platter wilden te trappen :r .

grts

Super dat ze terug is! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Hopelijk herstelt ze vlug en is het allemaal niet zo erg! :duim:

Zich wassen is idd al een goed teken, als ze pijn in haar mondje heeft zal ze waarschijnlijk wel moeilijker tot eten overgaan...
Misschien proberen met natte voeding, desnoods gemixt en wat afgelengd om het vloeibaarder te maken zodat ze niet moet bijten maar het kan oplikken?

Dikke knuffel voor Luna! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#174 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:36

Zo zie je maar, dat het toch goed is geweest even te wachten met een ander katje te halen.
Is heel aangenaam te lezen dat je schatje terug is, zat echt met griezelige gedachte hoe die schat ergens in zijn eentje lag af te zien.
En ja, lees dat je veel beplanting rond je huis hebt, kan jezelf inderdaad niet altijd tussendoor zoals een poes. Ook jou berichtje dat u gisteren avond geschreven hebt komt heel anders over bij mij dan bij het openen van dit topic.
Laat ons nu hopen dat alles goed komt met je schatje, ik duim mee ervoor.

Voor degene die zo graag topic's laten sluiten, dit is één van de redenen dat ik er op tegen ben.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:50

Luna2006 zei:

In ieder geval bedankt voor de mensen die me wel steun gaven de voorbije dagen :hug: grts

:loveshower: :loveshower: :loveshower: hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.  
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#176 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:54

Luna2006 zei:

Op het eerste zicht was er niets aan haar pootjes te merken, ze mankte niet, en stapte gewoon. Haar hoofdje was precies wel niet helemaal zoals het voordien was, haar rechteroortje staat niet zo mooi recht.
Heb ze direct wat lekker eten gegeven (iets waar ze normaal verzot op is), ze nam het in haar mond ,maar had precies heel veel moeite om het weg te krijgen, dus liet ze het liggen (wat totaaal niet van haar gewoonte is).
Een beetje melk heeft ze wel gedronken,maar maar een paar slokjes.
Ben er dan direct mee naar de DA gereden om haar te laten nakijken en op het eerste zicht dus niets gebroken,maar toen hij haar mond opendeed ontdekte hij een gezwel achteraan. Hij dacht dat dat iets moest zijn van voor het ongeval,maar dat kan ik me moeilijk voorstellen omdat ze tot voordien nog prima at. Hij houdt het nog een beetje in beraad wat het juist gaat zijn, daarom heeft hij haar antibiotica ingespoten voor de onsteking. Haar oog was ook wat ontstoken. En hij heeft haar nog een pijnstiller gegeven. Deze moet ik heel de week blijven geven + oogzalf.
Hij dacht dat haar kaken niet gebroken waren toen hij eraan voelde.
Ik moest haar nu gewoon een weekje de medicatie toedienen en zien hoe ze evolueert, normaal als haar kaak niet gebroken is en de ontsteking gaat uit haar mond, zou ze na een dag of 2,3 terug moeten eten.
Nu ligt ze onder de tafel op een zachte stoel te slapen. Ze wil ook enkel daar liggen, in een zetel wil ze niet.

Toch nog een beetje verstopt willen zijn. Ze miauwt ook terug als je tegen haar praat, heeft zich volledig gewassen (denk wel dat dat laatste zeker een goei teken is). Alleen dat "gezwel" in haar mond... :s

Zullen het even aanzien.

In ieder geval bedankt voor de mensen die me wel steun gaven de voorbije dagen :hug: en tot nooit meer aan diegene die m'n hart nog platter wilden te trappen :r .

grts

Fantastisch nieuws, :thumb: nu moet je echt  wel een fotootje publiceren van die gelukspoezel hoor !
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:55

Ooooh een extra knuffel voor Luna van ons!

Zo blij dat ze terug is! Da's het mooiste cadeau, dat ze jullie heel graag ziet!
Geplaatste afbeelding

Tigerke1983
Tigerke1983
  • 108 berichten
  • 1 katten

#178 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:56

Luna2006 zei:

grts

Yeay :dans:
hopelijk komt alles terug goed met haar en slaat de antibiotica goed aan.

Veel beterschap voor Luna :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#179 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:03

Echt super dat ze terug is :thumb: :thumb: :thumb: , ik ben zo blij voor je, ik bleef ook stiekem hopen dat ze vooral erg geschrokken was en haar een paar dagen hierdoor niet liet zien.
Hopelijk komt alles in orde, maar ik heb er een goed zicht op, zeker als ze zichzelf al wast en terug de Luna is van voordien die tegen je praat :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#180 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:05

Luna, ik was wat achter met het lezen van dit topic, maar ben superblij dat je vandaag zo'n goed nieuws voor de deur staan had! Je durft er niet meer op hopen en dan toch!!! :LOL:

Ik vind dit hele verhaal in de eerste plaats heel aangrijpend, en het is zeker niet omdat je denkt aan een nieuw katje dat je je oude bent vergeten. Nu kan je misschien er eentje bijnemen als speelmaatje voor je kleine wondertje in huis!

Hoop dat alles prima blijft gaan!