Spring naar inhoud

- - - - -

CFA Namur Valentine Show

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:32

http://www.ffb.cc/online-flyer.html Is er iemand die hier gaat showen?
Ik ben zondag aanwezig als bezoeker, ben eens benieuwd hoe zo'n CFA show in zijn werk gaat!

Misschien leuk om te weten voor de belgjes:
Ik heb net met Joke van Beautyfullpets gebeld omdat ik toilettagemateriaal wou kopen om Pumpkin mooi te maken voor show :love3: en ze hebben er zoveel dat ik echt niet wist wat te kiezen :trance: dus wou wat advies!
Echt heel goede, uitgebreide uitleg gekregen, dus als Pumpkin het niet goed doet binnenkort op zijn eerste show (Tica -Eghezee, paasweekend) dan zal het alvast niet aan mij liggen :p
Nu blijkt dat ze dit weekend op de show in Namur staan (beide dagen) met een hele grote stand dus ik kan mijn bestelling daar ophalen en betalen, dus heb dan al niet de verzendkosten, handig dus wel! (kan ik meer kopen 8) :catangel )

Blijkbaar staan ze wel vaker op CFA shows met een stand en ze vertelde dat je best zo rond een uur of 14 komt kijken, want tegen die tijd beginnen de finales en dat is het leukste om te zien voor het publiek (judges geven er ook uitleg bij enz).

De show is in de abdij van Floreffe, wat ik persoonlijk toch wel een bijzondere en sfeervolle setting vind voor een kattenshow, dus ben zeer benieuwd!

(En misschien nog handig voor zij die hun man niet gemakkelijk meekrijgen naar show, die kunnen misschien wel meegelokt worden deze keer door de abdijbiertjes ;) )

Bewerkt door Smitten Kitten, 09 februari 2011 - 17:18.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:39

Ik ga ook als bezoeker.  De CFA shows dit is het zelfde stramien van de Tica shows.
je moet daar goed opletten, het nummer van je kat wordt afgeroepen en dan mag je die in de kooi van de ring gaan zetten waar je kat gekeurd wordt.  Het jurylid neemt de katten een voor een uit de kooi, speelt er mee en bekijkt ze goed. Nadien gaat de kat een rapport krijgen en als de keurder alle katten uit de ring gehad heeft van dat moment gaat hij lintjes ophangen.  Daaraan kan je onmiddellijk zien hoe ze het gedaan heeft.  Elk lintje heeft zijn eigen betekenis.
Op het einde van de dag gaat elk jurylid zijn top 10 maken die worden dan opnieuw gevraagd om in de ring te plaatsen en dan begint de keurder uitleg te geven over de katten die hij gekozen heeft en waarom.
Ikzelf hou heel erg van deze shows en ga er graag heen.
Bovendien is er morgen en overmorgen een cursus over kattenkeuren (je hoeft daarvoor niet te gaan om te leren keuren).
Bovendien Hanne, ik denk dat je hier de super de luxe Perzen gaat tegenkomen.  Ik sta telkens versteld  van hoe verzorgd en mooi ze gepresenteerd worden op deze Shows.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:45

Randa zei:

[SIZE=4][COLOR=#000000]
Bovendien is er morgen en overmorgen een cursus over kattenkeuren (je hoeft daarvoor niet te gaan om te leren keuren).
Huh, heb je hier meer info over? Heb daar nergens wat over zien staan.

Randa zei:

[SIZE=4][COLOR=#000000] I
Bovendien Hanne, ik denk dat je hier de super de luxe Perzen gaat tegenkomen.  Ik sta telkens versteld  van hoe verzorgd en mooi ze gepresenteerd worden op deze Shows.

Dat denk ik inderdaad ook! Heb zo wat foto's op internet zitten kijken.

Ben echt eens benieuwd wat voor katten ik allemaal ga zien!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:48

Mijn sturdi niet vergeten he Hanne! :p

Ik ben benieuwd naar je verslag en wat je allemaal hebt gekocht! :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:55

Solotje zei:

Mijn sturdi niet vergeten he Hanne! :p

Ik ben benieuwd naar je verslag en wat je allemaal hebt gekocht! :)

Ik heb het voor je nagevraagd ; Sturdi staat niet op deze show. Wel op die op 6 maart in Wijchen. Maar ja, dan zijn wij allemaal in Tienen he...

En wat ik heb gekocht... voorlopig ligt er al veel te veel in mijn winkelwagentje :oops: Moest het ten laatste tegen morgenmiddag door sturen zodat ze het zeker kunnen meebrengen, dus heb nog tijd om er extra in te gooien en uit te gooien 8)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:57

Smitten Kitten zei:

Ik heb het voor je nagevraagd ; Sturdi staat niet op deze show. Wel op die op 6 maart in Wijchen. Maar ja, dan zijn wij allemaal in Tienen he...

En wat ik heb gekocht... voorlopig ligt er al veel te veel in mijn winkelwagentje :oops: Moest het ten laatste tegen morgenmiddag door sturen zodat ze het zeker kunnen meebrengen, dus heb nog tijd om er extra in te gooien en uit te gooien 8)
Oh jammer....

Geef mij eens de link, wie weet gooi ik er dan bij! :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 09 februari 2011 - 17:03

Solotje zei:

Oh jammer....

Geef mij eens de link, wie weet gooi ik er dan bij! :ha

BeautyfullPets.eu - Selective Pet Supplies Maar je kan toch niet in mijn winkelwagentje :p :p :p

Nee, maar moest ik een bestelling voor je moeten meebrengen moet je het maar zeggen he. Ze hebben er ook geboortespulletjes voor katten enz. Helaas niet dat rolwagentje dat we wilden hebben :ha

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 09 februari 2011 - 17:15

Smitten Kitten zei:

Huh, heb je hier meer info over? Heb daar nergens wat over zien staan.

ik ben nu op het werk maar zal je deze avond de mail hierover sturen die ik ontvangen had.  

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 09 februari 2011 - 17:18

Randa zei:

ik ben nu op het werk maar zal je deze avond de mail hierover sturen die ik ontvangen had.  

Merci!

Edit: gevonden: http://www.ffb.cc/judgingschool.html

Bewerkt door Smitten Kitten, 09 februari 2011 - 17:22.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:25

Smitten Kitten zei:

BeautyfullPets.eu - Selective Pet Supplies Maar je kan toch niet in mijn winkelwagentje :p :p :p

Nee, maar moest ik een bestelling voor je moeten meebrengen moet je het maar zeggen he. Ze hebben er ook geboortespulletjes voor katten enz. Helaas niet dat rolwagentje dat we wilden hebben :ha
Bedankt voor de link! ;)
Idd dat staat er niet op, doeme toch!

En er staat een King Charles op! :help: :8

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 11 februari 2011 - 19:59

Jeeeeeej! :cheer: Sneeuwwitje komt met mij mee zondag!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 13 februari 2011 - 17:41

Was zeker de moeite om eens te gaan kijken! Echt een mooie setting voor een kattenshow, veel mooie katten gezien en boeiend om de finales te volgen! Veel mooie perzen gezien!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 13 februari 2011 - 17:51

:thumb: :thumb: :thumb:

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:19

Ben ook net terug.  Ik vind die shows altijd leuk.  de omgeving was zoals Hanne zegt super.  De zaal was iets te klein naar mijn mening waardoor het echt te druk was.  De katten op CFA zijn altijd zo mooi verzorgd...

BannerUry's-Legend.jpg

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:30

Randa zei:

Ben ook net terug.  Ik vind die shows altijd leuk.  de omgeving was zoals Hanne zegt super.  De zaal was iets te klein naar mijn mening waardoor het echt te druk was.  De katten op CFA zijn altijd zo mooi verzorgd...

Randa, sorry dat wij ineens leken weg te lopen he! Ik had wel even met je willen praten, maar we moesten echt eens door gaan. En mijn excuses omdat ik je niet meteen herkende, ik was even in een shopping-roes :ha :oops:

Van dat druk heb ik zelf niet zo veel gemerkt eigenlijk, maar de zaal had inderdaad wat groter mogen zijn. Maar echt geweldige omgeving (mijn vriend is gaan wandelen terwijl wij op de show zaten en voor een keer vond hij het helemaal niet zo erg om mee te gaan naar een kattenshow :ha ) en een pracht van een gebouw voor zo een kattenshow.

Bewerkt door Smitten Kitten, 13 februari 2011 - 19:30.