Spring naar inhoud

- - - - -

Broer weggelopen

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:39

Ik heb juist telefoon gehad van mijn moeder dat mijn broer (die binnen een week 19 word) is weggelopen.

Na een zoveelste ruzie met mijn vader, was mijn broer het blijkbaar zo beu dat hij is weggelopen van huis.

Mijn vader is geen makkelijk mens om mee samen te leven, ik heb zelf ook altijd ruzie gehad met mijn vader, dat was ook een beetje de reden waarom ik nogal overhaast een huis kocht (eindelijk weg thuis, eindelijk vrijheid).

Het gebeurde vroeger al wel vaker dat mijn broer en vader ruzie hadden, vandaar ook dat hij afgelopen zomer niet mee op reis ging met mijn ouders. De laatste tijd waren er steeds meer fysieke ruzie's, waarbij ze elkaar naar de keel grepen.

Gisteren is dit blijkbaar opnieuw gebeurd, en mijn broer is dus weggegaan, klacht ingediend bij de politie en is deze morgen naar het ocmw gegaan.

Waar hij afgelopen nacht heeft geslapen weten we niet, en wilt hij ook niet zeggen uit schrik dat mijn vader voor de deur zou staan.
Hij zou van het ocmw een verblijfplaats krijgen die gratis is.

Heeft er iemand hier een idee hoe dit juist in zijn werk gaat en krijgt hij daar later geen last mee? moet hij dit later niet terug betalen aan hun?
Ik ben erover aan het denken om eventueel hem officieel bij mij te laten wonen, maar ik weet niet welke gevolgen dit financieel zou hebben.

Ik heb mijn mama ook aangeraden om eens te gaan praten met onze dokters, want ze gaf me zelf al aan dat ze het op deze manier niet lang meer volhoud. Mijn vader was gisterenavond heel bot tegen mijn ander broer en ook tegen mijn moeder.

Heeft iemand een idee welke gevolgen mijn broer zijn beslissingen hebben en wat ik eventueel kan doen?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:48

je kan zelfs eens naar het ocmw bellen, en de situatie uitleggen, en vragen of dat gevolgen heeft?

als het echt zo slecht gaat thuis, is het mss beter dat hij zijn eigen plek zoekt. het moet nu heel plots en onverwachts, maar hopelijk lukt het hem, en kan hij zo zijn eigen leven opbouwen!
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:30

Heel veel sterkte voor jullie.  Het moet hem wel heel hoog gezeten hebben.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:32

Misschien kan je samen met hem naar het OCMW gaan zodat ze uitleg geven over wat mogelijk is.  En zoveel gratis verblijfplaatsen heeft het OCMW echt niet (misschien wel tijdelijk) dus vraag maar zoveel mogelijk info :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 10 februari 2011 - 13:32

:hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:15

sterkte, je broer is volwassen, dus lijkt het mij dat hij mag gaan en staan waar hij wil. Ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen en dat je vader bijdraait :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#7 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:33

Het OCMW heeft zelf een juridische dienst waar je je verhaal kan gaan doen. En zij geven je dan ook advies wat je het beste kan ondernemen gezien de situatie.
Veel succes!

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#8 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:02

Als je broer fysiek letsel heeft al is het maar een blauwe plek of een kras zo vlug mogelijk foto's van nemen als bewijs en bij de klacht  bij politie laten voegen, als alles genezen is heeft hij niks bewijs meer en tellen getuigen niet.
Ik hoop dat je vader zijn fout inziet want blijkbaar is het voor je andere broer en je moeder ook hoog tijd dat er iets ondernomen word.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 10 februari 2011 - 18:39

Heb jij ook zo'n vader?

Hij was vroeger ook zo, nu niet meer. Omdat hij een ernstige ongeluk heeft gehad (dwarsleasie).

Het is en blijft je vader. Het is alleen angstaanjagend wat hij bij je broertje flikt. Ik denk dat hij naar de psychiater moet of naar een therapeut.

Jammergenoeg is het een volwassen kerel je vader, dus hij doet toch zelf wat zin in heeft. Ruzies worden alleen erger. Je broer is 19, hij kan op kamers wonen met de juiste instelling en hulp, want weglopen maak hij het probleem erger.

En meis vooral aan jezelf denken. Denk aan oplossingen en niet aan problemen.

Sterkte,
Geplaatste afbeelding

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:21

Ooh veel sterkte meid. Dit moet niet gemakkelijk zijn. Herinneringen van vroeger zullen naar boven komen en terwijl sta je nu tussen iedereen in. :hug:

werkt je broer? Het kan zijn dat het OCMW verhaal doet op je ouders omdat ze nog onderhoudsplichtig zijn voor hem. Ik zou eventueel met het OCMW zelf contact opnemen. Zo kan je bekijken of het voor jou haalbaar is om hem bij jou te laten wonen. Probeer er met hem over te spreken.
Ik zou zeggen bied je hulp aan maar zet jezelf niet in als bemiddelaar. Bescherm jezelf op dat gebied.

Veel sterkte! Ik hoop op een snelle en goede oplossing.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:27

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#12 Geplaatst 11 februari 2011 - 00:04

:hug: :hug:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 11 februari 2011 - 00:07

Het OCMW is wel in de mogelijkheid het bedrag dat zij aan je broer geven (in de vorm van onderdak of wat dan ook) terug te vorderen van je ouders...

Geplaatste afbeelding

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:05

Mijn broer gaat nog naar school.
Heb hem gisteren nog even gesproken

Hij zou een aanvraag voor een leefloon en onderdak gedaan hebben, volgende week zou hij weten of hij aanvaard word.

Letsels heeft hij niet, mijn vader heeft hem bij de keel gegrepen.

Slaan heeft hij ook heel vaak gedaan.

Ik heb zelf ook geen goede band met mijn vader door dit soort situatie's, alhoewel het gebeterd is sinds ik werk en een gezin heb.

Maar het blijft natuurlijk mijn vader en mijn "klein" broertje

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#15 Geplaatst 11 februari 2011 - 14:44

@ lieveke, jeetje... snap niet dat ouders dat kunnen doen, meestal is het een moment van onmacht, hopelijk komt het snel goed, sterkte..