Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 09 februari 2011 - 19:12

Toen snoopy aangereden was, is hij ook terug naar huis gekomen. dus ik hoop dat  jouw katje ook nog terugkomt. zoniet dan vrees ik het ergste.
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 09 februari 2011 - 19:28

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je je kat nog terug vindt... :hug:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 09 februari 2011 - 19:31

Veel sterkte!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#49 Geplaatst 09 februari 2011 - 19:35

Gwynyth zei:

@ Catherine: niet mee eens dat het te vermijden was... Je kan een kat nu eenmaal niet uitleggen dat ze moet blijven zitten als de auto komt, en niet net dan snel moet overlopen. Het is haar terrein, waar jij op komt rijden. Dit is een stom accident dat niet te voorkomen was. Een kat is geen plushen knuffelbeest he.  

Het had wel voorkomen kunnen worden, door gewoon de kat niet op straat of oprit te laten rondlopen.
Maar ja ik ga hier niet teveel meer over zeggen, TS zal het al moeilijk genoeg hebben ermee.
En dat een kat geen pluchenbeest is weet ik al veel langer. Het is niet omdat sommige mensen een dieren liever binnen houden dat ze ze aanzien als peluchen dieren. Ik heb ook 2 katten die buiten gaan in de velden achter de tuin maar niet op straat. De andere blijven binnen tot de tuin veilig is afgeschermd.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 09 februari 2011 - 19:44

Maar dat is niet altijd even gemakkelijk he, "wel in de velden, niet op de oprit"... hoe leg je aan een kat uit dat ze wél in de tuin mag, maar niet op de oprit? Tenzij je alles afmaakt, maar da's niet altijd eenvoudig he...

Gewoon, zie het als "tips voor de toekomst", niet als kritiek he op jou he. Onze tuin vroeger was ook heel groot; en de tuinen van de achterburen kwamen uit aan de onze. Ons Nelleke had bijna al die tuinen (tenzij de eigenaars ook katten hadden), maar toch liep ze ook graag de straat over. Als wij thuiskwamen, stond ze altijd aan het poortje te wachten, liep ze gelukkig nooit naar de wagen. Maar het was onbegonnen werk om heel de tuin af te bakenen dat ze nooit ofte nooit op straat of op de oprit had kunnen komen.
Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 09 februari 2011 - 19:45

Het wel of niet buiten laten van dieren is weer een heel andere discussie, ik denk niet dat TS hierop zit te wachten.

Ik zou zelf niet wachten tot ze terugkomt, want het is daar gebeurd en misschien heeft ze wel schrik om terug te komen? Blijven zoeken en zoveel mogelijk mensen optrommelen die kunnen helpen!
Ik hoop echt dat je ze terug vindt, maar de kans wordt wel kleiner met elk uur dat passeert vrees ik :(
Veel succes in ieder geval!

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:09

Ja dat denk ik ook dat met het uur dat verstrijkt het moeilijker wordt om je kat terug te vinden :(
Hopelijk heeft de kat de kracht om terug te komen als ze minder pijn heeft .
In ieder geval succes
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:15

@ TS: hopelijk komt het nog goed en vind je jouw kat helemaal gezond terug. Al denk ik persoonlijk dat we toch realistisch moeten blijven.

Verder denk ik niet dat het hier de plaats is om een discussie te voeren over binnen - en buitenkat. Ik denk dat beide partijen hier hun mening in hebben en een mening die perfect te begrijpen valt. Een kat is nu éénmaal inderdaad graag buiten en kan daar enorm van genieten. Een kat die het buiten gaan niet kent en voldoende afleiding heeft binnen, is daarom zeker niet minder gelukkig. Ik ben persoonlijk van mening dat een afgesloten tuin de IDEALE oplossing is. Zo kan de kat buiten toch genieten en zijn de baasjes op hun gemak. Dat is althans mijn situatie en ik voel mij daar super bij. Ik merk toch ook wel dat mijn katten ervan genieten om even in de tuin rond te lopen, maar vroeger waren ze zeker ook gelukkig toen ze dat nog niet konden. Ze kennen het naar buiten gaan nu en daarom durven ze er eens om vragen, maar mochten ze het niet gekend hebben, waren ze zeker niet minder gelukkig. Als ik ooit een huis koop, is het mijn bedoeling om ofwel de tuin katproof te maken en als dat te moeilijk is, zal een deftige kattenren de oplossing bieden.

Bewerkt door Mieke'tje, 09 februari 2011 - 20:17.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:18

Vennen zei:

Daarom ook dat ik nu al 2 jaar op zoek ben naar het geschikte koophuis in een katvriendelijke buurt. De tuin katveilig maken is een optie, maar ook die beperking leg ik hen liever niet op. Bij mijn ouders is er achter hun tuin een groot grasveld met geitjes en konijntjes en daar gaan de katten graag in ravotten in het hoge gras. Mijn vader houdt niet van hoog gras en millimetert het dus is het toch fijn om je katten toch in het hoge gras te laten ravotten terwijl je tuin er zelf netjes bij ligt? :)

Ik ga hier ook niet verder meer op reageren en hoop dat de poes snel teruggevonden wordt.

Maar ik zou op bovenstaande toch even willen ingaan. Want snap even niet hoe sommige mensen denken...een katvriendelijke buurt?

Voor alle duidelijkheid: 7 jaar geleden woonde ik midden tussen de bossen en velden. Je kon je geen rustigere en katvriendelijkere buurt indenken. En toch zijn ze voor mijn huis overreden. De ene op 1 januari en de andere op 2 januari.

Dus ik ben gewoon even benieuwd: denk je nu echt dat je kat achter het huis in de grote tuin blijft? Wist je dat katten vele kilometers op een dag kunnen afleggen? Die blijven echt niet in je tuin of achterbuurt hoor O:)
Dan vrees ik dat je naar Australie moet trekken waar er maar om de 50km een boerderij staat :oops:

Bon, hiermee sluit ik hier af. Wil geen onnodige discussie starten

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#55 Geplaatst 09 februari 2011 - 21:46

Het is een spijtig accident en niemand kan daar iets aandoen ook TS niet... mijn  vroegere baas heeft zijn poes doodgereden jawel doodgereden omdat nek en rug gebroken was in zijn eigen garage... de kat lag te slapen onder de auto en bleef liggen toen hij de auto startte hij reed er gewoon over waarbij het diertje opslag dood was...

Een kat die vrij loopt heeft altijd een risico om aangereden worden en ik denk dat kattenhouders die vrije katten hebben wel steeds schrik hebben maar moeten we daarom de kat een vrij buitenleven ontzeggen???

@ TS.. een aangereden kat kan inderdaad een eindje van huis zijn gelopen dus blijf verder zoeken!!!
en het kan inderdaad ook zo zijn dat ze nog ergens in een andere tuin is geraakt om daar onder de beplanting te liggen sterven.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#56 Geplaatst 09 februari 2011 - 21:53

:hug: Wat vreselijk dat jullie dit overkomt, moet er niet aan denken :trance: !  

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#57 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:04

@ Catherine: voor mij hoef je niet meer te reageren, "het kon vermeden worden", ja, als ik ze nog terugvind ,zal ik ze in een gouden kooike steken, dan pas zal ze gelukkig zijn!! :evil:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:06

catherine zei:

Het had wel voorkomen kunnen worden, door gewoon de kat niet op straat of oprit te laten rondlopen.
Maar ja ik ga hier niet teveel meer over zeggen, TS zal het al moeilijk genoeg hebben ermee.
En dat een kat geen pluchenbeest is weet ik al veel langer. Het is niet omdat sommige mensen een dieren liever binnen houden dat ze ze aanzien als peluchen dieren. Ik heb ook 2 katten die buiten gaan in de velden achter de tuin maar niet op straat. De andere blijven binnen tot de tuin veilig is afgeschermd.

Vermeden? Onze grijze is ook is onder de garagepoort terecht gekomen. Soms gebeuren zo'n dingen nu eenmaal...

trees
trees
  • 398 berichten

#59 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:13

OHHHH wat vreselijk voor die kat,
het idee dat ze ergens legt,
in de regen en kou,
en dan met pijn,
ik zou hele hulptroepen oproepen,
zoek ook in de avond en nacht,
als het donker is,
met een zaklantaarn,
hopelijk lichten dan de ogen op door het licht.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#60 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:16

mobius zei:

Ik ga hier ook niet verder meer op reageren en hoop dat de poes snel teruggevonden wordt.

Maar ik zou op bovenstaande toch even willen ingaan. Want snap even niet hoe sommige mensen denken...een katvriendelijke buurt?

Voor alle duidelijkheid: 7 jaar geleden woonde ik midden tussen de bossen en velden. Je kon je geen rustigere en katvriendelijkere buurt indenken. En toch zijn ze voor mijn huis overreden. De ene op 1 januari en de andere op 2 januari.

Dus ik ben gewoon even benieuwd: denk je nu echt dat je kat achter het huis in de grote tuin blijft? Wist je dat katten vele kilometers op een dag kunnen afleggen? Die blijven echt niet in je tuin of achterbuurt hoor O:)
Dan vrees ik dat je naar Australie moet trekken waar er maar om de 50km een boerderij staat :oops:

Bon, hiermee sluit ik hier af. Wil geen onnodige discussie starten

Ooit al van doodlopende straten gehoord? Tussen de bossen en velden is verre van katvriendelijk. Die baantjes worden heel vaak als sluipbaantjes gebruikt en in bossen wordt gejaagd. Katvriendelijk? Ik dacht het niet. Er bestaan wel degelijk katvriendelijke plaatsen zonder ze te hoeven opsluiten.

En behandel mij niet als een idioot. Ik heb nooit beweerd dat ik mijn katten in mijn eigen tuin zou houden. Catherine sprak daarvan Indien ik dit wou, gaf ik hen een bandje om en omheinde ik mijn tuin met een sensor.

Topicstarter, veel sterkte in ieder geval. Wie weet heb je gewoon over haar staart gereden en durft ze nu niet naar huis terug keren.