Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#271 Geplaatst 12 maart 2011 - 13:58

Gelieve het on topic te houden. Of iemand nu wel of geen kinderen heeft lijkt me niet relevant in de discussie.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#272 Geplaatst 12 maart 2011 - 14:15

Ons kattinneke is eind vorig jaar iets meer dan 5 weken vermist geweest. Thuis gekomen, uitgemergeld, gedehydrateerd ; maar gelukkig nu volledig hersteld. Waarschijnlijk ergens opgesloten gezeten.
De eerste maand vroeg ze niet om buiten te gaan, maar nu is het al een hele tijd dat ze 's morgens telkens weer beneden komt huilen omdat de venster niet open staat maar geklonken en dus niet naar buiten kan.
We hebben een koertje maar dat interesseert haar weinig.
En gisteren zonder te beseffen dat ze al boven was, de ruit eens volledig open gezet met het mooie weer.
Ze heeft gerollebold op het dak dat het geen naam had. Is ongeveer een 20 minuten op stap geweest en dan terug gekomen. De hele dag liep ze vervolgens zo vrolijk als ze terug in huis was.
Het blijft een dillemma.
Een deel van haar vrijheid en geluk blijven ontnemen, of het risico nemen dat er opnieuw iets gebeurd (9 jaar lang heeft ze voordien buiten gelopen zonder enig incident).
Niet gemakkelijk hoor! Ik vind het spijtig dat er hierdoor discusssies ontstaan waar met verwijten gesmeten worden.
Tenslotte willen we allemaal het beste voor onze poezen (anders zouden we geen tijd spenderen op KS), maar sommige keuzes zijn niet zo voor de hand liggend.

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#273 Geplaatst 12 maart 2011 - 14:20

Ja, en blijkbaar komt De Moderator er alleen maar tussen als we een soort vergelijkenis proberen te maken met kinderen. Als je kinderen hebt,denk je over bepaalde zaken anders, relativeer je sneller, enz. Daar is in mijn ogen niets mis mee,maar kom.
Maar dat je door iedereen in de lucht wordt geschoten,dat is dan wel toegelaten... tsss :s

Bewerkt door Luna2006, 12 maart 2011 - 14:24.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#274 Geplaatst 12 maart 2011 - 14:24

Luna2006 zei:

Ja, en blijkbaar komt De Moderator er alleen maar tussen als we een soort vergelijkenis proberen te maken met kinderen. Maar dat je door iedereen in de lucht wordt geschoten,dat is dan wel toegelaten? :s
Mijn reactie was zeker niet op jou persoonlijk bedoeld hoor Luna, maar op de de reacties in het algemeen die ik heb gelezen :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#275 Geplaatst 12 maart 2011 - 14:28

Luna2006 zei:

Ja, en blijkbaar komt De Moderator er alleen maar tussen als we een soort vergelijkenis proberen te maken met kinderen. Als je kinderen hebt,denk je over bepaalde zaken anders, relativeer je sneller, enz. Daar is in mijn ogen niets mis mee,maar kom.
Maar dat je door iedereen in de lucht wordt geschoten,dat is dan wel toegelaten... tsss :s

Doet kinderen krijgen ook iets met je korte termijn en lange termijn geheugen? Over in de lucht schieten gesproken... Misschien vergeten dat ik hier reeds tussenbeide ben gekomen. Jouw reactie slaat dan ook op niets en is bijzonder kinderachtig...

Smitten Kitten zei:

Gelieve het on topic te houden. Dit is geen discussie over het wel of niet buiten laten.

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#276 Geplaatst 12 maart 2011 - 14:46

Dat weet ik beste moderator, dat ik kinderachtig ben en een slechte kattenbaas enz enz. Spijtig dat er geen smileys staan die gooien met tomaten hé? :catattackball

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#277 Geplaatst 12 maart 2011 - 14:52

Luna2006 zei:

Dat weet ik beste moderator, dat ik kinderachtig ben en een slechte kattenbaas enz enz. Spijtig dat er geen smileys staan die gooien met tomaten hé? :catattackball

Dat je kinderachtig BENT heb ik niet gezegd, noch dat je een slechte kattenbaas bent. Een dramaqueen dat ben je dan misschien weer wel ;)

Kijk het is simpel he, als je niet wilt horen wat mensen zeggen vraag dan gewoon om een slotje. De discussie kat buiten of niet is al oneindig vaak gevoerd hier op het forum overigens en de vergelijking katten vs kinderen is ook totaal niet relevant. Appelen en peren...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#278 Geplaatst 12 maart 2011 - 15:10

Hilarisch dat het nog steeds over hetzelfde gaat. Ik heb hier nu een maand niet meer gelezen en lees nu toch niets nieuws.

Luna vraag maar om een slotje. Je katje is nu toch terug thuis en geniet weer vol op van het leven. Meer kan hier aan dit topic toch niet toegevoegd worden.

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#279 Geplaatst 12 maart 2011 - 15:15

Bij deze vraagt de dramaqueen, kinderachtige, slechte kattenbazin,... om een slot!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#280 Geplaatst 12 maart 2011 - 15:18

Als we dan katten met kinderen gaan vergelijken.
Een kat kan je niet leren je moet eerst naar links en dan naar rechts kijken voor dat je wil oversteken. Een kind kan je dit wel leren.
Een kat denkt niet, daar is dat stukje gras waar ik heen wil, of daar is dat vriendje. Oh jee maar daar komt een auto aan, ik moet wachten. Een kind kan je dit wel leren.
Een kind is een stukje groter dan een kat, een kind wat oversteekt wordt vaak wel gezien door een automobilist, vaak omdat een kind op ooghoogte staat van een automobilist.
Een kat is veel lager bij de grond ( je had zelf ook niet je kat gezien en bent er over heen gewalst met je auto)
Een kind is over het algemeen op een redelijke leeftijd dat het voor het eerst alleen naar buiten gaat. Een kitten wordt vaak al op straat gedumpt.
Een kind leer je, neem geen snoepjes oid van vreemden aan, doe je dat bij een kat ook?

En nee ik heb helaas geen kinderen, maar heb wel een dosis gezond verstand.
Kom in ieder geval niet klagen als je weer over je kat heen walst, want dat is nu echt je eigen rot schuld.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!