Spring naar inhoud

- - - - -

Kat zelf aangereden :(

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
279 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#61 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:19

Zeg Luna, Catherine bedoelt alleen maar te zeggen dat katten zelf niet kunnen nadenken hee, dus dat er als ze los buiten lopen dat er dan altijd wat kan gebeuren, ze bedoelde het niet lelijk naar jou toe..

En je hoef haar niet in een goude kooitje te steken, maar misschien als je haar terug krijg wat we met zijn allen hopen wel een oplossing voor haar vinden..

Luna2006 zei:

@ Catherine: voor mij hoef je niet meer te reageren, "het kon vermeden worden", ja, als ik ze nog terugvind ,zal ik ze in een gouden kooike steken, dan pas zal ze gelukkig zijn!! :evil:

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:22

TS heeft hier een vraag om hulp geplaatst, niet om nog eens de discussie binnen/buitenkat te voeren.  Het is noch de plaats noch het moment hiervoor vind ik. (maar ik ben duidelijk niet de enige die dit denkt lees ik)
Luna2006, ik wens je veel sterkte en ik hoop nogmaals dat je je katje terug vindt.

Bewerkt door Marjananas, 09 februari 2011 - 22:27.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:26

Ik lees het verhaal net. Wat moet dat verschrikkelijk voor je zijn zeg!! Ik hoop echt dat je je kat terug naar huis komt!!

En jah over je kat buiten en binnen laten daar zijn al genoeg discussies over. Iedereen kent de risico's van een kat naar buiten laten (heb het helaas zelf ook ondervonden), maar het is ieder zn eigen beslissing wat ie doet. Ben zelf ook niet zo;n voorstander van om een kat binnen te houden, ondanks dat 1 van mn katten is doodgereden. Maar laten we ophouden hier een discussie van te maken...belangrijkste is dat de kat van TS terug komt!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#64 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:33

Ik ga hier niet verder over uitweiden, ik heb mijn gedacht gezegd meer niet. Daar dienen forums voor.
Ik hoop dat je ze idd snel terug vind en dat ze niet gewond is en dat ze haar maar alleen verstopt uit schrik.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 10 februari 2011 - 07:25

catherine zei:

Ik ga hier niet verder over uitweiden, ik heb mijn gedacht gezegd meer niet. Daar dienen forums voor.
Ik hoop dat je ze idd snel terug vind en dat ze niet gewond is en dat ze haar maar alleen verstopt uit schrik.

IDEM

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#66 Geplaatst 10 februari 2011 - 09:26

En toch moeten jullie dat nog zeggen. Ongelooflijk.

Ja, dit is een discussie forum, maar dit topic is nooit een discussie geweest. Topicstarter had een vraag en had geen commentaar nodig. Jullie twee zijn niet te schatten.

In dacht nog altijd dat in hoofdletters schrijven not done was, maar blijkbaar slaat die regel niet op jou mobius.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 10 februari 2011 - 09:35

Ik heb met onze Snow gezien dat elke kat gelukkig kan zijn binnen. Hij is een htk en heeft de eerste 4 jaar van zen leven buiten rond gehangen. Hij ging zelfs vrij ver en doolde met de andere katten in de straat dag en nacht rond. Het is doordat hij eens aangereden werd en door dat hij vaak thuis kwam met plekken op zen pels en kappen in zen oren tot zelfs in zen oog!! Dat ik besliste om hem lekker veilig binnen te houden :heart: . Ik ben er 100% van overtuigd dat hij er nu niet meer geweest was mocht hij nog buiten gelaten worden. Hij zit nu al 5 jaar binnen en vraagt nog niet meer om buiten te gaan. Probeert zelfs niet naar een deur te gaan om weg te glippen (wat men siameesjes soms wel durven die het helemaal niet kennen buiten!). Ik dacht ook van die Snow die kan ik nooit binnen houden die gaat ongelukkig zijn. Maar ik verhuisde van bij men mama naar men eigen stek en dacht eerst neen dat ga ik niet doen om hem mee te nemen om dan "op te sluiten". MAAR ik moet zeggen :thumb: !! En dat van een kat die echt heel vaak buiten ging en ik dacht dat deze zonder buiten te kunnen ongelukkig zou zijn. Tegendeel is waar hoor :) . Die mist absoluut niets en lijkt alsof die nooit buiten heeft geweest. Ik geloof niet in het feit dat een bepaalde kat (ras of niet) niet binnen te houden is. Miss dat ze de eerste maand even zullen buiten willen en daarvoor alles doen maar dat veranderd echt hoor. Een kat went sneller dan we soms denken. Ik weet dat ik heel blij ben met mijn beslissing!! Het is de eerste kat die ik 9 jaar heb. Mijn vroegere katten (toen ik nog thuis woonde) mochten buiten en er werd er geen enkele ouder dan 3j :cry: . Nu als je echt heel rustig woont en je weet dat je kat voorzichtig is heb ik er absoluut niets op tegen. Het is ook zo dat ieder zen eigen lieverd het beste kent en het beste weet hoe en wat ;) . Hopelijk vind je haar alsnog!!!!!

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:08

Vennen zei:

En toch moeten jullie dat nog zeggen. Ongelooflijk.

Ja, dit is een discussie forum, maar dit topic is nooit een discussie geweest. Topicstarter had een vraag en had geen commentaar nodig. Jullie twee zijn niet te schatten.

In dacht nog altijd dat in hoofdletters schrijven not done was, maar blijkbaar slaat die regel niet op jou mobius.

Sorry maar mijn Caps Lock stond op. Ik gebruik anders nooit hoofdletters en dat mag je hier aan iedereen vragen. Ben ook helemaal geen opvliegend type. Dus ik vind het spijtig dat je je zo ergert aan dingen die er in een forum gezegd worden.

Net zoals iedereen hier wil ik gewoon mijn mening geven, net als jij

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#69 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:08

Misschien kunnen we het topic gewoon houden bij de vraag van de TS? Met die discussie is ze nu niks. Als ze haar kat (als ze de kat terugvindt) wil binnenhouden zal ze wel de nodige tips vragen.

Ik hoop dat niet iedere keer dat er iemand zijn kat kwijt is of als zn kat onder een auto terechtgekomen is of éénder wat, met het vingertje gewezen zal worden van je moet je kat maar binnenhouden.

Ik laat mijn kat ook buiten maar ik weet niet of ik hier ga durven zeggen dat ze vermist is of dat ze aangereden is.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:13

Al gevonden?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#71 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:24

Een ongeluk kan gebeuren.
Zelfs binnenshuis kan het eens fout gaan.

Zelf ben ik ook geen voorstander van mijn katten buiten te laten lopen.
Zelf twee htk's verloren aan het buitenleven en dat was voor mij de klik om het veilig te maken en de tuin catproof te maken.
Spijtig waren onze twee htk'tjes de dupe van onze onvoorzichtigheid destijds. Onze katten zijn gelukkig met hun binnenleven, ze zijn ook het buitenleven niet gewoon. En toch heb ik de indruk dat raskatten toch net iets gemakkelijker en rustiger zijn om binnenshuis te houden.

Sommige katten worden gek van een beperkte omgeving.
Mijn zus haar htk zit al 8 jaar binnenshuis en kan serieus vervelend zijn omdat haar bewegingsvrijheid te beperkt is. Ze is soms zooooooo vervelend dat het af en toe niet leefbaar is. Ze kan niet buiten , enkel in de kleine door muren omheinde stadstuin en dat is voor haar duidelijk niet genoeg. Dan vernield en steelt ze maar binnen en probeert ze constant te ontsnappen. In de kasten kruipen en daar verpakkingen openscheuren, over het aanrecht lopen,beleg van de boterham stelen, bij bezoek in handtassen kruipen en erin krabbelen of uit de glazen drinken, de post kapotbijten, 100 keer heen en weer vliegen door het huis, niets mag onbewaakt staan of ze scheurt het open of vernield het...echt storend gedrag. Soms lijkt het wel of ze gek is.

Ze hebben er leren mee leven en zich aan de kat aangepast. Maar hun britje en persje zijn zeker zo niet en dus zullen ze ook nooit een htk meer houden in de toekomst. Ze is er en wordt aanvaard zolang ze leeft, maar echt plezant is het niet.

Iemand veroordelen omdat ze hen wel buiten laten zal ik nooit doen.
Mijn ouders hebben ook twee buiten katten en dit al 6 jaar probleemloos inmiddels. (1 brit en 1 htk)
Die katten zijn het gewoon en het zou onmogelijk zijn hen dat af te nemen. Het is de keuze van het baasje en niemand kan daar zich mee bemoeien of iemand veroordelen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#72 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:27

Gelieve het on topic te houden. Dit is geen discussie over het wel of niet buiten laten.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 10 februari 2011 - 11:11

Lijkt me vreselijk om mee te maken. Heb je haar nog terug kunnen vinden?

Guest_Luna2006_*
Guest_Luna2006_*

#74 Geplaatst 10 februari 2011 - 11:57

Hallo Allemaal

Nog steeds geen Luna te zien :(
Heb gisterenavond nog bij alle geburen briefjes met foto in de bus gaan steken met de vraag dat als ze ons Luna gezien hebben (in welke toestand ook) ze me mogen contacteren...

grts

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:51

Hey wij duimen mee he :(
Geplaatste afbeelding