Spring naar inhoud

- - - - -

katten en kinderen..

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 12 februari 2011 - 14:29

Het hangt ook van het karakter van de kinderen af en ook van het ras van de kat. Het is niet enkel opvoeding.
Toen onze kinderen klein waren moest ik hen serieus in de gaten houden.
Britten zijn nu eenmaal katten die houden van rust en kalmte.
Als de kittens door kinderen geplaagd worden, klappen ze dicht en wordt het moeilijk ze nog echt durvers te maken.

Wij hebben 2 kinderen met ADHD. Van hen kan je dus niet verwachten dat ze stil zitten. Maar voor dieren hebben ze een enorm respect aangeleerd en dat heeft vroeger heel veel energie van ons gevraagd.
Vooral ons zoontje moesten we altijd goed in de gaten houden.
Hij mocht op geen enkel moment met kittens alleen zijn. Of hij ging erop zitten, liggen,...zonder dit ook echt te willen.
De grote katten moesten dan ook niets van hem weten en liepen met een boogje om hem heen.

Maar de katten werkten door de jaren op hem zeer therapeutisch !!
Hij is nu 10 jaar en alle katten en kittens zijn dol op hem.
Als ik onze kinderen hun omgang met de katten nu bekijk merk ik vooral dat ze zelf veel rustiger worden als ze met hen bezig zijn.
Van de kittens zijn ze vooral vertederd en zeer voorzichtig.
Met de grote katten zijn ze echte buddy's !!!
Nu kan ik mijn kinderen wel volledig vertrouwen met de katten en zij vertrouwen hen door en door.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#32 Geplaatst 12 februari 2011 - 21:51

Hier zijn alle 6 de kids ook opgegroeid met dieren, zowel honden als katten waren hier al voor de kids kwamen. Heb ook altijd gezegt mijn dieren gaan voor niks weg ook niet als kids allergies zouden zijn, dan zal er wel oplossing komen. Gelukkig hebben we dat niet voorgehad en zijn geen van de kids allergies of asmatisch.
Ze weten precies hoe ze met de dieren om moeten gaan laten geen deuren open staan zodat er een poes kan ontsnappen en hebben vind ik toch veel respect voor de dieren. Zijn ook heel verdrietig als er een dier door ouderdom overlijd en we praten daar ook over en vertelden steeds dat ze dan een mooie ster worden.
Hier een foto van een van de tweeling van paar jaar geleden samen met ons Daisy (nu 10 jaar) samen slapend op de zetel......
Zo waren vele momenten met de honden of katten in al die jaren

Geplaatste afbeelding

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:58

Hoe mooi is dat toch :love4: :love: !

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#34 Geplaatst 13 februari 2011 - 12:38

Tot nu toe gaat het best goed met de katten en Tibe. Maakt hij te veel lawaai dan zijn ze wel weg. Of als hij weer erg hevig aan't bewegen is, dan houden ze er ook wel een afstandje tussen. Maar er is wederzijdse interesse wel. Tibe vindt de katten geweldig interessant nu. En verschillende katten komen toch ook wel contact zoeken met hem (nog niet allemaal). We gaan Tibe wel in de gaten moeten houden, want eens hij iets te pakken krijgt, lost hij niet meer. En een staart is zo leuk om aan te trekken eens je die vast hebt. En kracht heeft hij wel. Overlaatst had hij Tux te pakken op zijn rug en hij trok die met zijn voorste poten van de grond omhoog. :o Maar hij is nog jong hè (6 maanden). Ik krijg het er nog wel ingepeperd dat hij voorzichtiger moet zijn. Niet alleen met de katten, mijn haar is ook geweldig om aan te trekken. :onzeker: :mrgreen:
Foxy is een paar dagen geleden heel lief geweest. Telkens Tibe niet meer aan zijn speelgoed kon op de mat, ging Foxy het hem teruggeven. :mrgreen: Jammer dat ik niet thuis was, had dat wel willen zien. Maar het was een eenmalig iets precies. Al is Foxy sowieso wel vaak op Tibe's speelmat te vinden.

IMG_2343.jpg

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2317.jpg

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:06

:heart: :heart: :heart:

Geplaatste afbeelding

noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 13 februari 2011 - 14:08

verschikkelijk het verhaal van die labrador!!!
de moeder van onze mechelaar is ook in laten slapen toen ze amper 2 jaar was, de mensen hadden 3 kidneren en de hond, ook een mechelaar natuurlijk en best een felle hodn heeft toen 2x de kinderen gebeten en ik snap aan de ene kant wle dat je dan voor je kind kiest, een volgende keer kan het wle mis zijn maar die mensen hadden ook hele vreemde manieren van hoe ze met de honden omgingen, de honden waren daar ook de baas in huis, dat klopt natuurlijk niet, de hond stond gewoon boven hun en de kinderen maar hij is zo geworden door hunzelf.
Ik vond het ook heel erg toen ik dat hoorde, als hun hun hond goed hadden opgevoed had het niet zover hoeven komen.
Onze hond is ook best pittig maar je moet hem absoluut niet laten winnen, hij staat onder ons en onder de kinderen.
wij zeggen ook dat ze niet spelenderwijs over de grond moeten gaan rollen beneden in de kamer want dan zijn ze lager dan hem en springt ie er bovenop, al is het maar om te spelen maar hij is veel te sterk voor ze.
ze weten precies wat ze wel en niet mogen doen bij/met hem.

wat wel erg mooi is om te zien is dat hij hun beschermd.
Laatst pakte ik mijn zoon al stoeiend vast en toen kwam de hond tussenbeide en greep mijn arm vast zo van blijf van hem af!!

De katten zijn ook geen speelgoed heb ik ze altijd geleerd.
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#37 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:28

Ik ben zelf opgegroeid en zou niet anders willen dan dat mijn kinderen dit ook ervaren.

Heb zelf geen kinderen en heb bijna nooit kinderen over de vloer dus kan er nu nog niet veel over zeggen. Heb eenmaal een kindje over de vloer gehad dat niet correct om ging met mijn katten en zijn vader zei er niets op. Toen heb ik dat jongetje aangesproken en er hem op gewezen dat dit geen correct gedrag was.