Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#256 Geplaatst 11 maart 2011 - 20:29

:o *na al wat je meemaakte, de ongerustheid, het verdriet van je zoontje.................'t is jouw poes natuurlijk maar hier kan ik toch echt niet bij! :wall: sommige leren het nooit :doh: *

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 11 maart 2011 - 20:32

Luna2006 zei:

jullie weten allemaal wel hoe katten kunnen janken om iets gedaan te krijgen...

En nee sorry, dat weet ik niet. Dit is iets wat niet alle katten doen. Vaak janken ze net omdat ze weten dat ze iets gedaan krijgen op die manier, dacht ik. Dus als je dan toegeeft werk je het gedrag in de hand. Op mij komt dit over alsof je jezelf probeert goed te praten.

Bewerkt door Tinne, 11 maart 2011 - 20:33.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#258 Geplaatst 11 maart 2011 - 21:39

Hebben jullie kinderen? Zetten jullie deze ook in een gouden kooitje?
Mogen ze ook niet naar buiten, niet naar school, niet bij andere mensen komen,...?
Ik gun mijn kat wat vrijheid ja, en ok er is een verschrikkelijk ongeluk mee gebeurd,maar we zullen nu wel opletten als we op de oprit rijden.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#259 Geplaatst 11 maart 2011 - 21:47

Luna2006 zei:

Hebben jullie kinderen? Zetten jullie deze ook in een gouden kooitje?
Mogen ze ook niet naar buiten, niet naar school, niet bij andere mensen komen,...?
Ik gun mijn kat wat vrijheid ja, en ok er is een verschrikkelijk ongeluk mee gebeurd,maar we zullen nu wel opletten als we op de oprit rijden.

Wat een vreselijk kinderachtige reactie van jou! Ten eerste is een kat geen kind en ten tweede is er een verschil tussen vrijheid gunnen en verantwoordelijk zijn O:) Al let je nog zo goed op, dan nog kan je kat onder jouw of andermans wielen terechtkomen. Heb je daar al aan gedacht? Dat het evengoed een ander zijn schuld kan zijn? Een kat begrijpt immers de gevolgen niet die een aankomende auto kan veroorzaken.

Bewerkt door Tinne, 11 maart 2011 - 21:49.

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#260 Geplaatst 11 maart 2011 - 21:53

Luna2006 zei:

Ze zit ook niet op straat,alleen rondom ons huis,waar natuurlijk ook een oprit ligt...
Een poesje dat maar staat te janken en janken om buiten te mogen vind ik ook erg... jullie weten allemaal wel hoe katten kunnen janken om iets gedaan te krijgen...

Dat begrijp ik best hoor, en ik begrijp ook dat je ze niet binnen wil houden. Ze is het immers gewoon om buiten te zitten. Maar misschien kan je eens kijken of een ren mogelijk is? Ben in ieder geval opgelucht dat het weer goed gaat!

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#261 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:16

Dus Tinne, heb je kinderen?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#262 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:50

wat een belachelijke discussie toch weer...
Stop nu toch eens met katten met kinderen te vergelijken!

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#263 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:53

Elfje zei:

wat een belachelijke discussie toch weer...
Stop nu toch eens met katten met kinderen te vergelijken!

;) ;) iemand krijgt het op haar zenuwen :) kalm elfie kalm ;) :hug:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#264 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:56

Luna2006 zei:

Dus Tinne, heb je kinderen?

Ik heb al gezegd dat ik het belachelijk vind dat je zo reageert en wens dan ook niet te reageren op zulke vragen. Wat maakt het in 's hemelsnaam uit of iemand kinderen heeft of niet O:)
Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#265 Geplaatst 11 maart 2011 - 23:03

Gorecki zei:

;) ;) iemand krijgt het op haar zenuwen :) kalm elfie kalm ;) :hug:

Ben kalm hoor en terwijl knuffel ik Lily nog eens en ben ik blij dat ze niet eens weet wat buiten is ;)
En ondertussen zal ik ook al maar op zoek gaan naar die gouden kooi, voor moest ik ooit mama worden :p

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#266 Geplaatst 11 maart 2011 - 23:10

Elfje zei:

Ben kalm hoor en terwijl knuffel ik Lily nog eens en ben ik blij dat ze niet eens weet wat buiten is ;)
En ondertussen zal ik ook al maar op zoek gaan naar die gouden kooi, voor moest ik ooit mama worden :p

LOL... er zou een sticky moeten zijn waarom katten niet buiten horen!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#267 Geplaatst 11 maart 2011 - 23:14

Gorecki zei:

LOL... er zou een sticky moeten zijn waarom katten niet buiten horen!

Of dan toch op een zo veilig mogelijke manier :)
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#268 Geplaatst 11 maart 2011 - 23:16

Ik vind het ook niet alleen voor de kat belangrijk, ook voor de habitat van vogels. Katten richten behoorlijk veel schade aan omdat ze met zoveel zijn... is zoals vissen in een vijver zetten of schildpadden, die fretten beesten op of kweken en dat brengt heel die natuurlijke omgeving in de war. De kat wordt jammer genoeg ten onrechte zoveel buiten gelaten, ze zijn gewoon met te grote getallen om dit te doen. En wat de kat zelf betreft heeft de mens gewoon veel te veel verkeer op poten gezet om het veilig te maken. Redenen genoeg lijkt me zo en ik kan er nog tientallen opnoemen

Ik ben Sticky kandidaat :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#269 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:40

Ik heb 5 kinderen en nog meer katten maar ik vind ook niet dat je een kat met een kind kan vergelijken, die kan je toch vrij jong al leren op de stoep te blijven en niet vlak voor een auto over te steken en een kat niet...

Nadat kat nr 9 was doodgereden besloot ik mijn katten niet meer buiten te laten, maar 1 van mijn katten was toen 14 en was echt een buitenkat, liep al 7, 8 jaar fulltime buiten en die kan ik dus ook echt niet gaan opsluiten, dat zou zijn dood zijn denk ik...
Ik zou het liefst al mijn katten vrij buiten laten lopen maar dat kan nou eenmaal niet!

Maar ik vind dat ieder het voor zich moet beslissen, ik ken meer mensen die hun kat liever een korter leven in vrijheid geven dan een (misschien) langer leven binnenshuis of in een ren.

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#270 Geplaatst 12 maart 2011 - 13:37

@ Tinne, geen kinderen dus :p

Nee, je kan een kat niet vergelijken met kinderen, het enige wat ik wil bedoelen is dat er niets op deze wereld veilig is, geen katten,honden, en ook geen kinderen! Maar ga je daarom alles binnen houden.
Ik weet dat mijn kat niet gelukkig is als ik ze opsluit, nĂ .