Spring naar inhoud

- - - - -

Zelf gedokterd

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 00:10

Zo'n 7 jaar terug kreeg ik bij mijn rechter ooglid een rood bultje, piepklein maar wel irritant zeker als mensen gaan vragen wat het is. Vooral als ik make up op heb gehad werd t nog roder erger etc. Ik was er ooit al voor bij de dokter geweest en die zei dat ik het moest laten bevriezen bij het wrattenspreekuur. Ik daarheen wilde die dokter het niet doen, omdat door stikstof je ooglid kon krimpen. Afijn weer jaren er aan geërgerd tot ik vanavond op internet las dat het vermoedelijk om een strontje ging. Veel internetten leerde me dat dat een dom woord is voor wimperhaarzakje ontsteking. Dus heb ik net de wimper eruit getrokken en sla ik nu aan de warm water watten, zoals internet me ook al leerde. Maar wat ik zo raar vind is dat overal staat dat zo'n strontje binnen een week over moet zijn of dusdanig verergerd dat je naar de oogarts moet! Bij mij allebei niet het geval...hoe kan ik nu de ontsteking die minuscuul is clean houden? Water alleen gaat niet helpen en voor zwitsal ( wat ook op internet als tip stond) ben ik allergisch!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:37

Je kan het mss ontsmetten met Hac, effe aanstippen met een wattenstokje meerdere keren per dag. Wel zien dat het niet in je oog komt. Je kan ook terracortril of theramicine op doen dat is ook zalf voor het oog en prikt niet want we doen het ook in de oogjes van onze poezels.

Bewerkt door catherine, 10 februari 2011 - 10:52.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:45

Moest het niet zo dicht bij je oog zitten zou je er rescue crème kunnen aandoen, maar daar zit een beetje alchol in en dus niet echt aan te raden zo dicht bij je oog. Ik zou het ook zeker goed blijven ontsmetten, fucidine zalfje misschien ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 10:50

Je kan er hetzelfde opdoen als wat ze je aanraden na een piercing... Gho hoe heet dat weer... Zoutwater ofzo? Ik weet het niet meer zeker, komt alleszins van de apotheker. Isobetadine wil ook wel eens helpen, of oogzalf.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 februari 2011 - 11:11

Terramycine zalf kan misschien ook helpen, het is een oogzalf
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 februari 2011 - 11:15

Mijn man heeft zo'n ontsteking gehad en zijn ooglid stond daar zo dik van dat hij nog amper uit zijn oog kon zien. Hij heeft daar toen een AB-kuur voor gekregen. Goed in de gaten houden dus toch...